مسکو: بحران کووید-19 مسائل عظیم غرب را نمایان کرد

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر ناکامی کشورهای غربی در مقابله با همه گیری کرونا، از تاثیر منفی مواضع ضد روسی آنها در زمینه مقابله جهانی با این ویروس گله کرد.

مسکو: بحران کووید-19 مسائل عظیم غرب را نمایان کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی درباره کارزار ضد روسی چند ساله کشورهای غربی و ضدیت آنها با واکسن اسپوتنیک وی صحبت کرد.

به گزارش راشاتودی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آرتی دویچ که شبکه تلویزیونی وابسته به راشاتودی مستقر در برلین آلمان است، از مواضع ضد روسی کشورهای غربی به شدت انتقاد کرد.

به گفته زاخاروا، کشورهای غربی در یک سرزمین خیالی ایجاد شده به وسیله سال های پروپاگاندای ضد روسی زندگی می نمایند و هر ابتکار و کوششی از سوی روسیه حتی در زمینه کووید-19، رنگ و بوی سیاسی و سیاست زده به خود می گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک روسیه گفت، این گونه رفتارهای غرب موضوع تعجب برانگیزی نیست چرا که کشورهای غربی طی سال ها کوشش های زیادی برای ترسیم روسیه به عنوان یک قدرت متجاوز انجام داده اند.

وی با اشاره به واکنش های هیجانی و عصبی کشورهای عضو ناتو درباره رزمایش روسیه در جنوب شرقی این کشور (همجوار با مرز اوکراین) و پیشبینی های آنها درباره وقوع جنگ بین مسکو و کی یف اشاره نمود.

زاخاروا اضافه نمود: به نظر من اینطور به نظر می رسد که شرکای غربی ما اجازه دادند که تصورات آنها از کنترل خارج گردد. آنها به نظر می رسد چیزهایی را می بینند که اصلا وجود خارجی ندارد و چیزهایی را که برای همگان واضح است نمی بینند. واقعا موضوع خارق العاده ای است که قادر باشید در یک سرزمین خیالی زندگی کنید.

به گقته او، کارزار چند ساله غربی ها برای ترسیم روسیه به عنوان یک کشور متجاوز روی پاسخ دنیای برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا هم تاثیر منفی داشته است.

زاخاروا تاکید نمود، به جای همکاری با روسیه و خرید واکسن اسپوتنیک وی که اولین واکسن ثبت شده برای مقابله با کووید-19 بوده است، کوشش های زیادی صرف انکار موجودیت این واکسن و حتی خدشه وارد کردن به اعتبار آن شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد: یک کارزار عظیم علیه واکسن ما و آنچه که ما به دنیا پیشنهاد داده بودیم، ایجاد شد. ما توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم. متاسفانه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان را هدر دادند. بسیایر از کشورها این واکسن را دریافت کردند و بعضی در مراحل بالینی و آزمایشی هستند، بسیاری از آنها آغاز به خرید کردند اما متاسفانه اتحادیه اروپا دوباره دارد خودش را مجازات می نماید دقیقا همان کاری که پراگ (جمهوری چک) با دیپلمات های ما کرد (اخراج دیپلماتهای روسیه از جمهوری چک).

از نظر وی، بحران کنونی همه گیری ویروس کرونا مسائل عظیم اتحادیه اروپا و به طور کلی غرب را نمایان کرد چرا که آنها همه منابع را برای رهبری دنیای مقابله با این ویروس را داشتند اما شکست خوردند.

زاخاروا اضافه نمود: تعیین شد که رهبرانی که خودشان را رهبران دنیا می خواندند در واقع رهبر نیستند. آنها فقط بلوف می زنند.

این مقام مسکو درباره واکنش تلافی جویانه روسیه به اقدام جمهوری چک در اخراج دیپلمات های این کشور گفت: آنها به آنچه که شایسته دریافتش بودند، رسیدند. من حتی می گویم که آنها آنچه به آنچه که تصورش را هم نمی کردند، رسیدند. وقتی پراگ این بازی بی ملاحظه را آغاز کرد عواقب آن را محاسبه نکرده بود.

ماریا زاخاروا با بیان تعجب جمهوری چک از واکنش شدید روسیه اضافه نمود: ما شاهد اقدامات عجیب و غریب و بیانیه های متناقض آنها هستیم. آنها دائم دارند حرف های متفاوتی درباره انفجارها می زنند و علیه روسیه اتهام می زنند. پیامهای متناقض و صداهای ناهنجار زیادی از آنها دیده و شنیده می گردد.

جمهوری چک اخیرا ادعا کرد که عوامل روس در انفجار یکی از انبارهای نظامی این کشور در سال 2014 دست داشتند. این کشور به تعدادی از دیپلمات های روس دستور داد تا خاک جمهوری چک را ترک نمایند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

مسکو نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج دیپلمات های جمهوری چک را صادر و گفت که این دیپلمات ها باید روسیه را ترک نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86120

به "مسکو: بحران کووید-19 مسائل عظیم غرب را نمایان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: بحران کووید-19 مسائل عظیم غرب را نمایان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید