معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز

به گزارش مهسان بلاگ، بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز

شیراز یکی از مشهورترین و تاریخی ترین شهرهای دیدنی کشورمان است که شهرتش از مرزهای ایران فراتر رفته و هر سال گردشگران بین المللی زیادی را از سراسر دنیا جذب می نماید. گوشه گوشه آن پر از جاذبه های تاریخی و قدیمی و البته طبیعتی بی نظیر است. شیراز را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و شهر شعر و ادب پارس نیز می نامند، دیدنی های آن انقدر زیاد است که یک سفر چند روزه برای تماشای همه مناطق شهر کافی نخواهد بود. شهر تاریخ بسیاری را پشت سر گذاشته و پر است از خانه ها و هتل های قدیمی. اگر می خواهید چند روزی را از دنیای مدرن امروز دور باشید و در تاریخ شیراز گردش کنید بهتر است یکی از اقامتگاه های سنتی شیراز را برای سفرتان در نظر بگیرید تا اینگونه کاملا آن حس نوستالژیک را حس کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز و هتل های قدیمی شهر و همچنین راه های امکان رزرو آنلاین هتل در شیراز به وسیله خبرنگاران را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز

اقامتگاه سنتی سپهری شیراز

خانه ای به جا مانده از دوران قاجار که تاریخی 120 ساله را به چشم خود دیده است و از سال 1396 تا به حال به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز مورد استفاده قرار می گیرد. خانه سنتی سپهری در محله قدیمی سنگ سیاه واقع شده است و همین یکی از عظیم ترین مزیت های آن به حساب می آید چرا که دسترسی آسانی به بسیار از اماکن دیدنی از جمله حرم مطهر شاهچراغ، مدرسه خان، آرامگاه بی بی دختران و خانه فروغ الملک دارد.

این جا را می توان یکی از زیباترین خانه های شهر دانست که حوضی پر از آب داخل حیاطش واقع شده است. با 7 اتاق که کاملا سنتی تزیین شده اند از مهمانان پذیرایی می نماید و البته تمامی اتاق ها دارای سرویس بهداشتی و حمام مختص خودشان هستند. از جمله امکانات این هتل سرو صبحانه رایگان، اینترنت نامحدود، روزنامه، باربری، خشکشویی و صندوق امانات است. به یاد داشته باشید که ورودی مجموعه دارای پله است و افراد دارای محدودیت های حرکتی ممکن است که با مشکل روبرو شوند.

آدرس: شیراز - چهارراه پیروزی - مقابل پایانه اتوبوسرانی شهید دستغیب - محله تاریخی سنگ سیاه - پایین تر از کلانتری عباسیه

شماره تماس: 07132245364

اقامتگاه سنتی ماه منیر شیراز

خانه ای که اواخر دوران قاجار و اوایل زمان پهلوی مورد استفاده قرار می گرفت و قدمتی نزدیک به 120 سال دارد. مساحت خانه چیزی حدود 250 متر مربع و دو طبقه است و مانند بسیاری از دیگر خانه های و هتل های قدیمی حیاط مرکز اصلی ساختمان است. این مورد از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز دارای 6 اتاق با گنجایش 16 نفر است. می توان آن را در فهرست زیباترین خانه های قدیمی واقع شده است که داخلش نیز کاملا سنتی تزیین شده و از جمله وسایل به کار رفته در آن می توان به حیاط قدیمی با گلدان های رنگارنگش اشاره نمود.

امکانات مجموعه شامل رستوران، اینترنت محدود، پارکینگ روباز. خدمات لاندری. سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی)، نظافت روزانه و سیستم های سرمایشی و گرمایشی است. یکی از مزایای اقامتگاه ماه منیر دسترسی آسان به اماکن دیدنی شهر مانند نارنجستان قوام و مسجد نصیر الملک می باشد. ورودی این خانه هم دارای تعدادی پله است و ورود به آن برای همه آسان نیست.

آدرس: شیراز - خیابان زند - کوچه هفتم - فرعی 7/8

اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز

اقمتگاه سنتی پنج دری یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز است که در زمینی به مساحت 720 متر مربع فعالیت می نماید. خانه ای که 120 سال قبل و در دوران حکومت قاجاریان تاسیس شده است و برای سال های متمادی خالی از سکنه رها شده بود تا این که طی یک بازسازی سه ساله دوباره قابل استفاده شد. در این بازسازی سعی شده که تمامی المان های قدیمی ساختمان به همان صورت حفظ شود و تجهیزات مدرن به آن اضافه شود. از سال 1396 تا به امرزو کاربری خانه به هتل تغییر یافته و با 11 اتاق در دو طبقه از مهمانان پذیرایی می نماید.

از جمله امکانات هتل پنج دری شیراز باید به سرو صبحانه رایگان، داشتن اینترنت بی سیم رایگان در اتاق ها، کافی شاپ، تلویزیون، سرویس بهداشتی داخل اتاق، بالکن و صندوق امانات داخل هر اتاق اشاره نمود. این خانه قدیمی نیز دسترسی خوبی به اماکن دیدنی مثل شاهچراغ و مسجد نصیر الملک دارد.

آدرس: شیراز ، خیابان 9 دی . روبروی پارکینگ عمومی زائر ، کوچه 30/6 هتل سنتی پنج دری

تلفن تماس: 07137395214

اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

این مورد از بهترین اقامت گاه های سنتی شیراز اواخر حکومت زندیه ساخته شده و بیش از 200 سال از عمر آن می گذرد. معماری آن نیز مشخصه های اصلی زمان خودش را دارد. فضای اصلی با یک راهرو طولانی از کوچه جدا شده و حوض مرکز اصلی آن است. سه طرف حوض ساختمان واقع شده است و از بخش های مختلف آن می توان به اتاق ها، آشپزخانه، شربت خانه، پستوهای مختلف برای نگهداری وسایل و انباری اشاره نمود. هتل هفت اتاق دارد و 22 تخت برای اقامت مهمانان قرار داده شده است. ورودی اتاق های گلشن راز دارای پله می باشند و به همین دلیل دسترسی به آن ها برای افراد دارای محدودیت های حرکتی سخت است. هتل تنها 5 دقیقه با بازار وکیل فاصله دارد و می توانید در زمانی کوتاه به بسیاری از جاذبه های دیدنی شهر دسترسی داشته باشید.

از جمله امکانات مجموعه دارا بودن تاکسی سرویس، لابی، امکانات اقامت فول برد، فضای سبز، چایخانه سنتی، اینترنت بی سیم در اتاق ها، سرویس بهداشتی و خدمات لاندری می باشد.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه 38، پلاک 15

اقامتگاه سنتی گل طاها

اقامتگاه سنتی گل طاها یکی دیگر از اقامتگاه های سنتی شیراز است که رنگ و بوی زندگی در زمان پادشاهی قاجاریان را دارد. بنایی که از ساخت آن بیش از 120 سال می گذرد و از دو ساختمان جداگانه تشکیل شده است. کل مجموعه دارای 14 اتاق است که بعضی در طبقه همکف و گروهی دیگر زیر همکف قرار گرفته اند. ساختمان در سال 1395 باز سازی شده است اما به خاطر نگهداری فضای سنتی و ریشه های ساختمان اتاق های زیر همکف پنجره، حمام، سرویس بهداشتی، یخچال و تلویزیون ندارند مهمانان باید از این سرویس ها به طور اشتراکی با سایر مهمانان هتل استفاده نمایند. مانند سایر اقامتگاه های سنتی و هتل های قدیمی دسترسی به بخش های مختلف خانه احتیاج مند طی کردن چندین پله است و افراد دارای محدودیت های حرکتی دچار مشکل خواهند شد.

جاذبه های دیدنی شهر از جمله شاهچراغ و کلیسای ارامنه در فاصله نزدیکی از هتل قرار دارند و با طی کردن حداکثر دو کیلومتر به بعضی از دیدنی های شهر از جمله مسجد زیبای نصیر الملک دسترسی خواهید داشت. از جمله امکانات هتل اینترنت بی سیم، چای و قهوه ساز، سیستم تهویه هوای مطبوع، سیستم اطفا حریق، تلفن و مینی بار می باشد.

آدرس: شیراز - سه راه نمازی - محله سنگ سیاه - بازارچه ارامنه - رو به روی کلیسای ارامنه - پلاک 43

اقامتگاه بوم گردی گلستان راز

درست رو به روی مسجد نصیر الملک یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز به نام گلستان راز واقع شده است. ساختمانی که در دوران پهلوی ساخته شده است و 300 متر وسعت دارد. اتاق ها در سه طبقه زیر همک، همکف و اول قرار دارند و بین 1 تا 4 تخته هستند. حداکثر ظرفیت مهمانان خانه 18 نفر می باشد و به خاطر غذاهای لذیذش شهرت دارد. از جمله غذاهای رستوران که هواداران زیادی دارد و البته بیشترشان غذاهای سنتی منطقه هستند می توان به شکر پلو، قورمه به، کوفته هلوی شیرازی، دو پیازه آلو و … اشاره نمود. نشستن در کنار حوض آبی و نوشیدن یک استکان چای هم خالی از لطف نیست.

این جا هم کاملا سنتی است و هنگام بستن چمدانتان در نظر داشته باشید که باید یک مسافت 100 متری را پیاده طی کنید و حتما چند پله هم در راه رسیدن به اتاقتان هستند. اتاق های هتل قدیمی فاقد تلویزیون هستند اما دارای امکاناتی از جمله صندوق امانات، سرویس بهداشتی ایرانی اشتراکی، باغچه، نیمکت، اینترنت بی سیم در محوطه و اتاق ها و کارمندان مسلط به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی می باشد.

آدرس: شیراز - خیابان لطفعلی خان - کوچه 36 - رو به روی مسجد نصیر الملک

اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز

اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز جزو خانه هایی است که محض ورود به آن ها به تاریخ سفر می کنید حوضی نقره فام و گل و گلدان هایی رنگارنگ که نشانه هایی از زندگی در سال های دور هستند. این ساختمان قدیمی سال 1381 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. سال 1395 علاقه مندان به صنعت بوم گردی خانه را خریداری کردند و بعد از بازسازی و بازسازی و البته در نظر دریافت المان های سنتی و خاص قدیمی خانه آن ها تبدیل به یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز کردند.

در اقامتگاه صبحانه سرو می شود و دارای امکاناتی از جمله پارکینگ در نزدیکی هتل، اینترنت بی سیم و پر سرعت، تهویه هوای مطبوع، یخچال، آشپزخانه در سوئیت، حمام و سرویس ایرانی، کتری برقی، چای تی بگ و نسکافه می باشد. مجموعه دارای 6 اتاق است که البته هر یک از آن ها سرویس بهداشتی و حمام مختص خودشان را دارند و همچنین دسترسی مناسبی به خانه فروغ الملک، حمام وکیل، بازار وکیل و مدرسه خان را دارد. برای رسیدن به این خانه نیز باید حدود 50 متر راه و چندین پله را طی کنید و در واقع مانند دیگر هتل های قدیمی مناسب افراد دارای محدودیت های حرکتی نمی باشد.

آدرس: شهر شیراز ، سه راه نمازی-به سمت شاهچراغ-گذر تاریخی سنگ سیاه-پشت ارامگاه بی بی دختران-کوچه موزه مشکین فام

اقامتگاه بوم گردی لوتوس شیراز

لوتوس نیز یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های شیراز است و 150 سال قدمت دارد. محل قرار گیری هتل قدیمی در بافت تاریخی شهر است و دسترسی آسانی به بسیاری از جاذبه های دیدنی دارد. از جله این اماکن تاریخی می توان به نارنجستان قوام، خانه زینت الملوک، ارگ کریم خان، مسجد نصیر الملک و شاهچراغ اشاره نمود. مساحت بنا 250 متر است و 30 نفر به طور همزمان می توانند در 10 اتاق هتل اقامت داشته باشند.

اتاق های خانه قجری دارای پنجره های هلالی شکل بلند با شیشه های رنگی هستند و برای هرچه نوستالژی تر شدن فضا دور حوض پر آب حیاط را با گل ها و گلدان های رنگین تزیین نموده اند.

آدرس: شیراز - خیابان لطفعلی خان زند - کوچه 12.2

اقامتگاه بوم گردی سرای همایونی شیراز

یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز که سال 1397 مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است و به عنوان اقامتگاه بوم گردی مورد استفاده قرار می گیرد. این مکان نیز مانند سایر هتل های قدیمی و سنتی شهر شعر و ادب در مرکز شهر است و البته دسترسی بسیار آسانی به مراکز دیدنی شهر از جمله شاهچراغ، بازار وکیل، نارنجستان قوام و مسجد نصیر الملک دارد. این جا دارای 10 اتاق است و 23 جهانگرد علاقه مند تاریخی می توانند به طور همزمان در آن اقامت داشته باشند. از این اتاق ها 3 اتاق سه نفره، 7 اتاق 2 نفره هستند و البته امکان اضافه کردن تشک به بعضی از آن ها وجود ندارد.

ضروری است بدانید که تمامی اتاق های مجموعه دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، حمام، یخچال و کمد برای قرار دادن لباس ها هستند. همچنین هتل سنتی دارای پارکینگ، راهنمای تور، آشپزخانه، سیستم تهویه مطبوع و کارمندان مسلط به زبان های خارجی می باشد. ضروری است در رابطه با این مورد از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز هم بگوییم که ورودی اتاق ها و پشت بام دارای پله بوده و افرادی که عبور از پله و یا پیاده روی 150 متری داخل حیاط و کوچه برایشان سخت است ممکن است با مشکل هایی برای دسترسی روبرو شوند.

آدرس: شیراز - خیابان لطفعلی خان زند - کوچه 12 - فرعی 12.2 - بن بست اول - اقامتگاه سرای همایونی شیراز

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45457

به "معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید