واشنگتن پست: آمریکایی ها نباید در پی بحران کرونا گرسنه بمانند

به گزارش مهسان بلاگ، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به افزایش بیکاری و در پی آن گرسنگی مردم آمریکا، خواهان تدابیر فوری دولت برای مهار این مسئله شد.

واشنگتن پست: آمریکایی ها نباید در پی بحران کرونا گرسنه بمانند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده مردم آمریکا با سراسیمگی به سمت فروشگاه ها هجوم ببرند که پیامد آن کمبود مواد غذایی اصلی مثل تخم مرغ، شیر و پاستا بوده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گرچه این کمبودها موقتی بوده و بر زنجیره های تامین تاثیر زیادی نداشته، اما پر شدن دوباره قفسه ها برای آمریکایی هایی که توانایی خرید مواد غذایی را ندارند، تفاوت چندانی ایجاد نمی نماید. افزایش بیکاری، به شمار 37 میلیون آمریکایی که پیش از بحران کرونا هم به لحاظ ضروریات زندگی تامین نبودند و در شرایط ناامنی غذایی قرار داشتند، اضافه خواهد نمود.

بنابر این گزارش، آمریکاییها تنها در صورتی درباره تامین مواد غذایی شان در این بحران سلامت عمومی اطمینان خواهند یافت که تدابیر سخاوتمندانه و انعطاف پذیر فوری در جهت برطرف گرسنگی آنها اتخاذ گردد.

افزایش ناامنی غذایی در حالی رخ می دهد که مزرعه داران آمریکایی ناچارند میلیون ها گالون شیر و مقدار زیادی از محصولات خود را دور بریزند؛ زیرا مشاغل و مدرسه ها در سراسر این کشور به دلیل طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شده و کشاورزان و دامداران به طور ناگهانی خریداران خود را از دست داده اند. این محصولات به طور عمده برای این بازارها تهیه شده بودند و حالا عوض کردن بازار و فروش آنها به صورت خرده فروشی میسر نیست.

واشنگتن پست می افزاید برخی از کشاورزان، محصولاتی را که نمی توانند به فروش برسانند، برای بانکهای مواد غذایی می فرستند. اما از آنجا که این مراکز هم حجم کار بالایی دارند و با نیروهای کمتر به دلیل همه گیری فعالیت می نمایند، نمی توانند جوابگوی افراد نیازمند باشند و ناچارند بسیاری از کسانی که بحران کرونا آنها را برای اولین بار به سمت این مراکز کشانده، دست خالی برگردانند.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت می تواند در این شرایط با افزایش یاری مالی به این بانکها و همچنین افزایش کوشش در جهت توزیع مجدد این مواد غذایی مفید باشد. اتحادیه بانکهای مواد غذایی کالیفرنیا با حمایت اداره غذا و کشاورزی این ایالت در حال اجرای برنامه ای است که به وسیله آن کشاورزان می توانند اضافه محصولات خود را اهدا نمایند. چنین ابتکاراتی لزوم ممانعت از هدر رفت غذا را نمایان می نماید.

اما در عین حال اقدامات این چنینی تنها باعث می گردد خانواده هایی که به دنبال دریافت یاری از دولت هستند، به صورت موقت بتوانند گذران زندگی نمایند. زیرا احتمالا آژانس های برنامه یاریی تغذیه الحاقی (اس ان اِی پی) در هفته های آینده به دلیل مراجعه زیاد با مشکل روبرو خواهند شد.

بنابر این گزارش، خبر خوب این است که کنگره قدمهایی را برای هماهنگی با شرایط بحرانی از جمله تعلیق موقت محدودیت سه ماهه مزایای اس ان ای پی برای عظیمسالانی که فرزند خردسال ندارند، برداشته است. در لایحه امدادرسانی بعدیِ مرتبط با کووید-19، کنگره باید این تعلیق را به جای شرایط اضطراری سلامت عمومی با شاخص های مالی ارتباط بدهد، زیرا این رکود مالی باعث طولانی تر شدن بحران همه گیری کرونا خواهد شد. کنگره همچنین باید برنامه یاریی تغذیه الحاقی را مانند دوران رکود عظیم تقویت کند.

با ایجاد شرایط خرید آنلاین به وسیله این برنامه، می توان از ترددهای غیرضروری و خطرناک برای خرید مواد غذایی از فروشگاه ها جلوگیری کرد. صنعت هم می تواند در اینجا به یاری بیاید؛ فروشنده های آنلاین باید از دریافت هزینه ارسال مواد غذایی که با بودجه برنامه یاریی تغذیه الحاقی خریداری می شوند، چشم پوشی نمایند.

واشنگتن پست در سرانجام تاکید می نماید که در بحبوحه بحران سلامتی و مالی ناشی از شیوع کرونا در آمریکا، تامین مواد غذایی برای افراد نیازمند چالشی است که تنها با اقدامات سریع و خلاقانه دولت می توان بر آن فائق آمد.

رادیو ملی آمریکا به تازگی تصاویر هوایی ای از به صف شدن هزاران خودرو برای دریافت یاری غذایی در ایالت تگزاس آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش رادیو ملی آمریکا، این افراد تنها بخشی از بیش از 20 میلیون آمریکایی هستند که کار خود را از دست داده اند و بسیاری از آنها در روزهای اخیر به دلیل شیوع کرونا در آمریکا از کار اخراج شده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47732

به "واشنگتن پست: آمریکایی ها نباید در پی بحران کرونا گرسنه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: آمریکایی ها نباید در پی بحران کرونا گرسنه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید