همکاری های فرهنگی ایران و باکو گسترش می یابد

به گزارش مهسان بلاگ، در اولین روز افتتاح نمایشگاه کتاب باکو، علی احمد اُف (معاون نخست وزیر)، ابوالفضل قاریف (وزیر فرهنگ) و کریم طاهراف (رئیس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان) از غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران بازدید کردند.

همکاری های فرهنگی ایران و باکو گسترش می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، در این بازدید مراد خزائی، مسئول غرفه ایران با معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه های منطقه است که بیش از دوهزار ناشر داخلی و نزدیک به 40 ناشر از کشورهای دیگر در آن حضور می یابند.

او در ادامه در مورد کشورهایی که تا کنون به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته اند توضیحاتی داد و بیان نمود: حضور ما برای دومین بار در نمایشگاه کتاب باکو در جهت گسترش همکاری های فرهنگی بین دو کشور است و این آمادگی وجود دارد تا در خواست نمایشگاه کتاب باکو را به عنوان شهر مهمان نمایشگاه کتاب تهران مورد آنالیز قرار دهیم .

در ادامه وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز از حضور جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه ابراز رضایت کرد و امیدوار شد که همکاری های فرهنگی بین دو کشور بیش از این گسترش یابد.

کریم طاهر اُف، رئیس کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان هم در این بازدید گفت: بسیار خوشحالم که ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد. علاقه مندم که در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کنم و حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده را در دستور کار خود قرار داده ام.

پیش نویس تفاهم نامه همکاری نمایشگاه کتاب تهران و باکو تهیه شده که این تفاهم نامه همکاری مشترک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به امضای طرفین می رسد.

احمد ذوعلم، مدیر آژانس ادبی دایره مینا نیز با ناشرانی از جمله انتشارات چنار از کشور جمهوری آذربایجان برای فروش و تبادل حق انتشار گفت وگو داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18408

به "همکاری های فرهنگی ایران و باکو گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های فرهنگی ایران و باکو گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید