مهرعلیزاده: ورزش های زورخانه ای را در 85 کشور دنیا توسعه دادیم

به گزارش مهسان بلاگ، رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای می گوید در حال حاضر ورزش های زورخانه ای در 85 کشور دنیا رواج یافته است.

مهرعلیزاده: ورزش های زورخانه ای را در 85 کشور دنیا توسعه دادیم

به گزارش خبرنگاران، محسن مهرعلیزاده در مراسم اختتامیه پنجمین دوره بین المللی مربیگری دوره C ورزش های زورخانه ای در زورخانه شهدای شهرک نفت، با قدردانی از مسئولان برگزاری این دوره طی یک هفته اخیر، گفت: فدراسیون بین المملی نوزدهمین سال فعالیت خود را سپری می نماید و 85 کشور در حال حاضر این رشته را می شناسند. شیوایی تبلیغ به شکلی است آنچه ما در ایران به آن پایبند هستیم محترم شمرده گردد و این ورزش هدیه ای از طرف یک تمدن کهن به مردم دنیاست.

وی اضافه کرد: ویژگی های طبی و پزشکی رشته های ورزش زورخانه ای بسیار حائز اهمیت است همان طور که پزشکان گفته اند ورزش های زورخانه ای کم آسیب ترین ورزش محسوب می گردد. به عنوان مثال چرخیدن در ورزش زورخانه ای برای جلوگیری و حتی توقف بیماری پارکینسون نقش به سزایی دارد.

رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای اعلام نمود: ما دقت می کنیم در آموزش این رشته و توسعه آن در دنیا کاری کنیم با خصوصیات فرهنگی و اجتماعی هر کشور هماهنگی داشته باشد تا راحت تر مورد پذیرش آنها قرار گیرد اما در عین حال آموزه های دینی ما نیز در روح و جسم این رشته مورد تاکید است.

مهرعلیزاده ادامه داد: اگر بتوانیم این رشته را در دنیا ترویج دهیم یک کار بزرگ انسانی انجام داده ایم. قصد داریم زورخانه شهرک نفت را به عنوان آموزشگاه بین المللی ورزش زورخانه ای مورد استفاده قرار دهیم. دوره های زیادی را برگزار کردیم اما این دوره مربی خارجی تربیت کردیم. 16 نفر از کشورهای مختلف در این دوره حضور داشتند و شاهد برگزاری دوره ای کیفی و بسیار خوب بودیم.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29451

به "مهرعلیزاده: ورزش های زورخانه ای را در 85 کشور دنیا توسعه دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهرعلیزاده: ورزش های زورخانه ای را در 85 کشور دنیا توسعه دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید