مزار مرحوم لاری در تربت حیدریه مرمت شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از مرمت و سامان دهی مزار مرحوم لاری واقف 5 بنای تاریخی در این شهرستان اطلاع داد.

مزار مرحوم لاری در تربت حیدریه مرمت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی امروز یکشنبه 22 اردیبهشت 98 با بیان مطلب فوق اعلام نمود: مرحوم لاری از واقفان و خیران بزرگ منطقه تربت بوده که چند بنای ارزشمند تاریخی در دوران قاجاریه از خود به یادگار گذاشته است.

محمدی توضیح داد: از مهمترین آثار تاریخی که به دستور و مساعدت این فرد نیکوکار ساخته شده است، می توان از رباط تاریخی لاری، پل سالار، سرای امین و آب انبار تاریخی و مزار نام برد که این آثار وقفی و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: مرمت و ساماندهی این بنا که در جنب رباط و داخل بافت تاریخی واقع شده، شامل استحکام بخشی، رطوبت زدایی، مرمت سقف و پشت بام و بندکشی است که با مشارکت متولی، اداره میراث فرهنگی و مساعدت عضو انجمن میراث فرهنگی انجام می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14974

به "مزار مرحوم لاری در تربت حیدریه مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزار مرحوم لاری در تربت حیدریه مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید