هشدار چین به آمریکا درخصوص راه بلند رسیدن به توافق

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه چاینا دیلی با اشاره به اینکه اختلافات و درگیری های دیگری میان چین و آمریکا ممکن است به وجود بیاید اعلام نموده که راه بلندی تا رسیدن به توافق میان دو کشور وجود دارد.

هشدار چین به آمریکا درخصوص راه بلند رسیدن به توافق

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چاینا دیلی هشدار داد که با وجود پیشرفت در مذاکرات، تضمینی برای رسیدن به توافق وجود ندارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: با اینکه واشنگتن قبول کرد تا برای شروع مذاکرات، طرح تعرفه های بیشتر روی کالاهای چینی را معلق و تصمیم نهایی درباره شرکت فناوری هواوی را به تأخیر بیندازد، اما در بخش هایی از مناقشات تجاری، اختلافات اساسی وجود دارد.

پیش از این دولت ترامپ، پکن را متهم نموده بود که چین به وسیله شرکت هواوی از دیگر کشورها جاسوسی می نماید. پیشتر نیز هواوی به سرقت فناوری آمریکایی و کوشش برای دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران متهم شده بود.

به همین دلیل چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، شرکت چینی هواوی که دومین سازنده تلفن همراه در جهان به شمار می رود را در لیست سیاه تجاری قرار داد.

اما پس از بازگشت مقامات چین از نشست سران گروه بیست، وزیر خارجه این کشور در یک بیانیه، دیدار دونالد ترامپ با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین را یک پیغام مثبت به جهان خواند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: اما اگر اعمال محدودیت ها بر روی شرکت هواوی فراتر از موارد مالی و فناوری رود، این وضعیت منجر به باخت دو طرف خواهد شد.

از زمان افزایش تنش ها در جنگ تجاری آمریکا با چین، پکن هر چه بیشتر بر مواضع خود پافشاری می نماید و می گوید: چین زیر بار حرف زور نخواهد رفت و زیر فشار تسلیم نخواهد شد. پکن تا انتها ماجرا خواهد جنگید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11193

به "هشدار چین به آمریکا درخصوص راه بلند رسیدن به توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا درخصوص راه بلند رسیدن به توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید