میزبانی سالانه ایران از دو میلیون گردشگر چینی

به گزارش مهسان بلاگ، براساس آمار 129 میلیون چینی در سال 2017 به سایر کشورها سفر کردند و تنها 80 هزار نفرشان به ایران آمدند که انگیزه بیشتر آن ها هم تجارت بوده، نه گردش. نتایج یک تحقیق نشان می دهد، چینی ها پس از تاثیر پذیری از اخبار رسانه ها و روابط تجاری ایران با کشورشان، بیشتر از همه تحت تاثیر حرف های دوستان و سایر هموطنانشان هستند که قبلا به ایران سفر نموده اند. در حال حاضر که چینی ها دیگر برای ورود به ایران نیازی به ویزا ندارند، پیش بینی می گردد که سالانه دو میلیون گردشگر چینی به ایران سفر نمایند.

میزبانی سالانه ایران از دو میلیون گردشگر چینی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اخیرا معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته است: در سال 2018 حدود 150 میلیون توریست چینی از کشورهای مختلف دنیا بازدید نموده اند و هدف گذاری ما این است که با ظرفیت ها و جاذبه های گسترده کشورمان بتوانیم سالانه میزبان دومیلیون گردشگر چینی باشیم.

علی اصغر مونسان با اعلام خبر لغو ویزای ایران برای ورود گردشگران چین گفت: خوشبختانه با نگاه مساعد رئیس جمهوری، این درخواست در دولت تصویب شد و می تواند گام مؤثری در افزایش ورود گردشگران چینی به ایران باشد.

وی با بیان اینکه لغو ویزا برای گردشگران چین، پس از هفت ماه کوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثمر رسیده است، یادآور شد: جلسات متعددی با بخش خصوصی فعال گردشگری برگزار گردید، امیدواریم با این اقدام و برنامه های بعدی که برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به مردم چین در دستور کار است، با توجه به جمعیت قابل توجه گردشگران چینی، شاهد افزایش ورود گردشگران این کشور به ایران باشیم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه لغو ویزا یکی از راهکارهای جذب گردشگر است، ادامه داد: باید باور کنیم صنعت گردشگری به مراتب از صنعت نفت مالی تر است و این درآمد پایدار تحریم پذیر نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: ارتقای صندلی صنعت گردشگری در کشورمان با تصویب قوانین و موضوعات مرتبط با این حوزه مشهود و محسوس است، خوشبختانه در حال حاضر پروژه های گردشگری بسیاری از کشورمان در حال اجراست که با تکمیل این پروژه ها زیرساخت های گردشگری تکمیل می گردد.

مونسان اضافه نمود: بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند صنعت گردشگری باید در معرفی ظرفیت ها و راهنمایی گردشگران به سمت مراکز اقامتی رسمی، شفافیت در قیمت و ارتقای کیفیت، همکاری و همراهی لازم را در جهت لغو ویزا با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.

وی اضافه نمود: کشورهای هدف گردشگری پس از بازبینی انتخاب شده اند و برنامه های لازم برای توسعه همکاری ها با این کشورها در دست انجام است.

در سال گذشته 52 هزار گردشگر چینی به ایران سفر کردند.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13929

به "میزبانی سالانه ایران از دو میلیون گردشگر چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی سالانه ایران از دو میلیون گردشگر چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید