همه چیز درباره آیفون 12؛ علت انتقاد از محصول تازه اپل چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، برخلاف نسخه پیشین آیفون 12، محصول جدید کوپرتینویی ها با انتقاد مشتریان و بعضی از کارشناسان روبرو شده است. از طرفی آنالیز های جدید هم نشان می دهد که این محصول از تبلت میان رده ساخت اپل (آیپد ایر 4) ضعیف تر است. بر اساس بنچمارک گیک بنچ که در دنیا جزء معتبرترین ها محسوب می گردد، آیفون 12 نسبت به آیپد ایر 4 در عملکرد چند هسته ای عملکردی بسیار ضعیف تری دارد. در این آنالیز آیپد ایر 4 توانسته است، چهار هزار و 198 امتیاز کسب کند، حال آنکه آیفون 12 پرو سه هزار و 120 امتیاز کسب نموده است.

همه چیز درباره آیفون 12؛ علت انتقاد از محصول تازه اپل چیست؟

خبرنگاران| 5 روز قبل بود که کوپرتینویی ها در رویداد Hi, Speed از جدیدترین محصول خود یعنی آیفون 12 رونمایی کردند. شبی که هواداران آیفون از مدت ها قبل انتظارش را می کشیدند، اما برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا بار ها به تعویق افتاده بود. با این وجود اپل و در نهایت 13 اکتبر چهار مدل آیفون 12 پایه، آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی را پیش روی مشتریان خود قرار داد.

به گزارش خبرنگاران، آیفون 12 که از چیپست قدرتمندتر، نمایشگر OLED و مودم 5G برخوردار است، سفارش اینترنتی آن از 16 آبان ماه فراهم می گردد، اما براساس برنامه ریزی اپل در آبان ماه، آیفون جدید در فروشگاه های معتبر این شرکت 26 آبان در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

براساس اعلام شرکت اپل، آیفون 12 نسبت به نسخه پیشین خود اصلاحاتی داشته است. کوپرتینویی ها می گویند که آیفون 12 نسبت به نسل قبل 11 درصد باریک تر، 15 درصد کوچکتر و 16 درصد سبک تر شده است.

این شرکت هم چنین گفته که از شیشه ای استفاده نموده که چهار برابر نسبت به انواع مشابه خود مقاوم تر شده است.

آیفون 12 در 5 رنگ سبز، قرمز، آبی، سفید و سیاه با بدنه ای آلومینیومی و لبه های صاف به بازار عرضه می گردد. این محصول جدید همچنین صفحه نمایشی از نوع Super Retina XDR دارد. از طرفی صفحه نمایش آیفون جدید 15 درصد از نسخه های پیشین روشن تر است.

پردازنده A 14 که در آیفون 12 به کار رفته 40 درصد از پردازنده A 13 که در آیفون 11 وجود داشت سریع تر است و اولین پردازنده دنیاست که با تکنولوژی 5 نانومتر ساخته می گردد.

آیفون 12 دو دوربین با دقت 12 مگا پیکسل دارد که یکی از آن ها فاصله کانونی 1.6 و دیگری با فاصله کانونی 2.4 است. این دو دوربین ویژگی های جدید از جمله Smart HDR 3 را پشتیبانی می نمایند و در زمینه نور 27 درصد از دوربین های تلفن پیشین بهتر هستند. دوربین آیفون پرو با زوم چهار برابر و دوربین آیفون پرو مکس با زوم 5 برابر عرضه شده است.

شاخص ترین ویژگی نسخه جدید آیفون، پشتیبانی از شبکه 5G است که از ماه ها قبل شایعه آن به گوش می رسید. این مدل از شبکه 5G پشتیبانی نموده و به یاری قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن اتوماتیک بین شبکه های 5G و 4G را دارد.

در زمینه شارژ بی سیم هم تغییرات مثبتی ایجاد شده و شارژ مستقیما به پشت تلفن وصل می گردد. آیفون 12 با آغاز قیمت 799 دلار به بازار عرضه شده است.

با این حال کارشناسان معتقدند که پردازنده خانواده آیفون فعلا و تا پیش از معرفی نسل جدید پردازنده های اسنپدراگون، پرسرعت ترین موبایل های دنیا خواهد بود. تلفن های همراه پرچمدار اندرویدی از پردازنده های مختلفی استفاده می نمایند که قوی ترین آن سری اسنپدراگون است.

قرار است طی ماه های آینده نسل جدید این پردازنده ها معرفی گردد و شرکت سازنده این پردازنده که کوالکام نام دارد ادعا می نماید این پردازنده از پردزانده های کنونی آیفون 12 قوی تر خواهد بود.

با این وجود ایرانی ها برای خرید آیفون 12، باید حداقل 699 و حداکثر 1449 دلار بپردازند. این ارقام بر اساس آخرین به روز رسانی قیمت دلار در صرافی ملی (32 هزار تومان) 22 میلیون و 368 و 46 میلیون و 368 هزار تومان خواهد شد.

برخلاف نسخه پیشین آیفون 12، محصول جدید کوپرتینویی ها با انتقاد مشتریان و بعضی از کارشناسان روبرو شده است. از طرفی آنالیز های جدید هم نشان می دهد که این محصول از تبلت میان رده ساخت اپل (آیپد ایر 4) ضعیف تر است.

بر اساس بنچمارک گیک بنچ که در دنیا جزء معتبرترین ها محسوب می گردد، آیفون 12 نسبت به آیپد ایر 4 در عملکرد چند هسته ای عملکردی بسیار ضعیف تری دارد. در این آنالیز آیپد ایر 4 توانسته است، چهار هزار و 198 امتیاز کسب کند، حال آنکه آیفون 12 پرو سه هزار و 120 امتیاز کسب نموده است.

در بخش آنالیز تک هسته ای، آیپد ایر 4 و آیفون 12 پرو تقریبا عملکرد مشابهی دارند. استفاده از چند هسته معمولا در زمان استفاده از چندین برنامه یا اپلیکیشن های سنگین کاربرد دارد.

اما یکی دیگر از انتقاد مهم که از سوی مشتریان به آیفون 12 وارد شده، کم شدن تجهیزات همراه این گوشی تلفن همراه است. مطابق رسم چند ساله، اپل دوباره از محصول همراه گوشی، در جعبه اش کاسته است. در آیفون 11 هدفون حذف شده بود و سال جاری حتی شارژر هم دیگر همراه آیفون 12 عرضه نمی گردد.

این موضوع باعث انتقاد هایی به شرکت اپل شده است که با وجود قیمت بالا در محصولاتش هر روزی چیزی از لوازم جانبی آن ها کم می نماید و کاربران بصورت مجزا باید آن ها را خریداری نمایند.

اما کوچکترین عضو آیفون 12، مدل مینی است، این سری از نظر ابعاد نمایشگر، آیفون 12 مینی است و باب میل کاربرانی طراحی شده که موبایل های با ابعاد کوچک را می پسندند. مشخصات سخت افزاری آیفون 12 مینی شباهت بسیاری با آیفون 12 دارد، با این تفاوت که لقب سبک ترین و باریک ترین گوشی 5 G دنیا را به خود اختصاص داده است.

اپل با حذف تاچ آیدی و جایگزینی فیس آیدی، همچنین کاهش چشمگیر حاشیه های اطراف نمایشگر، آیفون 12 مینی را با ابعادی کوچکتر طراحی نموده است.

همانطور که شایعه شده بود، آداپتور شارژ و هدفون از جعبه آیفون 12 حذف شده که به گفته اپل در راستای اهداف زیست محیطی چنین تصمیمی گرفته شده است.

آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی OLED از نوع سوپر رتینا XDR با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، روشنایی 625 نیت، مجهز به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی با گگرددگی دهانه لنز f/1.6 است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 12.9 مگاپیکسلی است. آیفون 12 مینی در سه نسخه با ظرفیت حافظه 64، 128 و 256 گیگابایت و رم 4 گیگاباتی به بازار عرضه خواهد شد.

در قلب تپنده این گوشی هوشمند، چیپست A 14 بایونیک جای گرفته است. گوشی هوشمند جدید کوپرتینویی ها در کنار بهره مندی از باتری لییتیوم یونی با ظرفیت 2227 میلی آمپر ساعتی، مجهز به حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ و فشارسنج است. آیفون 12 مینی با بدنه آلومینیومی، دارای استاندارد IP 68 است و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

نمایشگر آیفون 12 مینی از مقاومت بالایی برخودار است و 4 برابر در مقابل سقوط مقاوم تر شده است. اپل گوشی های هوشمند جدید خود را با نمایشگر سرامیک شیلد معرفی نموده که به افزایش مقاومت آن یاری می نماید.

آیفون 12 مینی نیز همانند سایر اعضای این خانواده، نخستین گوشی های هوشمند کوپرتینویی ها هستند که از شبکه 5G پشتیبانی می نمایند. باتوجه به پوشش 5G هنوز در اغلب کشور ها به صورت محدود ارائه شده، اپل برای این موضوع نیز تدابیری درنظر گرفته و گوشی های هوشمند جدید خود را با قابلیت جدید Smart Data Mode معرفی نموده است که امکان سوییچ اتوماتیک میان شبکه 5 G و 4 G را برای کاربران فراهم کند.

از آیفون 12 پرو هم با صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR و آیفون پرو مکس هم با صفحه نمایش 6.7 در این مراسم رونمایی شد.

مدل پایه این دستگاه با قیمت 699 دلار و در رنگ های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز در دسترس کاربران قرار می گیرد.

براساس اعلام شرکت اپل، دو گوشی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس که به ترتیب نمایشگر 6.1 اینچ و 6.7 اینچ دارند عظیم تر از آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس با نمایشگر های 5.8 و 6.5 اینچ هستند، بدین ترتیب آیفون 12 پرو مکس عظیم ترین نمایشگر تاریخ آیفون را دراختیار دارد.

نمایشگر های آیفون 12 پرو و پرو مکس از پنل های OLED موسوم به Super Retina XDR به ترتیب با وضوح 2532 × 1170 و 2778 × 1284 پیکسل استفاده می نمایند؛ اما برخلاف انتظارمان از نرخ نوسازی بالاتر خبری نیست؛ نرخ نوسازی هر دو نمایشگر به 60 هرتز محدود خواهد بود.

مجموعه دوربین پشتی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس همانند نسل پیشین درون برآمدگی مربعی و براقی از پنل شیشه ای پشتی خودنمایی می نماید. این برآمدگی میزبان سه دوربین 12 مگاپیکسلی است؛ اما بین حسگر های دو گوشی تفاوت های فاحشی وجود دارد. مدل پرو مکس از حسگری 1/1.7 اینچی با 47 درصد ابعاد عظیم تر در مقایسه با مدل عادی بهره می گیرد که به همراه لنز 7 تکه جدید 26 میلی متری با دیافراگم f/1.6 بالغ بر 87 درصد نور بیشتر جذب می نماید.

در نقطه مقابل آیفون 12 پرو از همان حسگر 12 مگاپیکسلی نسل پیش برای دوربین واید استفاده می نماید؛ اما این حسگر اکنون لنز با دیافراگم گگردده ترِ f/1.6 را مقابل خود می بیند که به موجب آن 27 درصد نور بیشتری وارد حسگر خواهد شد. هر دو گوشی به فناوری فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز Dual Pixel روی دوربین اصلی مجهز شده اند که به موجب آن از 100 درصد پیکسل های روی حسگر برای فوکوس روی سوژه استفاده می گردد.

آیفون 12 پرو دوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسلی و 1/3.4 اینچی نسل گذشته با لنز 52 میلی متری f/2.0 استفاده می نماید؛ بدین ترتیب امکان 2 برابر عظیم نمایی نسبت به دوربین واید فراهم خواهد بود. آیفون 12 پرو مکس مقابل همان حسگر لنزی 65 میلی متری با f/2.2 را می بیند که عظیم نمایی 2.5 برابری را دراختیار کاربر می گذارد. دوربین تله فوتوی هر دو گوشی از لرزش گیر اپتیکال OIS و فناوری فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز بهره می گیرند.

دوربین اولتراواید آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس تغییری به خود نمی بیند؛ حسگری 12 مگاپیکسلی و 1/3.6 اینچی که لنز 13 میلی متری f/2.4 با میدان دید 120 درجه ای بدون لرزش گیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک را مقابل خود می بیند؛ اما اکنون همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، Night Mode در محیط های تاریک روی دوربین اولتراواید نیز دردسترس خواهد بود.

اپل همچنین به قابلیت جدیدی تحت عنوان Apple ProRAW اشاره نمود که قرار است به زودی ازطریق به روزرسانی نرم افزاری برای آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو دردسترس قرار بگیرد. اپل می گوید Apple ProRAW شامل قابلیت های پیشرفته حوزه عکاسی رایانشی نظیر Deep Fusion و Smart HDR است و قابلیت های دیگری هم ارائه می دهد. این فرمت در سراسر دوربین ها ارائه خواهد شد و به کاربران امکان خواهد داد معیار هایی همچون واضح بودن و های لایت های رنگی و موارد دیگر را تنظیم نمایند.

اپل با کنار گذاشتن حافظه ذخیره سازی ناکافی 64 گیگابایتی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را در سه نسخه 128، 256 و 512 گیگابایتی به فروش می رساند. کوپرتینونشین ها مدل حرفه ای آیفون 12 را در رنگ های آبی، طلایی، گرافیتی و نقره ای به فروش خواهند رساند.

با این حال، آیفون 12 پرو با قیمت پایه 999 دلار و آیفون 12 پرو مکس با قیمت پایه 1.099 دلار به بازار عرضه می شوند. تاریخ عرضه آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به ترتیب 23 اکتبر 2020 (2 آبان 99) و 13 نوامبر 2020 (23 آبان 99) خواهد بود.

شارژ 10: شارژ 10 | مجله مسافرتی کوله پشتی گردها

مجله دانلود و سرگرمی: مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای

منبع: فرادید
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66188

به "همه چیز درباره آیفون 12؛ علت انتقاد از محصول تازه اپل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره آیفون 12؛ علت انتقاد از محصول تازه اپل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید