هزینه های سفر به روسیه چقدر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، هزینه سفر به روسیه

برای سفر به روسیه آماده اید؟ این کشور اروپایی و سردسیر یکی از بهترین کشورهایی است که در این فصل می توانید به آن سفر کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. آب و هوای خوب، جاذبه های مختلف و متفاوت، تفریحات مختلف، امکانات مناسب، شهرهای فوق العاده و خلاصه هر چیزی که برای سفری خوب و جانانه لازم دارید، در روسیه برای شما مهیا است. اما یکی از مهم ترین مسائلی که در سفر به هر جایی برای هر کسی مهم است، هزینه هایی است که در آن سفر باید صرف شود و کشور روسیه هم از این قائده مستثنی نیست. به همین خاطر ما در خبرنگاران می خواهیم تا در یک مطلب کامل و جامع هزینه سفر به روسیه را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه های سفر به روسیه چقدر است؟

هزینه سفر به روسیه و بررسی تمامی هزینه های جاری

روسیه از لحاظ بحث هزینه ها، کشوری است که هم در آن می توان مقتصد را با حساب و کتاب و همچنین خرج و هزینه های سفر تطبیق دد و هم می توان در نهایت ولخرجی در این کشور پول هایتان را خرج کنید و در بالاترین سطح خرج کنید و خب در این صورت می توانید سفری لوکس و به یاد ماندنی به این کشور داشته باشید. البته در این جا یک نکته مهم وجود دارد! شما می توانید هزینه سفر به روسیه را در بالاترین سطح خود بگیرید و به راحتی به این کشور سفر کنید اما برای مدیریت بودجه خود بدون شک نیاز به اطلاعات درست و جزء به جزئی دارید که شما را در راه تنظیم یک برنامه سفر خوب همراهی کند. به همین علت ما می خواهیم تا قسمت به قسمت هزینه های سفر به روسیه را به صورت جامع به روسیه و مخصوصا شهرهای بزرگی همچون مسکو و سنت پترزبورگ را برایتان در ادامه بیاوریم.

هزینه دریافت ویزای روسیه

برای شروع در اولین قدم بررسی هزینه سفر به روسیه به سراغ دریافت ویزای این کشور می رویم. در حال حاضر برای دریافت ویزای گردشگری این کشور شما باید 80 دلار مطابق نرخ امروز که این مطلب به رشته تحریر در می آید (7 خرداد سال 1398) بپردازید. این هزینه با در نظر دریافت این امر که شما پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه دارید شامل تمامی هزینه هایی است که سفارت روسیه در زمان صدور ویزای شما انجام می دهد.

قبل از خواندن این مطلب حتما به یاد داشته باشید که تمامی مبالغ و یا حتی نرخ هایی که در این مطلب درج می شوند متعلق به 7 خرداد 1398 هستند و بعد از این تاریخ بدون شک دچار تغییراتی خواهند شد. لذا خواهشمندیم برای بررسی دقیق نرخ ها حتما مجددا بررسی نمایید.

هزینه سفر به روسیه با هواپیما

برای رفتن به روسیه شما دو راه دارید. یا این که از تور مسافرتی استفاده کنید و یا این که خودتان از صفر تا صد امور سفرتان یعنی دریافت پرواز و رزرو هتل و باقی امور را به عهده بگیرید. در حالت اول، یعنی زمانی که شما بخواهید از طریق خرید تور مسافرتی اقدام کنید؛ معمولا چند پیشنهاد از تورها را به صورت تک و یا ترکیبی را به شما می دهند. به طور مثال؛ در حال حاضر شرکت هواپیمایی و گردشگری خبرنگاران برای سفر به روسیه و برای این که انتخاب مسافران در تور سفر خود متنوع و گسترده باشد، 3 تور ترکیبی مختلف برگزار کرده است. هر 3 این تورها ترکیبی از 2 شهر سنت پترزبورگ و مسکو هستند.

برای این که با یک تور خوب که همه امکانات را در طول این سفر برای شما مهیا کند یه روسیه سفر کنید، در حال حاضر قیمت ها برای شما از نزدیک 7 میلیون تومان شروع می شوند. توجه داشته باشید که زمانی که با تور به روسیه و یا هر مقصد دیگری سفر کنید؛ بسکمک از خدمات در سطح رفاهی خوب تا عالی در نظر گرفته شده اند که شما از سفر خود لذت ببرید. ولی اگر بخواهید که در سفر به روسیه همه امور مختلف سفر و هزینه هایتان را خودتان مدیریت کنید، باید بلیط را جداگانه خریداری کنید. از بین هتل هایی که نمی شناسید یک هتل را انتخاب و رزرو کنید. برای خرید پرواز هم ایرلاین های مختلفی وجود دارند که کم پیش می آید تا کسی با همه آن ها پرواز کرده باشد و از کیفیت خدمات آن اطلاعات کافی داشته باشد. با وجود تمام این موارد شما می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کرده و به صورت آنلاین پرواز خود را خریداری و هتل خود را رزرو نمایید.

هزینه اقامت در هتل و هاستل در روسیه

برای اقامت در روسیه، می توانید بسته بهبودجه اختصاصی خود از هاستل تا هتل 5 و یا 6 ستاره را انتخاب نمایید. اگر بخواهید که محل اقامتتان دارای استانداردهای قابل قبولی باشد، نرخ رزرو هتل از 790 هزار تومن تا شبی نزدیک به 2 میلیون تومان برای شما در روسیه خرج بر می دارد. برای هاستل هم قیمت ها از حدود شبی 435 هزار تومان شروع می گردد.

هزینه غذا و رستوران در روسیه

هزینه سفر به روسیه در این قسمت را از صبحانه شروع می کنیم. لطفا توجه داشته باشید که از این جا به بعد همه هزینه ها را به روبل (руб)، واحد پولی روسیه بیان می نماییم. هر روبل در تاریخ 8/3/1398 برابر است با 2.090 هزار ریال. برای این که یک صبحانه کمال در سفرتان به این کشور میل کنید باید برای خرید یک پاکت شیر 1 لیتری باید 68.48 روبل، برای خرید نان تازه 500 گرمی 39.69 روبل، برای خرید یک شانه تخم مرغ 12 تایی باید 83.36 روبل و برای خرید پنیر محلی 1 کیلویی باید 561.14 روبل بپردازید که البته پنیر را در مقدار کمتر خریداری نمایید. یک لیوان قهوه در این کشور معمولا بین 145 تا 190 روبل برای شما هزینه بر می دارد. البته اگر هم بخواهید می توانید تا رستوران و یا کافه رستورانی مراجعه کرده و وعده خود ار کامل دریافت نمایید. به هر حال برای خرید یک وعده صبحانه معمولی از بین 400 تا 800 روبل هزینه نمایید. مواد خوراکی لازم برای شما برای وعده ناهار و شام نیز عبارتند از: 1 کیلو برنج سفید 70.20 روبل، مرغ کیلویی 277.35 روبل، گوشت گوساله کیلویی 503.95 روبل، گوجه فرنگی کیلویی 143.97 روبل، پیاز کیلویی 143.97 روبل هزینه برای شما دارد. اگر هم که می خواهید به رستوران بروید با توجه به سطح رستوران ها، قیمت غذاها از 600 روبل تا 5 هزار روبل و فست فود از 300 تا 600 روبل است. در ادامه در جدول قیمت دیگر اقلام خوراکی را برای شما می آوریم.

هزینه حمل و نقل در روسیه

در این قسمت از بررسی هزینه سفر به روسیه باید بگوییم که؛ برای خرید یک بلیط یک طرفه به سمت هر ایستگاهی باید هزینه ای معادل با 52 روبل بپردازید. البته بسته به مدت اقامتتان می توانید با پرداخت 2100 روبل یک کارت ماهانه دریافت نمایید. هزینه تاکسی ها در روسیه متری و ساعتی حساب می شوند. ورودی تاکسی 100 روبل است و در صورتی که سیستم ماشین مسافت طی شده توسط شما را 1 کیلومتر محاسبه کند، 12 روبل و اگر مدت زمانی که شما در تاکسی بوده اید را 1 ساعت و یا بیشتر محاسبه کند، 540 روبل به هزینه ورودی تاکسی شما اضافه می گردد. اگر هزینه این تاکسی برایتان زیاد است به شما استفاده از تاکسی های یاندکس را می دهیم. یاندکس در واقع یک اپلیکیشن درخواست ماشین است که معمولا هزینه ای کمتر از تاکسی ها می گیرد. برای حمل و نقل توسط ماشروتکاها نیز باید هزینه ای در حدود 60 روبل را پرداخت نمایید. ماشروتکا در واقع یک مینی ون است که توسط بخش خصوصی روسیه اداره می گردد.

و اما درباره اتوبوس های موجود در کشور روسیه به صورت کلی باید بگوییم که معمولا مثل دیگر کشورها هزینه آن ها نسبت به دیگر وسیله ها کمتر است. برای استفاده از اتوبوس باید مبلغی در حدود 40 روبل را پرداخت نمایید. پیشنهاد می کنیم که اگر مدت زمان اقامتتان در این کشو بیشتر از 1 هفته است و به صورت شخصی به روسیه سفر کرده اید، کارت اعتباری مترو را خریداری نمایید تا هم برای مترو و هم برای اتوبوس از آن استفاده نمایید.

هزینه خرید پوشاک و لباس در روسیه

این قسمت را بدون شک باید خیلی با دقت مطالعه نمایید زیرا با این که خرید کردن یکی از بهترین بخش های یک سفر است ولی باید قبل از هر اقدام به خرید پوشاک و دیگر وسایل حدودی از قیمت ها را بدانید تا با اطلاعات کافی برای خرید کردن اقدام نمایید. در کل باید این را بدانید که هر مدل لباس از گران قیمت تا ارزان قیمت با کیفیت های مختلف در این کشور برای خرید وجود دارد. به هر حال برای خرید یک تی شرت معمولی از کیفیت معمولی تا کیفیت خوب باید از 300 روبل تا 1300 روبل را در نظر بگیرید.

هزینه بازدید از جاذبه ها در روسیه

در درجه اول درباره این بخش از هزینه سفر به روسیه باید به شما بگوییم که تمامی جاذبه های این کشور پولی نیستند و بدون شک در بین آن ها، جاذبه های رایگان هم وجود دارند که به شما کمک می کنند که پول خود را در جیبتان نگه دارید. برخی از این جاذبه ها عبارتند از: میدان سرخ، مقبره لنین، موزه گورکی، باغ آلکساندر، املاک کولومنسکوی، کلیسای کریست ساویور، گورستان نودویچی و بسکمک از جاذبه های دیگر. به هر حال برای بازدید از معروف ترین موزه های این کشور باید هزینه ای بپردازید. برای بازدید از کاخ کرملین باید 700 روبل برای بازدید شخصی و 1000 روبل برای بازدید به همراه راهنما، برای بازدید از گنجینه ملی هنرهای زیبا 800 روبل هزینه نمایید. در ادامه برخی از این جاذبه ها را برای شما به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

  • کاخ کرملین | Grand Kremlin Palace

کاخ کرملین در مسکو قرار گرفته است و محلی است که در حال حاضر دفتر اصلی دولت روسیه محسوب می گردد. کرملین هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ تاریخی بسیار اهمیت دارد. یکی از پر بازدیدترین جاذبه های کشور روسیه همین کاخ کرملین است. جالب است درباره این کاخ بدانید که کرملین اول یک دژ نظامی و بعد تبدیل به یک کلیسا و بعد از آن به یک کاخ بسیار با شکوه تبدیل شد. کاخ کرملین در ضلع شرقی میدان سرخ قرار گرفته است.

  • آرامگاه لنین | Lenins Mausoleum

آرامگاه رهبر روس ها لنین در میدان سرخ و در یک مقبره باشکوه که البته امروزه دیگر حکم یک موزه و جاذبه دارد، قرار گرفته است. بدن لنین پس از مرگز به شیوه ای بسیار دقیق مومیایی شد و در جایی که امروزه به آن قبر سرخ می گویند در حال حاضر نگهداری می گردد. با این که این مقبره و منطقه اطرافش یکی از مهم ترین جاذبه های روسیه است اما، این منطقه بسیار امنتیی است و از آن به شدت محافظت می گردد.

  • موزه آرمیتاژ | State Hermitage Museum

موزه آرمیتاژ در سنت پترزبورگ قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین موزه های جهان با 3 میلیون اثر شناخته می گردد. موزه ملی آرمیتاژ از خیلی جهات مختلف به عنوان فخر و افتخار روس ها به شما می رود. موزه آرمیتاژ دارای شعب مختلفی در شهرهایی همچون لندن و آمستردام است. در این موزه آثاری همچون: لئوناردو داوینچی، ون دایک، پیکاسو، مونه و بسکمک از هنرمندان دیگر است.

  • میدان سرخ | Red Square

معروف ترین میدان در سراسر روسیه، میدان سرخ است که در آن بسکمک از جاذبه های معروف دیگر در کنار هم قرار گرفته اند. درباره اسم این موزه باید به شما بگوییم که اگر فکر می کنید که Red اشاره ای مستقیم به رنگ این میدان دارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید زیرا اشاره اصلی آن به زیبایی میدان است.

منبع:numbeo.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10132

به "هزینه های سفر به روسیه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به روسیه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید