معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا

به گزارش مهسان بلاگ، فرودگاه مالاگا اسپانیا (Málaga Airport) فرودگاهی بین المللی در استان مالاگا و در نزدیکی شهر چوریانا واقع شده و از مهم ترین فرودگاه های اسپانیا محسوب می گردد. در مجله اینترنتی خبرنگاران این بار به معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا می پردازیم تا اگر برای تعطیلات فصل سرد، قصد سفر به جنوب اسپانیا و مناطق ساحلی را دارید، بتوانید به راحتی به اسپانیا قدم بگذارید. شهر خلیجی مالاگا و ناحیه جنوبی کوستا دل سول در نزدیکی آن قرار گرفته اند.

معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا

تاریخچه فرودگاه مالاگا اسپانیا

فرودگاه مالاگا اسپانیا را که در زبان اسپانیایی به آن (Aeropuerto de Málaga-Costa del Sol) گفته می شود، از سال 2011 افتتاح شده و چهارمین فرودگاه شلوغ و پرتردد اسپانیا بعد از فرودگاه های مادرید-باراخاس، بارسلونا و پالما د مالورکاست. این فرودگاه برای صنعت توریست و گردشگران فرودگاه مهمی است؛ چرا که تنها فرودگاه بین المللی واقع در کوستا دل سول می باشد. فرودگاه مالاگا اسپانیا در 8 کیلومتری جنوب غربی مالاگا و در 5 کیلومتری شمال شهر تورمولینوس واقع شده است. این فرودگاه به 60 کشور دنیا پرواز مستقیم دارد و بالای 14.4 میلیون مسافر تنها در سال 2015 از گیت های این فرودگاه عبور نموده اند. در سال 2017 تعداد مسافران ورودی آن، به 18.6 مسافر رسید.

قسمت های اجرایی فرودگاه دارای 3 ترمینال اصلی بوده که سومین ترمینال آن در کنار دو ترمینال دیگر، در تاریخ 15 مارچ 2010 افتتاح گشت و پروازهای آن از فردای آن روز آغاز شد. باند دوم فرودگاه نیز در تاریخ 26 ژوئن سال 2012 افتتاح گشت.

این فرودگاه بین المللی اسپانیا حدود 85 درصد از ترافیک پروازهای بین المللی و غیر داخلی را ارائه می دهد، در نتیجه فرودگاهی شلوغ محسوب می شود. بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا را از این فرودگاه می توانید انتخاب نموده و مستقیم به آنجا سفر کنید. فرودگاه مالاگا اسپانیا به کوستا دل سول متصل بوده و به 20 شهر مهم در اسپانیا و بیش از 100 شهر در اروپا پرواز مستقیم دارد. همچنین از این فرودگاه پروازهای مستقیمی به سمت آفریقا، خاورمیانه و همچنین شمال آمریکا در فصل تابستان وجود دارد. از ایرلاین هایی که در این فرودگاه پایگاه دارند می توان به ایر یوروپا، نروژیان، ایرلاین اسکاندیناوی، رایان ایر و ووئلینگ اشاره نمود. بیشتر پروازها از این فرودگاه به سمت انگستان و ایرلند و در خود اسپانیا به شهر بارسلونا انجام گرفته است.

امکانات فرودگاه مالاگا اسپانیا

فرودگاه بین المللی مالاگا اسپانیا امکانات فراوانی مانند کافه ها رستوران ها، فروشگاه های برند های مختلف، سالن انتظار و … را به شما مسافران پیشنهاد می دهد. در این فرودگاه می توانید از خدمات پزشکی، اینترنت وای فای رایگان، دستگاه های خودپرداز، تبدیل ارز در صرافی ها، داروخانه، پرداخت قبض ها و غیره بهره مند شوید.

یک نکته در خصوص فرودگاه این است که گردشگران و توریست هایی که از این فرودگاه استفاده می نمایند در ماه های آگوست، جولای، سپتامبر و ژوئن بیشتر بوده و اگر در این ماه ها قصد سفر به اسپانیا و ورود به این فرودگاه را دارید، بهتر است که حتما از قبل ترانسفر فرودگاهی خود را رزرو نموده باشید.

ترمینال های فرودگاه

این فرودگاه از سه پایانه و ترمینال تشکیل شده است. ترمینال شماره 1 به سختی مورد استفاده قرار می گیرد. ترمینال های شماره 2 و 3 پایانه هایی هستند که پروازهای UK به آن وارد می شوند و به دیگر شهرها متصل اند. این ترمینال ها، بسیار بزرگ هستند. بنابراین از اینکه یک فضای وسیع را طی می کنید تا به فضای ترمینالی دیگر بروید، خسته نشوید. در این میانه مغازه ها، رستوران ها و کافه های متعددی مانند برندهای معروف Starbucks، Dani Garcia Deli Bar و ویکتوریا سکرت برای استراحت، خرید و صرف غذا وجود دارد. بخش کنترل پاسپورت نیز در این قسمت قرار گرفته است. پس سعی کنید که زیاد حواستان را با خرید یا مغازه ها گمراه نکنید و مراقب گیت ورودی و زمان سوار شدن به هواپیما نیز باشید.

اطلاعات معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا

نام انگلیسی معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا: Málaga Airport

کدیاتا: AGP

کدایکائو: LEMG

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 16 متر بالاتر از سطح دریا

وب سایت رسمی معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا: airport-malaga.com

آدرس: Avenida Comandante García Morato s/n . 29004 Málaga, Andalucía, SPAI

تلفن: 902 404 704 / (+34) 91 321 10 00

راه دسترسی به فرودگاه مالاگا اسپانیا

اگر در اسپانیا قصد رفتن به فرودگاه مالاگا را دارید، به راحتی از 2 اتوبان the MA-21 و he MA20 می توانید خود را به فرودگاه برسانید. فرودگاه مالاگا در حال حاضر دارای مرکز حمل و نقلی در خارج از ترمینال جدید شماره 3 است که می توانید از هر دو ورودی و خروجی ساختمان ترمینال جدید به آن وارد شوید. طبقه ورودی و طبقه خروجی در این ساختمان دیده می شود. ایستگاه اتوبوس و ایستگاه قطار حومه از طبقه ورودی قابل دسترسی هستند و به هر دو پارکینگ ماشین از طبقه پایینی و پس راهروی خروجی می توانید بروید.

این فرودگاه یک ایستگاه متروی برای قطارهای Cercanías Málaga را باز نموده است که آن را به مالاگا متصل نموده و ارتباطات بهتر با مرکز شهر فراهم می نماید. ایستگاه در تاریخ 10 سپتامبر 2010 باز شد. قطارها هر 20 دقیقه بین شهر مالاگا و فیوانجیرولا به وسیله فرودگاه مالاگا اسپانیا حرکت دارند. این خط به ماربلا نیز گسترش پیدا خواهد نمود، منتها تا سال 2020 کامل نخواهد شد.

  • ایستگاه اتوبوس:

دقیقا در زیرزمین فرودگاه ایستگاه اتوبوس واقع شده که از قسمت ورودی ایستگاه حمل و نقل یا ورودی ترمینال شماره 3 قابل دسترس بوده و شما را به هر نقطه از اسپانیا که بخواهید می رساند. همچنین در بیرون ترمینال باری نیز، یک ایستگاه اتوبوس قرار گرفته است. می توانید از باجه های فروش بلیط اتوبوس فرودگاه مالاگا اسپانیا بلیط تمام شرکت های اتوبوسرانی را تهیه کنید.

  • تاکسی:

ماشین های سفیدی با یک خط آبی در میانه آن، تاکسی های فرودگاه مالاگا اسپانیا است. برای مناطق شهری و حومه ای تاکسی های جداگانه وجود داشته و از لیستی که در کنار ایستگاه تاکسی ها وجود دارد می توانید قیمت و کرایه تاکسی تا مکان مورد نظرتان را پیدا کنید.

  • پارکینگ های ماشین:

قبل از اینکه ترمینال جدید این فرودگاه تاسیس شود تنها یک پارکینگ وجود داشت. اکنون 2 پارکینگ مجموعه دارای فضایی به مساحت 3700 متر مربع بوده که سرپوشیده است و حتی از ایستگاه حمل و نقل نیز قابل دسترس است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12663

به "معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه مالاگا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید