معرفی تعدادی از شفاف ترین دریاچه های جهان

به گزارش مهسان بلاگ، اگر بخواهیم تعریف کوچکی از دریاچه داشته باشیم، باید بگوییم که به محدوده عظیم آبی که راهی به آبهای آزاد ندارد، دریاچه گفته می گردد. جالب است بدانید که اندازه بعضی از دریاچه ها بقدری عظیم بوده که دیگر به آنها دریاچه گفته نمی گردد؛ بطوریکه از آنها بعنوان دریا یاد می نمایند. در این مقاله قصد داریم شما را با بعضی از شفاف ترین دریاچه های دنیا آشنا کنیم. اگر شما هم تمایل دارید که اطلاعات بیشتری را در خصوص زلال ترین دریاچه های دنیا بدست آورید، پیشنهاد می کنیم خواندن مقاله تمیزترین دریاچه های دنیا را فراموش نفرمایید.

معرفی تعدادی از شفاف ترین دریاچه های جهان

فهرست مطالب

دریاچه آبی نیوزیلنددریاچه گرونردریاچه کریتر دریاچه مکنزیرودخانه هورودخانه آبی در گرینلندپارک ملی لینسویز ماراینسیزدریاچه پی تودریاچه ماشودریاچه بایکالدریاچه پنج گلدریاچه فلت هدغار و دریاچه ملیسانی

دریاچه آبی نیوزیلند

یکی از شفاف ترین دریاچه های دنیا، دریاچه آبی نیوزلند است. شفافیت آن طوری هست که با چشم غیرمسلح می توان عمق 79 متری را به سهولت مشاهده کرد. آب این دریاچه نشأت گرفته از یخهای دریاچه کنستانسین بوده و در طول جهت، با سنگها برخورد نموده و میزان قابل توجهی از ناخالصی آن گرفته می شود. مردمان محلی معتقدند که کسی نباید در این مورد از تمیزترین دریاچه های دنیا شنا کند، چرا که آب دریاچه مقدس هست. به همین علت، در این منطقه کسی اجازه ندارد در این دریاچه شنا کند و اگر کسی این قانون را زیر پا بگذارد، مجازات خواهد شد.

دریاچه گرونر

نام دیگر این دریاچه، دریاچه سبز است. شاید برایتان این سوال بوجود آمده باشد که چرا به آن دریاچه سبز می گویند؟ باید بگوییم که درختان سرسبز و بلندی در اطراف این دریاچه قرار دارند که از انعکاس آنها در آب دریاچه و همچنین وجود پوششی مرجانی در کف، اینگونه به نظر می رسد که آب سبز هست. عمق دریاچه گرونر در سرما حدودا 5 متر بوده، اما در تابستان عمقش به 11 متر افزایش می یابد. در واقع، در فصل تابستان به علت گرم بودن هوا، برف روی کوه ها ذوب شده و به درون این دریاچه می ریزد که این امر، بر روی افزایش حجم آب دریاچه بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در این حالت جهتها، پلها و درختان اطراف دریاچه همگی در زیر آب قرار می گیرند.

دریاچه کریتر

این مورد از زلال ترین دریاچه های دنیا برای مردمان بومی آمریکا، دریاچه مقدسی است و در پارک ملی ایالت اورگن آمریکا قرار گرفته است. این دریاچه که بی مثال ترین دریاچه آمریکا بوده، حدود 7700 سال قبل از فوران آتشفشان موزامو، ایجاد گشته و رنگ آبی خارق العاده ای دارد.

دریاچه مکنزی

دریاچه مکنزی دریاچه ای است که آبش از باران تامین می شود و خاصیت اسیدی آبش بسیار بالاست. این موضوع سبب گشته که عملا هیچ موجود زنده ای نتواند در این دریاچه زندگی کند. از طرفی، دریاچه مکنزی در جزیره فریزر بوده و در اطرافش درختان قلبی شکل را می توان دید که منظره ای بسیار زیبا و تماشایی را بوجود آورده اند.

رودخانه هو

آب این رودخانه از یخچالهای طبیعی کوه المپوس تامین می شود و در طول جهت خود از جنگل بارانی هو عبور می نماید. آب رودخانه هو، سبز رنگ و زلال هست.

رودخانه آبی در گرینلند

رودخانه آبی یکی از شگفتی های گرینلند بشمار می آید. آبش از توده های یخی و برفی اطراف سرچشمه می گیرد و شکل و جهتش در هر سال متفاوت است؛ بگونه ای که می توان گفت این رودخانه دارای یک جهت دائمی نیست و هر سال شکل جدیدی به خود می گیرد.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز

در نگاه اول به این پارک، شاید به نظر آید که یک منطقه بیابانی است اما، باید بگوییم که در سال، بارش باران در این منطقه بسیار زیاد بوده و به همین علت، نمیتوان آن را یک منطقه بیابانی در نظر گرفت. از طرفی، این پارک در مجاورت رودخانه آمازون واقع شده و در شش ماهه اول سال، تالاب های بی مثالی در آن بوجود می آیند.

دریاچه پی تو

این مورد از تمیزترین دریاچه های دنیا در میان سه قله بلند قرار گرفته و آبش به رنگ فیروزه ای هست. نکته جالبی که در خصوص رنگ آب این دریاچه وجود دارد، این است که هر فصل رنگ متفاوتی به خود می گیرد و حتی، فعالیت خورشید در طول روز هم بر روی رنگ آبش بسیار تاثیرگذار است.

دریاچه ماشو

این دریاچه جز بی مثال ترین دریاچه های کشور ژاپن بوده و در فهرست شفاف ترین دریاچه های دنیا نیز قرار گرفته است. دریاچه ماشو در پارک ملی آکان در جزیره هوکایدوی واقع گشت.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال 25 میلیون سال پیش بوجود آمده و جز بی مثال ها تلقی می شود. شفافیت آب این دریاچه بقدری است که می توان عمق 39 متری را با چشم غیرمسلح به سهولت دید. از آنجایی که دریاچه بایکال در منطقه سیبری بوده، در زمستان آبش یخ می زند و به راحتی این امکان وجود دارد که موجودات دریایی را در زیر آن دید. از طرفی، ضخامت یخ دریاچه نیز در حدی بوده که ماشین های سبک می توانند از روی آن عبور نمایند.

دریاچه پنج گل

یکی دیگر از شفاف ترین دریاچه های دنیا، دریاچه پنج گل بوده که در پارک ملی دره جیوژایگو قرار گرفته است. دریاچه پنج گل یکی از زیبایی های دنیا بوده و کف دریاچه پیداست، چرا که عمق دریاچه کم بوده و بقدری زلال است که ماهیان و موجودات دریایی در زیر آن به راحتی دیده می شوند. از دیگر ویژگی های این دریاچه این است که آبش در هیچ فصلی به رنگ کدر در نمی آید.

دریاچه فلت هد

این دریاچه جز دریاچه های آب شیرین بوده و در ایالت مونتانا هست. به سهولت می توان ماهی ها و موجودات دریایی را در زیر آبش دید. آب این دریاچه معمولا از ذوب شدن برف کوها حاصل می شود.

غار و دریاچه ملیسانی

این غار و دریاچه در جزیره کفالونیا بوده و از جاذبه های دیدنی آن بشمار می آیند. آب دریاچه درون غار بسیار زلال و شفاف بوده و در افسانه های یونانی از این غار تحت نام غار نیمفس یاد می نمایند. در محیط اطراف این غار، مناظر طبیعی زیبا و چشم نواز بسیاری وجود دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61804

به "معرفی تعدادی از شفاف ترین دریاچه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از شفاف ترین دریاچه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید