هر آنچه درباره فیلم مرد آزاد 2 می دانیم

به گزارش مهسان بلاگ، فیلم مرد آزاد محصول دیزنی، به تازگی در سینماها اکران شده است و تا به امروز نقدهای خوب و مثبتی دریافت نموده و منتقدان می گویند فیلم بسیار بهتر از آن چیزی است که در تبلیغات به نظر می رسید. طنز فیلم که موضوع و قلب آن محسوب می گردد، بسیار تحسین برانگیز است و قطعا بازیگران فیلم در ایجاد چنین اثری، نقش موثری دارند.

هر آنچه درباره فیلم مرد آزاد 2 می دانیم

هشدار: در ادامه متن، داستان فیلم لو می رود

داستان مرد آزاد، در دنیای واقعی و درون یک بازی ویدیویی اتفاق می افتد. در بازی ویدیویی شهر آزاد، گای (رایان رینولدز) یک فرد شاد و دوست داشتنی است که زندگی معمولی و روتینی دارد. او صبح ها قهوه می نوشد، گوینده بانک است و با برترین دوستش، (لیل ری هوری) چرخی در شهر می زند اما یک روز، هنگام عبور از کنار دختر مولوتوف (جودی کامر)، در نگاه اول عاشقش می شود و این جاست که ناگهان گای شروع به بازنویسی برنامه کاراکتر خود می نماید و تبدیل به شخصیتی یاغی و سرکش در بازی می شود.

در کنار این قضیه، میلی، برنامه نویس بازی (همان جودی کامر) و شریک سابقش، کیز (جو کری) که یک توسعه دهنده بازی است، در کوشش هستند تا با مدیر فاسد و ناشر بازی، انتوان (تایکا وایتیتی) مقابله نمایند. موزر)، یک توسعه دهنده بازی دیگر است که گاهی اوقات به کیز و میلی یاری می نماید اما بین دو راهی وفاداری به کیز و ادامه همکاری با انتوان گیر نموده است. انتوان تهدید به قطع کردن انتشار بازی شهر آزاد می نماید، در حالی که در طرف دیگر، گای سعی می نماید تا باقی کاراکترهای بازی را با خود همراه کند تا شهر و دنیای خود را نجات دهند.

نظرات منتقدان مختلف در خصوص فیلم مرد آزاد چه بوده است؟

خبرگزاری

مرد آزاد یکی از فیلم های نادری است که بر اساس کمیک، سریال تلویزیونی یا یک بازی ویدیویی، ساخته نشده است. این اثر، علی رغم چندین نقص جزئی، از فیلم هایی است که می توانیم از تماشای آن لذت ببریم و به اندازه دو ساعت، از روزمرگی زندگی نجات پیدا کنیم.

رولینگ استون

این فیلم در عین سطحی بودن، مفهوم والایی را تعریف می نماید، کاراکتری یاغی در یک بازی ویدیویی که دچار نوعی بحران شخصیتی می شود. مضمون فیلم، شاید شما را به فکر فرو برد اما کلیت خط داستانی به گونه ای پیش می رود که به فروش فیلم یاری کند.

ای بی سی

رایان رینولدز در نقش یک گوینده بانک است که ناگهان متوجه می شود که چیزی جز پیکسل های اضافی یک بازی ویدیویی نیست. این کمدی می توانست کمی عمیق تر، احساسی تر و مجذوب کننده تر باشد (مانند نمایش ترومن) اما با شیبی ملایم به خاتمه می رسد.

فایننشال تایمز

این فیلم نه تنها یکی از مجذوب کننده ترین آثار مربوط به بازی و صنعت بازی است، بلکه شاید خنده دار ترین کمدی درباره حقوق مالکیت معنوی آثار (و شاید تنها فیلم) باشد که تا به حال ساخته شده است.

دیلی تلگراف

در پشت ظاهر کمدی فیلم، مفهومی جدی نهفته است که جا دارد بیشتر به آن پرداخته شود و در ادامه به یک مجموعه ماندگار تبدیل شود.

علی رغم نظرات و نقدهای عمدتا مثبت و خوب فیلم، نسخه دلتای کرونا که روز به روز در حال افزایش است، اندازه فروش فیلم در گیشه را غیرقابل پیش بینی می نماید و نمی توان عملکرد این اثر را از لحاظ اقتصادی تخمین زد. با این وجود، این پروژه پتانسیل این را دارد که دنباله آن ساخته شود. اطلاعاتی در خصوص ساخت دنباله این فیلم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

آیا مرد آزاد 2 ساخته خواهد شد؟

در حال حاضر، ظاهرا هیچ برنامه ای برای ساخت مرد آزاد 2 در نظر گرفته نشده است اما این اثر می تواند دنباله خود را داشته باشد. این فیلم، یکی از معدود آثار با بودجه زیاد است که روایتی کامل دارد و داستان آن، به طرزی مناسب به خاتمه می رسد. اگر دیزنی بخواهد دنباله ای بسازد، می تواند اما اگر نخواهد، خود فیلم مرد آزاد، داستان خوب و کاملی دارد که در یادها باقی می ماند. البته دیزنی همواره در کوشش است تا موفقیت آثار خود را در قالب مجموعه فیلم تکرار کند.

اما ساخت دنباله مرد آزاد، کمی چالش برانگیز است. این فیلم، آخرین اثر مشترک کمپانی فاکس قرن بیستم و دیزنی قبل از ادغام این دو شرکت بود که ساخته شد و دیزنی موافقت کرد که به جای عدم اتمام پروژه یا فروش آن، این فیلم را نگه دارد و اکران کند. شاید دیزنی مایل نباشد که فیلم استودیوی دیگری را به صورت مجموعه درآورد و برای آن، دنباله بسازد. دیزنی، تمام آثار و مجموعه های خود را در طول تاریخ، با همکاری تیم خلاق خودش ساخته است. با این وجود، دیزنی به احتمال زیاد، عملکرد گیشه مرد آزاد را در نظر خواهد گرفت تا ببیند آیا از نظر اقتصادی، ارزش ساخت دنباله را دارد یا خیر.

تاریخ انتشار

باز هم باید گفت که حداقل تا زمان نگارش این متن، هیچ برنامه ای برای ساخت دنباله مرد آزاد وجود ندارد. با این حال، اگر دیزنی چراغ سبز ساخت مرد آزاد 2 را بدهد، به احتمال زیاد این پروژه به دلایل متعددی برای مدتی در سینماها به نمایش درنمی آید. اولین علت این است که مرد آزاد پس از اتمام اکران در سینماها، در دیزنی پلاس پخش نمی شود. این فیلم در ابتدا متعلق به فاکس قرن بیستم بود و طبق قرارداد قدیمی فاکس با وارنر مدیا که تا سال 2022 ادامه دارد، آثار این شرکت، در صورت انتشار در سرویس های پخش، ابتدا باید در اچ بی او مکس منتشر شوند. این بدان معناست که مدتی طول می کشد تا دیزنی بتواند موقعیت و شرایط مرد آزاد را برای ساخت دنباله آنالیز کند. ثانیا، رایان رینولدز یکی از پرکارترین بازیگران حال حاضر هالیوود است و ممکن است برنامه او برای مدتی خالی نشود. فیلم مرد آزاد 2 احتمالا فیلم برداری خود را تا اواخر سال آینده شروع نکند و بدین ترتیب، تا اوایل کریسمس 2023 در سینماها به نمایش در نمی آید. تاریخ انتشار تابستان 2024 کمی منطقی تر به نظر می رسد.

بازیگران

مرد آزاد، گروه بازیگران نسبتا کوچکی داشت و به احتمال زیاد بیشتر آن ها برای ساخت قسمت دوم برمی گردند. به طور طبیعی، رایان رینولدز در نقش گای، جودی کامر در نقش میلی یا دختر مولوتف و جو کری در نقش کیز بازی خواهند کرد. لیل ری هوری به اسم برترین دوست گای و اوتکارش هم به اسم موزر، در این دنباله حضور خواهند داشت. تنها موردی که شاید قطعی نباشد حضور تایکا وایتیتی است. این روزها او سخت مشغول کار در پروژه های دیگر است و علاوه بر این، کاراکتر شرور او در خاتمه فیلم، کاملا شکست می خورد و به نظر می رسد جای بازگشتی برای او نیست.

داستان

داستان فیلم، به خوبی به خاتمه می رسد اما سبک داستان و فضای آن، به گونه ای است که درها را به روی یک دنباله، باز می گذارد. در مرد آزاد 2 به احتمال زیاد با استارتاپ تازه میلی و کیز روبه رو هستیم و مسائل مربوط به آن را دنبال می کنیم. به اسم مثال، شاید کسی بازی آن ها را هک کند یا کد آن را بدزدد. به همین ترتیب، داستان عاشقانه گای و معشوقه اش می تواند ادامه پیدا کند اما این بار در دنیای واقعی و نه در بازی ویدیویی. البته شاید گای در ماجراجویی تازه خود، مجبور شود بار دیگر ساکنان شهر بازی ویدیویی تازه خود را نجات دهد که همین خط داستانی، به علت وجود عناصر تخیلی و فانتزی تر در بازی تازه، پر از درگیری های خاص خود است. حقیقتا داستان مرد آزاد 2، می تواند به هر سمت و سویی کشیده شود.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 94059

به "هر آنچه درباره فیلم مرد آزاد 2 می دانیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "هر آنچه درباره فیلم مرد آزاد 2 می دانیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره فیلم مرد آزاد 2 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید