مادورو: وابستگان آمریکا باید تا 2025 صبر نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهوری ونزوئلا که این روزها با توطئه آمریکا و وابستگان داخلی این کشور دست و پنجه نرم می نماید، تاکید نمود اگر هواداران امپریالیسم خواهان برگزاری انتخابات هستند، باید تا سال 2025 صبر نمایند.

مادورو: وابستگان آمریکا باید تا 2025 صبر نمایند

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، نیکلاس مادورو ضمن رد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به طور قانونی 10 ماه پیش برگزار گردید و من به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم انتخاب شدم.

اگر امپریالیست ها خواهان انتخابات جدید هستند، عجله ننمایند و تا سال 2025 میلادی صبر نمایند اما انتخابات پارلمانی پیش از موعد می تواند برگزار گردد و مانعی بر برگزاری آن نیست.

رئیس جمهوری ونزوئلا با این حال برای مذاکره با مخالفان دولت بار دیگر اعلام آمادگی کرد. مادورو توضیح داد که آماده است با مشارکت میانجی گران بین المللی رو در روی مخالفان بنیشیند و با آنها گفت وگو کند.

این در حالیست که خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که از سوی غرب حمایت می گردد، هرگونه گفت و گو و مذاکره با دولت مادورو را رد نموده است.

در حالی که مادورو بر کوشش خود برای ثبات مالی در کشور سخن می گوید، فشارهای بین المللی به دولت ونزوئلا به خصوص اعلام موضع صریح واشنگتن برای کنار رفتن دولت مادورو از قدرت، برآورد ها در مورد احتمال مداخله نظامی در این کشور را افزایش داده است.

با این وجود، کشورهای آمریکای لاتین که اغلب آنها مخالف دولت مادورو هستند اعلام نموده اند که به هیچ وجه با مداخله نظامی در ونزوئلا موافق نیستند.

گروه منطقه ای لیما در آمریکای لاتین نیز بطور ضمنی اعلام نموده است که با هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو مخالف است.

لیما متشکل از چهارده کشور آمریکایی لاتین به اضافه کانادا ماه اوت 2017 برای مشارکت در یافتن راه حلی صلح آمیز برای بحران داخلی در ونزوئلا تشکیل شد.

موضع گروه لیما در مخالفت با هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا در حالی مطرح می گردد که واشنگتن اعلام نموده است که همه گزینه ها برای برکناری دولت مادورو روی میز است.

ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا از آن جا شروع شد که خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.

پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری نیکلاس مادورو را غیرقانونی اعلام نمود.

بعضی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز بعضی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواهان برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.

این درحالی است که کشورهایی چون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.

در آخرین تحولات ونزوئلا، دیوان عالی این کشور، گوایدو را ممنوع الخروج و انسداد حساب های بانکی او را صادر نموده است.

این اقدام پس از درخواست دادستان کل ونزوئلا (وابسته به مادورو) از دیوان عالی این کشور برای ممنوعیت خروج گوایدو از کشور و بسته شدن حساب های بانکی اش انجام می گیرد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5030

به "مادورو: وابستگان آمریکا باید تا 2025 صبر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: وابستگان آمریکا باید تا 2025 صبر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید