موضع گیری گلدمن ساکس در برابر رمزارزها

به گزارش مهسان بلاگ، دیوید سولومن(David Solomon)؛ مدیرعامل گلد من ساکس در گزارش درآمد این موسسه اقتصادی رویکرد گلد من ساکس در برابر رمزارزها و ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی(CBDCs) را تشریح کرد.

موضع گیری گلدمن ساکس در برابر رمزارزها

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بنظر می رسد که سولومن نیز به اهمیت بیت کوین در ساختار اقتصادی آینده پی برده است. وی گفت: همزمان با توسعه (رمزارزها، بلاکچین و ارز دیجیتالی) تغییر چشمگیری را در سیستم انتقالات پولی دنیا شاهد خواهیم بود. همچنین تمرکز قابل توجهی بر روی رمزارز هایی همانند بیت کوین وجود خواهد داشت و در حالی که سرمایه گذاران احتمال تبدیل شدن آن ها به ابزاری برای ذخیره ثروت ارزیابی می نمایند، جهت پیش رو شفافیت کمتری دارد.

گفته های اخیر مدیرعامل گلد من ساکس به اظهارات پیشین وی در ابتدای ماه جاری میلادی شباهت دارد. بر اساس گزارش کوینیت، سولومن اعلام نموده بود که مشتریان گلدمن ساکس به بیت کوین اشتیاق نشان می دهند، اما برای فعالیت گسترده گلد من ساکس در صنعت رمزارز ها باید قوانین به طور شفاف تری ارائه گردد.

گلدمن ساکس به دقت تحولات حوزه دارایی های دیجیتالی را زیر نظر گرفته و میخواهد محصولات سرمایه گذاری بیت کوین خود را در دسترس شرکت های مدیریت سرمایه قرار دهد. همچنینی اخیراً از بازگشایی میز معاملاتی رمزارزی خود خبر داده است.

قانون گذاری مانع فعالیت بانک ها است

با این وجود، قانون گذاری آمریکا مانع مهمی بر جهت توسعه رمزارز ها محسوب می گردد. سولومن گفت: البته ما باید بر اساس دستورالعمل های قانون گذاری فعالیت کنیم و به عنوان مثال نمی توانیم بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم و به عنوان بخش اصلی فعالیت اقتصادی خودمان آن را معامله کنیم. وی اضافه نمود:

درحالی که این نو آوری ها (رمزارزها) برای مشتریان ما و همچنین آینده سیستم اقتصادی دنیا اهمیت دارند، این بانک نقش مهمی را در این حوزه ایفاء خواهد نمود.

وی همچنین به صندلی ارز های دیجیتالی بانک های مرکزی (CBDCs) نیز اشاره نمود. ارز دیجیتالی بانک مرکزی نوعی دارایی دیجیتالی متمرکز است که برخلاف رمزارز ها دولت و یا بانک های مرکزی کنترل آن ها را بر عهده دارند.

سولومن با اشاره به اهمیت این فناوری گفت که بانک های مرکزی سراسر دنیا برای ارزیابی تاثیر بلند مدت ارز های دیجیتالی بانک های مرکزی در حال آنالیز انتشار آن هستند.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مدیرعامل بانک گلد من ساکس نسبت به صندلی بیت کوین و ارز های دیجیتالی در ساختار اقتصادی دنیا چیست؟ آیا در آینده موسسات اقتصادی و بانک ها نیز در بازار بیت کوین و دیگر رمزارز ها سرمایه گذاری خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83488

به "موضع گیری گلدمن ساکس در برابر رمزارزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری گلدمن ساکس در برابر رمزارزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید