لژیونر بوکس ایران: جیره خوار کسی نیستم، راحت حرف می زنم

به گزارش مهسان بلاگ، شش ماه پیش بود که حرف و حدیث ها پشت سرش آغاز شد. گفتند می خواهد برود که برای همواره بماند، اما او بی توجه به تمام فرافکنی هایی که می شد به کانادا رفت تا پیشرفت کند و با یک قرارداد سه ساله در کنار بهترین های جهان در رشته اش تمرین و مبارزه کند و هر زمان که احتیاج شد بیاید و در میادین جهانی برای ایران افتخارآفرینی کند.

لژیونر بوکس ایران: جیره خوار کسی نیستم، راحت حرف می زنم

خودش می گوید این حرف و حدیث ها هنوز هم ادامه دارد و هربار به ایران می آید حرف های عجیب بیشتری می شنود. حتی دامنه این مزاحمت ها به کانادا هم کشیده شد و عده ای برای اینکه زیرآبش را بزنند به تیمش تایتل فایت ایمیل زدند و خواستند که قراردادشان را با او فسخ نمایند، اما مسئولان تیم با بی توجهی به این درخواست ها آب پاکی را روی دست این افراد ریختند و به همکاری شان ادامه دادند.

سالار غلامی بوکسور کرمانشاهی عضو تیم ملی با حضور در دفتر خبرنگاران منطقه کرمانشاه درخصوص صحبت هایی که چندماه اخیر در مورد پناهنده شدنش به کانادا مطرح شده، گفت: خط شکنی کردم، برای همین هم این حساسیت ها ایجاد شد. مگر رشته های دیگر نیز لژیونر ندارند، پس چرا برای آنها مزاحمت ایجاد نمی نمایند. نمی خواهم به کانادا پناهنده شوم، هر زمان هم که قراردادم تمام گردد به کشور باز می گردم. هر موقع هم به تیم ملی دعوت شوم، حتماً خواهم آمد.

وی بابیان اینکه پیش از حضور در کانادا از تیم های دیگر دعوتنامه رسمی برای حضور در این تیم ها را داشته، مطرح کرد: از جمله این تیم ها، تیمی از هامبورگ آلمان بود که حتی پس از انجام تست های لازم قرارداد دوساله ای نیز با این تیم بستم تا در رقابت های بوکس بوندسلیگا برای آنها بازی کنم، اما چون سرباز بودم، نه ورزات ورزش و نه فدارسیون با من همکاری نکردند و در نهایت کش دار شدن این موضوع باعث شد تا تیم آلمانی از قرارداد خود منصرف گردد.

این بوکسور ملی پوش درخصوص تفاوت بین تیم آلمانی و کانادایی گفت: هرچند که رقم قرارداد در تیم آلمانی بیشتر بود، اما شرایط تیم کانادایی بهتر است. تیم فایت ماهانه 9 هزار دلار و در مجموع طی شش ماه گذشته 50 هزار دلار برای من هزینه نموده است.

وی اضافه نمود: تیم های خارجی با توجه به اینکه برای بازیکنانشان هزینه می نمایند، لذا اگر بازیکن آسیبی ببیند و یا از نظر روحی مشکل داشته باشد، تمام کوشش خود را بکار می گیرند تا مسائلش را برطرف نمایند. این دقیقاً موضوعی است که ما در ایران عکس آن را می بینیم، چون برای بازیکن هزینه ای نمی گردد، اگر بازیکن مصدوم گردد و یا دچار مشکل گردد، سریعاً نیروی جایگزین برایش انتخاب می نمایند و به این راحتی کنار زده می گردد.

بوکس ما پسرفت داشته است

غلامی لابی گری، عدم وجود حمایت های اقتصادی و جاماندن از پیشرفت سریع دیگر کشورها را از مسائل کنونی بوکس ایران دانست و گفت: بوکس ایران تا چندسال پیش خوب کار می کرد و فاصله چندانی با سطح دیگر کشورها نداشت، اما درشرایط فعلی بوکس کشورهای رقیب به خوبی پیشرفت نموده و توانسته اند این رشته را به یک صنعت پولساز تبدیل نمایند.

وی گفت: امروز کسب یک مدال برنز برای بوکس ایران به یک آرزو تبدیل شده، چرا که کسی به فکر بوکس نیست و همه به فکر منفعت خود هستند.

غلامی ادامه داد: بعضی از کشورهای مطرح در بوکس جهان امروز برای تا 20 سال آینده این رشته برنامه ریزی نموده اند و هر مدیر و مربی جدید هم که روی کار بیاید آن برنامه ها را ادامه می دهد، اما در ایران ما حتی برای سه ماه آینده هم برنامه منسجمی نداریم و اگر هم داشته باشیم با روی کار آمدن مدیر و مربی جدید روی این برنامه ها خط کشیده می گردد.

غلامی تاکید نمود: چون جیره خوار کسی نیستم راحت حرف می زنم و این مسئله عده ای را ناراحت می نماید.

بهترین مربی جهان هم بیاید کاری در بوکس ایران از پیش نمی برد

این بوکسور لژیونر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا موافق حضور مربی خارجی در بوکس ایران است، مطرح کرد: اگر بهترین مربیان بوکس جهان را هم داشته باشیم، باز در بوکس ایران که مانند یک زمین غیرحاصلخیز شده کاری از پیش نمی برد.

وی مسائل زیرساختی را از یکسو و عدم همدلی جامعه بوکس ایران از دیگر سو را از عوامل مهم عدم پیروزیت این رشته در ایران دانست و گفت: مسائل زیادی در بوکس داریم، اما اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید برنامه ریزی داشته باشیم، به مربی تیم ملی اختیار تام بدهیم و فرصت دهیم تا توانایی های خود را نشان دهد.

عضو تیم ملی بوکس توضیح داد: اگر همه شرایط را برای بوکس ایران فراهم کنیم، در دو سال اول تغییرات به وضوح دیده می گردد و شاید بتوان گفت که بتوانیم در سالهای آینده مدال المپیک این رشته را بگیریم.

بانوان بوکسور می توانند مدال آوری ما را در مسابقات بالا ببرند

وی همچنین درخصوص راه اندازی بوکس بانوان در ایران گفت: اخیراً صحبت هایی مبنی بر راه اندازی بوکس بانوان در ایران شده که به نظر می رسد تحقق این صحبت ها باعث رشد بوکس ایران گردد و زنان بوکسور بتوانند با مدال آوری در میادین بین المللی و حتی جهانی کاری که مردان نکردند را جبران نمایند.

غلامی تاکید نمود: از آنجایی که بوکس بانوان در المپیک لندن راه اندازی شد و اخیرا نیز اوزان جدیدی را به آن اضافه نمودند، اگر از همین امروز آغاز کنیم کشورهای دیگر چندان از ما جلوتر نیستند و می توانیم به راحتی به آنان برسیم.

غیرمتخصص ها بوکس کرمانشاه را دست گرفته اند

این ورزشکار کرمانشاهی در ادامه به تشریح وضعیت کنونی بوکس کرمانشاه پرداخت و گفت: متأسفانه افرادی مسئولیت بوکس کرمانشاه را برعهده گرفته اند که در این رشته متخصص نیستند و این موضوع بوکس این استان را با مشکل روبرو نموده است.

وی اضافه نمود: طی سالهای اخیر اتفاق مثبتی در بوکس کرمانشاه رخ نداده است. اینکه در مسابقات قهرمانی کشور مقامی کسب کنیم پیروزیت محسوب نمی گردد، زمانی در بوکس پیروز هستیم که چندین ملی پوش داشته باشیم.

غلامی توضیح داد: اداره کل ورزش و جوانان استان هم به این رشته توجهی ندارد و این مسائل باعث شده تا بوکسورهای کرمانشاهی از این استان مهاجرت نمایند.

بارها حقم را در تیم ملی خوردند

غلامی همچنین درخصوص چگونگی ورودش به جهانی بوکس نیز گفت: تا قبل از 16 سالگی رشته های بسکتبال و قایقرانی را تجربه کردم، اما در این سن درحالی به بوکس وارد شدم که همانند یک حرفه ای این رشته را می فهمیدم، چراکه پدرم مربی بوکس بود و همواره در خانه با من تمرین داشت. در همین سن بود که در اولین دوره مسابقات بوکس رده نوجوانان غرب کشور شرکت کردم و توانستم مدال نقره را کسب کنم. این مدال آوری جرقه ای برای حضور جدی من در بوکس شد و از همین جا بود که برای حضور در مسابقات و میادین مختلف راغب شدم تا اینکه سال 89 اولین بازی برون مرزی را در اوکراین تجربه کردم.

وی اضافه نمود: در مجموع تاکنون 40 بازی ملی با چندین مدال آوری را برای کشورم داشته ام، هرچند که در این سال ها بارها در تیم ملی حقم را خوردند.

این بوکسور کرمانشاهی در ادامه کسب مدال المپیک را یکی از اهداف زندگی اش مطرح کرد و گفت: می خواهم قهرمان المپیک باشم، برای این هدف هم کوشش می کنم، اما با وجود اینکه تاکنون بارها با قهرمانان المپیک مبارزات نزدیکی داشته ام و حتی بعضی از آنان را مغلوب نموده ام، کار سخت و هدف بلند پروازانه ای است.

وی تاکید نمود: البته تمام کوششم این است که درجایی که اکنون هستم بهترین باشم و بتوانم خودم را بالا بکشم، چراکه این لیگ از معتبرترین لیگ های بوکس جهان محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5215

به "لژیونر بوکس ایران: جیره خوار کسی نیستم، راحت حرف می زنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لژیونر بوکس ایران: جیره خوار کسی نیستم، راحت حرف می زنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید