مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی از سر گرفته می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، طبق اطلاعات وزارت امور خارجه آمریکا، دور بعدی مذاکرات با نمایندگان روسیه درباره مسائل ثبات راهبردی در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور، روز پنج شنبه (30 سپتامبر، 8 مهر ماه) در ژنو انجام خواهد شد.

مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی از سر گرفته می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای بیان کرد که وندی شرمن معاون اول وزیر امور خارجه این کشور ریاست دور نو مذاکرات با نمایندگان فدراسیون روسیه درباره ثبات راهبردی در ژنو را برعهده خواهد داشت.

بر اساس این اطلاعات، خانم شرمن در تاریخ 29 سپتامبر (چهارشنبه، 7 مهر ماه) به ژنو سفر می نماید و نشست وی با طرف روسی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی در تاریخ 30 سپتامبر (پنج شنبه، 8 مهر ماه) خواهد بود.

پیش از این، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که ریاست هیئت نمایندگی این کشور در این مذاکرات را برعهده دارد هم گفته بود که دور بعدی رایزنی ها با آمریکا درباره ثبات راهبردی در ژنو، در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) از سر گرفته خواهد شد.

مقامات مسکو و واشنگتن نتیجه نخستین دور مذاکرات دوجانبه در این رابطه که در تاریخ 28 جولای (6 مرداد ماه) در ژنو برگزار شده بود را سازنده ارزیابی نموده اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته از کوشش های مشترک روسیه و آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات استقبال نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97201

به "مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید