پیش بینی سیلاب ها در پژوهش های دانشگاهی و بی توجهی نسبت به آن

به گزارش مهسان بلاگ، معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه هشدارهایی در مورد سیلاب های اخیر و سایر مسائل زیست محیطی در قالب پژوهش های دانشگاهی داده شده بود، گفت: نتایج این تحقیقات دلایل مختلف مورد توجه قرار نمی گیرد.

پیش بینی سیلاب ها در پژوهش های دانشگاهی و بی توجهی نسبت به آن

دکتر برومند در گفت و گو با خبرنگاران، محیط زیست را یکی از مهم ترین محور پژوهش های دانشگاهی برشمرد و اظهار کرد: در طرح ها و فعالیت های پژوهشی هشدارهای جدی در مورد سیلاب های اخیر و همچنین سایر مسائل زیست محیطی در کشور شده بود و در مورد بسیاری از مسائلی که کشور ما با آن روبرو می گردد کارهای تحقیقاتی انجام شده است اما موضوع قابل تأمل این است که بسیاری از مواقع دستگاه ها یا در جریان این نوع تحقیقات علمی نیستند یا اینکه نتایج حاصل از این تحقیقات در اختیار آنها قرار نگرفته یا استفاده لازم از آنها صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: موضوع با اهمیت این است که دیدگاه ها علمی، پژوهشی و کارشناسی باید در تصمیمات همه مدیران و مسئولان در نظر گرفته گردد تا در عرصه اجرایی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: برای اینکه نتایج پژوهش های دانشگاهی مورد استفاده دستگاه ها و مسئولان اجرایی کشور قرار بگیرد ضروری است ارتباط قوی بخش های مختلف دانشگاهی، مسئولان و بخش های اجرایی کشور شکل بگیرد. اگر چه دانشگاه ها در سال 97 حدود 900 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با دستگاه های اجرایی بستند که این عدد افزایشی و قابل توجه است.

برومند گفت: حجم قراردادهای پژوهشی دانشگاه ها با دستگاه های اجرایی کشور تقریباً افزایشی و حدود 500 میلیارد تومان در سال است و این امر به این مفهوم است که دانشگاه ها در چارچوب بخش ها و رساله های تحصیلات تکمیلی فعالیت های پژوهشی انجام می دهند و این فعالیت ها بر اساس نیازهای دستگاه ها صورت می گیرد.

وی در سرانجام تاکید نمود: اینکه نتایج تحقیقات دانشگاهی در عرصه های مختلف تا چه اندازه به اجرا در می آید سوالی است که مسئولان و دستگاه های اجرایی باید جوابگو باشند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8717

به "پیش بینی سیلاب ها در پژوهش های دانشگاهی و بی توجهی نسبت به آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی سیلاب ها در پژوهش های دانشگاهی و بی توجهی نسبت به آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید