هنگام کار در منزل این اشتباهات عظیم را انجام ندهید

به گزارش مهسان بلاگ، تقریباً یک سال از همه گیری ویروس کرونا در دنیا می گذرد و تجارت و صنایع را مجبور کرد دفاتر خود را تعطیل نموده و فعلاً از راه دور به کار خود ادامه دهند. تجربه کار از راه دور هنوز کاملاً جدید است زیرا بسیاری از کارمندان هنوز با این ایده کنار نیامده اند. بنابراین، بسیاری از افراد در حین دورکاری اشتباهاتی انجام می دهند که ناآگاهانه بر بهره وری کار آنها تأثیر می گذارد. بنابراین ما در این مقاله به اشتباهات احتمالی هنگام کار در منزل اشاره خواهیم کرد.

هنگام کار در منزل این اشتباهات عظیم را انجام ندهید

1. از روی تختخواب یا کاناپه خود کار نکنید

در حالی که از راه دور کار می کنید، می توانید در گرمای خانه خود بسیار راحت کار کنید. اگرچه این واقعیت دارد اما کارمندان در نهایت روی تخت یا کاناپه خود جمع می شوند و بدون اینکه میزان آسیب رساندن به سلامتی جسمی و روانی به خود را بدانند، روی لپ تاپ های خود کار می نمایند. این کار باعث آسیب به شما می شود زیرا ممکن است خم شوید و کار کنید و در نتیجه بر شرایط بدنی شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، هنگام کار در منزل روی یک میز و جایگاه ساده سرمایه گذاری کنید تا از کار با فرم آرامش بخش روی تخت یا کاناپه جلوگیری کنید.

2. ارتباط با تیم خود را نباید فراموش کنید

کار جداگانه می تواند خسته نماینده باشد زیرا ممکن است دارای فقدان ارتباط روان باشد. کار در منزل احتمال ارتباط نادرست را افزایش می دهد و کارمندان نیز ممکن است احساس غفلت نمایند. بنابراین، مدیران تیم باید اطمینان حاصل نمایند که به وسیله پیغام های متنی، تماس های صوتی یا تصویری ارتباط کافی برای معین تکلیف، شرایط پروژه، بهره وری کار کارمندان را ارزیابی می نمایند و اگر با مسئله ای روبرو شده اند، آنها در جریان قرار می گیرند. هر چند وقت یک بار به روزرسانی گاه به گاه هم کار خوب را تضمین می نماید و هم رابطه با همکاران تان را بهبود می بخشد.

3. ایجاد مرزها را نباید فراموش کنید

هنگام کار از راه دور همواره کارهای دیگر حواس شما را پرت می نمایند. از این رو، حفظ ساختار کاری حتی در خانه خود ضروری است، یعنی یک لیست از کارهای لازم ایجاد کنید، در یک قسمت خاص از خانه بمانید که هیچ کس نمی تواند مزاحم شما شود و در حالی که در بین ساعات کاری خود هستید، مرزهایی برای تعامل ایجاد کنید. این به شما یاری می نماید تا روی کار خود متمرکز باشید و از چیزهای دیگر خانه خود هم منحرف نشوید.

4. سلامتی خود را نباید فراموش کنید

وقتی در حین کار به یک فضای موجود در خانه خود رجوع می کنید، به فعالیت های جسمی کوچکی که عادت به انجام آنها در دفتر داشتید، مانند پیاده روی از یک میز یا سالن کنفرانس به اتاق دیگر، پیاده روی به سمت کافه تریا، بیندیشید. در خانه، خود را با درد مداوم کمر، بی حسی در پاها و موارد دیگر مشاهده خواهید کرد. شاید باعث تعجب شود اما بعضی حتی فراموش می نمایند که ناهار خود را بخورند! این بسیار ضروری است که شما هنگام کار از سلامتی خود مراقبت کنید زیرا همواره باید اولویت اصلی شما بدون توجه به فشار کاری سلامتی تان باشد.

5. نباید فراموش کنید که مهارت های کلی خود را ارتقا دهید

کار در منزل می تواند برای یک کارمند نیز مفید باشد. شما می توانید با ارتقاء مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی خود، از این فرصت استفاده نموده و در خصوص برنامه های فنی که می توانند کار شما را آسان تر و بیشتر نمایند، بیشتر بدانید. همچنین اگر احساس فشار روانی یک کارمند را دارید، می توانید در خصوص روحیه خود مطلع شوید. به طور خلاصه، این زمان را بی فایده نگذرانید و فقط در پروژه های اختصاص داده شده کار نکنید، بلکه مهارت های کلی خود را که برای کار در منزل ضروری است افزایش دهید.

6. هنگام کار لباس خواب نپوشید

سازنده ترین و پیروز ترین افراد هرگز هنگام کار از راه دور لباس خواب نمی پوشند. پوشیدن کت و شلوار معمول کار خود و دستیابی به ظاهری تازه برای روز، قبل از آغاز کار، ذهنیت و نگرش درستی به شما می دهد. حتی اگر بسیاری از افراد به سختی می توانند این روتین را دنبال نمایند اما به هرحال باید کوشش کرد تا هنگام کار در منزل به این ظاهر زیبا و آراسته دست پیدا کنید. حتی در خانه نیز همین ژست های اداری را به شما می دهد.

7. با معین محدودیت ها از فرسودگی شغلی کار در منزل خودداری کنید

برای هرکسی که کار در منزل را تجربه نموده است روشن است که معین محدودیت در وقت چه قدر اهمیت دارد.

بدون رفت و آمد، احتمالاً هرگز دیر به محل کار نخواهید رسید. به همین ترتیب، می توانید حتی در تاریکی هم در محل کار خود گیر کنید.

برای جلوگیری از فرسودگی شغلی هنگام کار در منزل از یکی از بزرگترین اشتباهات دوری کنید. زمان معینی را روی ساعت یا تقویم خود قرار دهید که کار باید انجام شود تا بتوانید به اندازه ایده آل کار از راه دور و تعادل در زندگی تان برقرار کنید.

8. با جلسات خود برای سایر افراد در خانه مزاحمت ایجاد نکنید

آیا اشتغال در خانه با یک دوست صمیمی، شریک زندگی عاشقانه، والدین یا خواهر و برادر باعث می شود کار در منزل سخت باشد؟

همه اینها به ارتباطات شما برمی شود و به یکی از اشتباهات خانگی تبدیل می شود که همه ما قربانی آن می شویم.

اگر جلسه روزانه یا جلسه هفتگی دارید آن را با دیگران در خانه خود هماهنگ کنید تا هیچ کس با لباس خواب یا لباس زیر وارد فیلم شما نشود.

راه جلوگیری از تنش در خانه هنگامی که چندین نفر از خانه کار می نمایند برقراری ارتباط و درخواست همکاری برای ایجاد همدلی است.

9. با ایجاد روتین از خواب زیاد خودداری کنید

آیا می خواهید یک حرفه ای در زمینه کار در خانه باشید؟ همه چیز به روتین برمی شود.

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر خودتان را قانع نموده اید که کار از خانه به درد شما نمی خورد اما کافیست روتین خواب را رعایت کنید.

نکته مهم، ایجاد حس روتین و برنامه ریزی برای بازسازی برنامه روزانه است که شما را در هفته کاری هدایت می نماید.

اولین قدم برای حل این مشکل، جلوگیری از خواب زیاد است. در واقع، باید در همان ساعتی از خواب بیدار شوید که هنگام کار حضوری زنگ ساعت را برای آن تنظیم نموده اید. به جای رفت و آمد، از زمان اضافه تان برای بهره وری بیشتر بهره ببرید: کارهای خانه را انجام دهید، یوگا انجام دهید، برای دویدن بیرون بروید، یک قهوه خوب درست کنید و مقاله بخوانید.

با اجتناب از خواب زیاد هنگام کار در خانه، یک برنامه تولیدی دوباره ایجاد می کنید و از احساس بی حالی و تنبلی خودداری می کنید.

10. از سوء استفاده از کار خودداری کنید

قبل از اینکه کار در خانه یک امر عادی شود، سیاست کار از خانه یک روش محسوب می شد. بعضی از شرکت ها به کارمندان اجازه می دادند هفته ای یک روز یا ماهانه یک روز در خانه کار نمایند یا در سفر چند روزه از راه دور کار نمایند.

اکنون که کار در خانه به یک سبک زندگی تبدیل شده است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند و به آن ارزش می دهند، هنوز فضای سوء استفاده از سیاست کار از خانه وجود دارد.

سوء استفاده می تواند از کارکرد کمتر از آنچه کارفرمای شما گفته است، تا سرقت اطلاعات شرکت و قرار دادن آنها روی لپ تاپ شخصی شما باشد. در حالی که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند اما هیچ یک از این عادت ها ایده آل نیستند و هر دو می توانند شما را به دردسر جدی بیندازند یا باعث از دست دادن شغل تان شوند.

قبل از ورود به هر نوع منطقه خطر، اطمینان حاصل کنید که گذرواژه های مربوط به کار خود را در یک ابزارک تنظیم نماینده رمز عبور مانند 1Password ذخیره نموده اید تا این رمزهای کاری با رمزهای شخصی شما تداخل برقرار ننمایند.

پرهیز از هرگونه سوء استفاده کار از راه دور در کارمندی مسئولیت پذیر و شفاف با اخلاقیات مناسب کلیدی است.

به یاد داشته باشید که کار است که مهم است، مهم نیست که در کجا اتفاق می افتد. قبل از سوء استفاده از هرگونه خط مشی شرکت خود، مزایای کار طولانی مدت را به خاطر بسپارید و بدانید هر سوء استفاده ای می تواند منجر به فاجعه شود.

11. آخر هفته از کار در خانه خودداری کنید

اگر برای جلوگیری از بزرگترین موانع هنگام کار در خانه روی تعادل زندگی و تفریح متمرکز شده اید، ساعات کاری خود را در اوایل هفته بگذارید و آخر هفته ها را مثل قبل از کار در خانه رفتار کنید!

از آخر هفته ها برای آرام سازی، برطرف فشار و استراحت بهره ببرید. کار در هر زمانی به این دلیل که خانه شما دفتر کار شما است و کار شما در خانه آسان است، ذهنیت درستی است. اگر چهارشنبه یا پنجشنبه که ساعت 5 عصر فرا می رسد، قسمت کار برنامه خود را خاموش کنید، هنگام جدا کردن این دو از هم، لطف بزرگی به خودتان می کنید.

12. در اوقات فراغت از استفاده از فضای دفتر کار منزل خود استفاده نکنید

درست مانند نکته مهم اجتناب از کار در خانه در تعطیلات آخر هفته، از استفاده از دفتر کار خانگی خود به عنوان فضایی برای معاشرت یا استراحت در خانه خودداری کنید، مگر اینکه واقعاً مجبور باشید.

یک کاری که ما باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم دفتر خانگی ما همان دفتر کار ماست و نه چیزی دیگر.

این امر به تفکیک فضای کار ما از فضای اوقات فراغت مان یاری می نماید، خصوصاً به این دلیل که دفاتر ما در خانه ما هستند.

13. اشتراک لپ تاپ اداری با همسر یا اعضای خانواده که در یک شرکت دیگر کار می نمایند

وقتی هنگام قرنطینه از خانه کار می کنید، مطمئن شوید که هرگز ابزار کار خود را با دیگران در خانه به اشتراک نگذارید. همواره از لپ تاپ شخصی خود برای کار بهره ببرید و به هر دلیلی به همسر یا فرزندان خود اجازه کار در سیستم دفتری خود را ندهید.

14. از اشتراک تصاویر کاری در خانه خود در شبکه های اجتماعی خودداری کنید

به اشتراک گذاشتن عکس های کار در منزل در شبکه های اجتماعی ممکن است مسائل جدی ایجاد کند زیرا بیشتر کارفرمایان سیاست های سختگیرانه ای راجع به افشای عمومی عکس کار یا سیستم های اداری دارند.

همچنین، ممکن است به اشتباه اطلاعات مهمی را که در صفحه لپ تاپ شما وجود دارد در عکسی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته اید، فاش کنید. با این حال اگر هنوز مایل به این کار هستید، مطمئن شوید که هر چیزی مربوط به شرکت را از قاب عکس یا فیلم خود حذف نموده اید.

به اشتراک گذاری عکس از فضای کار خود در خانه، می تواند خطرناک باشد. این می تواند به طور تصادفی بعضی از اطلاعات حساس شرکت را که روی آن کار می کنید در معرض دید عموم قرار دهد.

15. سهل انگاری در خصوص حریم خصوصی اطلاعات

داشتن بچه یا حیوانات خانگی در خانه می تواند ویرانگر باشد حتی اگر دستگاه خود را برای 2 دقیقه استراحت جهت رفتن به دستشویی بدون مراقبت رها کنید. این می تواند منجر به ایمیل های خنده دار به رئیس، تیم یا حتی مشتریان شما شود، اعتبار شما را خدشه دار کند و اطلاعات محرمانه ای درز کند.

بدین جهت مهم است که هر وقت دستگاه های خود را بدون مراقبت رها می کنید، آنها را قفل کنید تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. (به خاطر داشته باشید که دستگاه ها یا رمز ورود خود را به اشتراک نگذارید!)

گاهی اوقات ما می خواهیم آنچه را که در این دنیای رسانه اجتماعی محور اتفاق می افتد به اشتراک بگذاریم اما شخصی بودن بیش از حد راهی برای پیشبرد نیست. از حضور در مناطقی از خانه با تصاویر خانوادگی خودداری کنید و زمینه های مجازی حرفه ای را برای تماس های ویدیویی خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که هکر ناشناس همواره در دسترس است!

16. به اندازه لازم ارتباط برقرار نکردن

بله، ماندن در خانه اغلب می تواند منجر به فراموش شدن احتیاج به معاشرت شود. دور بودن موانع ارتباطی دارد بنابراین ارتباط داشتن یک پیش شرط مهم است. فعال نبودن در برقراری ارتباط و به روزرسانی نکردن خود اگر روزتان آهسته می گذرد یکی از احمقانه ترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید.

حتی کارفرمای شما ترجیح می دهد او را با پرسش و عدم به روزرسانی او غافلگیر کنید تا اینکه ناپدید شوید. به یاد داشته باشید، اگر آن روز کاری انجام ندادید، به کارفرمای خود اطلاع دهید یا یک یادداشت متاسفم را ضمیمه کنید، آنها این کار را بر بی اطلاعی و منتظر ماندن ترجیح می دهند.

عقب انداختن کارها

چه چسبیدن به شبکه های اجتماعی باشد چه هر کاری دیگری که بیشتر وقت شما در طول روز را می گیرد، احتمالاً شما دچار تعلل شده اید. این در خصوص همه دورکاران صدق نمی نماید اما ترکیب ساعت های انعطاف پذیر و عدم نظارت بر افراد می تواند در بعضی از آنها بدترین شرایط را به همراه داشته باشد. دورکاران باید کوشش نمایند با برنامه ریزی درست حتماً تا آخرین لحظه کارشان در طول روز را تحویل دهند.

بخشی از مشکل تعلل شما ممکن است مشکل برنامه باشد. قبل از اینکه حتی روز اول خود را از راه دور آغاز کنید، باید بدانید که از برنامه شما توسط کارفرمای شما چه انتظاری می رود. آیا از شما انتظار می رود که از ساعت 9 تا 5 کار کنید یا در صورتی که کارتان تمام شود مجاز به معین ساعت خود هستید؟ مدیریت دومی سختتر است. اگر انتظار معینی وجود نداشته باشد، شما مسئولیت تصمیم گیری در خصوص اینکه چه ساعاتی برای شما بهتر کار می نماید و اطلاع رسانی آن به کارفرمای خود به عهده شما خواهد بود. شانس این وجود دارد که کارفرمای شما به جای ساعات اداری سنتی عصرها و آخر هفته ها کار کند، به خصوص اگر برای زندگی شخصی شما مناسب تر باشد. با این حال، مهم است که با فرهنگ شرکت سازگار باشد و توسط همکاران شما قابل درک باشد.

مخلوط کردن کارهای خانه با کار

به راحتی می توانید با حواس پرتی های زندگی در خانه هنگام کار از راه دور در شبانه روز، خود را تحریک کنیم. شما به اطراف قدم می زنید و می بینید که انبوهی از لباس های شسته نشده در آنجاست یا سینک غرق ظرف های کثیف است اما در حالی که در ساعت کاری به سر می برید به کارهای خانه مشغول هستید. خودتان را با چندین وظیفه درگیر نکنید و حواس خود را پرت نکنید.

بی نظم بودن

داشتن یک فضای کاری معین برای کار در منزل، به ایجاد فضای مناسب برای کارهایتان یاری می نماید. به جای اینکه فقط کاغذها را از محلی به محل دیگر بریزید، یک میز تحریر کوچک در فضای کار معین شده خود با یک لیست از کارها و سیستم سازماندهی (یا کابینت بایگانی) داشته باشید تا آنچه را که احتیاج دارید منظم و در دسترس باشد تا در صورت احتیاج برای چیزی مدام جستجو نکنید.

سرمایه گذاری در ابزارهای اشتباه برای شغل و عدم مراقبت از آنها

به جای خرید آخرین و عالی ترین فناوری فقط به این دلیل که از خانه کار می کنید (یا حتی از یک دفتر رسمی)، بهتر است ببینید آیا ارزش خرید را دارد. ابتدا ببینید آیا تجهیزاتی که در اختیار شما قرار می گیرد احتیاجی به خریدشان هست یا خیر. در غیر اینصورت، ابتدا آنالیز کنید که برای بهره وری و خرید تجهیزات بر اساس احتیاجهای شغل و نه بر اساس خواسته های شخصی، احتیاجهای شما چیست. شما باید به طور مداوم از داده های خود پشتیبان تهیه کنید، نرم افزار را به روز کنید و برنامه های ضد ویروس را طبق دستورالعمل اجرا کنید. اگر به شما فناوری خاصی برای استفاده از طرف شرکت داده شده است، از نحوه به روز نگه داشتن نرم افزار بپرسید. فقط حدس نزنید.

نداشتن برنامه پشتیبان گیری

قطع برق اتفاق می افتد، ارتباطات اینترنتی از بین می رود اما این ناراحتی های کوچک نباید روز شما را به یک اتفاق سخت تبدیل کند. درعوض، داشتن یک برنامه پشتیبان محکم برای انجام کار، ایده خوبی است بنابراین اگر مسئله ای پیش آمد ، می توانید با آرامش برنامه جایگزین خود را به کار بگیرید (شاید یک شارژر قابل حمل، نقطه اتصال Wi-Fi یا یک گزینه دیگر مفید باشد) علیرغم شیوع ویروس کرونا، یک کافی شاپ نزدیک با Wi-Fi رایگان برای ادامه کار لازم خواهید داشت.

تکیه بر تنها یک شکل از ارتباطات

مطمئناً ایمیل زدن آسان است و اعتماد به یک شکل از ارتباط آسان می تواند عادت شود اما این همواره کارساز نیست. مهم است کسانی که از راه دور کار می نمایند از اشکال مختلف ارتباطی استفاده نمایند. ارتباط بیش از حد با استفاده از همه کانال ها مانند متن، ایمیل و تماس کنفرانسی، در خصوص مسائل پیچیده درست نیست. یک گپ ویدیویی کوچکتر مانند Google Hangouts نیز ممکن است در روز جای خود را داشته باشد. رسانه های اجتماعی می توانند یک طرح پشتیبان برای یک تیم از راه دور در موارد اضطراری باشند و پیغام رسانی فوری را نباید فراموش کنید.

فعال نبودن با ارتباطات

نباید فقط در ساعات کار دور هم بنشینید و منتظر بمانید که آیا مهلت مقرر رعایت می شود یا خیر. اگر عقب می مانید بهتر است واضح تر صحبت کنید. توانایی برقراری ارتباط خوب مهارتی است که بسیاری از کارمندان از راه دور در اینروزها به دنبال آن هستند. شما باید بتوانید به وضوح با دیگران ارتباط برقرار کنید. هنگام کار از راه دور، در فهم منظور دیگران می توان چیزهای زیادی را از دست داد. مردم باید بدانند که روی چه چیزی کار می کنید تا هیچگونه اشتباه یا فراموش شدن موضوعات وجود نداشته باشد.

گاه به گاه رو در رو متصل نمی شوید

کار از راه دور به این معنی نیست که هرگز چهره خود را نشان ندهید. شما باید سعی کنید همواره در ارتباط باشید و به طور منظم دیده شوید، چه این به معنا که مراجعه هفتگی به اداره برای جلسات باشد و یا انجام مکالمات تصویری منظم و رو در رو. از آنجا که شما به طور منظم به دیگران دسترسی ندارید، این یاری زیادی به شما در ایجاد روابط و تقویت رفاقت با همکاران می نماید که می تواند کار را بارورتر و سرگرم نماینده کند.

منبع:

timesofindia

halfhalftravel

codersera

wishup

cheapism

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78038

به "هنگام کار در منزل این اشتباهات عظیم را انجام ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام کار در منزل این اشتباهات عظیم را انجام ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید