هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، عصر شنبه در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، حسینی معاون حقوقی وزیر ارشاد و پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، نمایشگاه بین المللی کتاب را بزرگ ترین رویداد منطقه شمالغرب کشور دانست و گفت: فرهنگ و هنر یک سرمایه زاینده ای است که ثروت فراوری می نماید که اگر بتوان این نهاد را حمایت کرد، می تواند به یک منبع انتها ناپذیر برای اقتصاد کشور باشد.

هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند

وی ابراز امیدواری کرد: فرهنگ و هنر، کالاها و آثار فرهنگی، جایگزین نفت در اقتصاد کشور گردد تا به سمت توسعه پایدار دست پیدا کنیم.

محمدپور با اشاره به رویداد بین المللی تبریز 2018 مطرح کرد: اتفاقات خوبی به مناسبت برگزاری این رویداد در تبریز رخ داد و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نیز از آن جمله است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ورود کتاب به سبد خرید خانوار گفت: حدود 800 هزار نفر از نمایشگاه سال گذشته کتاب تبریز بازدید کردند و 6 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش نمایشگاهی انجام گرفت.

وی با اشاره به تعداد ناشرین حاضر در این نمایشگاه تاکید نمود: 900 ناشر داخلی با 150 هزار عنوان و یک میلیون و 500 هزار نسخه کتاب و در بخش خارجی 150 ناشر از 20 کشور دنیا با 33 هزار عنوان کتاب و 30 ناشر دیجیتال در نمایشگاه شانزدهم حضور دارند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز نیز با انتقاد از نگاه یک جانبه مسئولان به تهران گفت: ایران فقط تهران نیست و کلانشهرهایی مانند تبریز نیز باید در برپایی نمایشگاه های بین المللی کتاب دیده و حمایت شوند.

ماهوتی با اشاره به اینکه 900 ناشر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند، ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم مردم برپاست و اگر با استقبال مردم روبه گردد ساعت بازدید آن نیز تمدید خواهد شد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به طور رسمی از 29 مهرماه تا 4 آبان ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم برپاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2224

به "هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید