چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل شروع کنید؟

به گزارش مهسان بلاگ، ترکیب قهوه و زنجبیل یکی از قدرتمندترین ترکیب ها برای مبارزه با رادیکاهای آزاد در بدن است؛ به خصوص آن که قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است.

چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل شروع کنید؟

به گزارش خبرنگاران، فرادید نوشت: روزتان را کمی تند و تیز آغاز کنید. همان طور که همه می دانند صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است که گاهی اوقات تکراری و غیر قابل خوردن می گردد؛ مگر این که شما مقداری زنجبیل در خانه داشته باشد.

زنجبیل، این ادویه همه کاره یکی از مفیدترین چاشنی ها است که به راحتی می توانید به هر غذایی اضافه کنید. زنجبیل در ایجاد طعم های شگفت انگیز و منحصر به فرد استاد است. اگر دوست دارید کره تند و یا قهوه کمی تلخ تند بخورید، زنجبیل را امتحان کنید.

7 روش برای اضافه کردن زنجبیل به وعده صبحانه را بیان می کنیم:

1- قهوه تان را کمی تند بنوشید

ترکیب قهوه و زنجبیل یکی از قدرتمندترین ترکیب ها برای مبارزه با رادیکاهای آزاد در بدن است. به خصوص آن که قهوه یک آنتی اکسیدان قوی است. شما می توانید یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل به قهوه اضافه کنید که هم بدنتان را در برابر سرطان محافظت و هم به هضم غذای معده در طول روز یاری کنید.

2- چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل یک نوشیدنی خاص و پرطرفدار به خصوص در فصل زمستان است. طبعی گرم دارد و به گرم تر شدن بدن یاری می نماید. این چای فعالیت معده را کنترل و آن را آرام می نماید. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در صبح، برای کاهش حالت تهوع برای خانم های باردار هم مؤثر است. ناگفته نماند این نوشیدنی مقوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است.

برای درست کردن چای زنجبیل هم می توانید از پودر آن بهره ببرید و هم این که ریشه آن را به مدت 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید و با اضافه کردن مقداری عسل آن را بنوشید.

3- مربای زنجبیل تهیه کنید

مربا را همواره با انواع میوه ها درست می نمایند. اما آیا تا به حال مربای زنجبیل را امتحان نموده اید؟ شاید در نگاه اول به خاطر شکری که در تهیه آن به کار رفته ناسالم به نظر بیاید، اما فایده آن از ضررش بیشتر است. اگر جز افرادی هستید که برای صبحانه کره، یا انواع کیک و بیسکویت می خورید کمی مربای زنجبیل را در کنار آنها بهره ببرید تا فرایند هضم غذا بهبود یابد و از تورم و التهاب معده جلوگیری گردد.

اگر بیماری دیابت دارید میتوانید پودر زنجبیل را به کره اضافه کنید و یا کیک خود را با چای زنجبیل بخورید.

4- در تهیه انواع دسر و شیرینی از عصاره یا شربت زنجبیل بهره ببرید

شربت زنجبیل یا عصاره آن را به راحتی می توانید با جوشاندن گیاه زنجبیل به مدت 30 دقیقه در آب تهیه کنید و آن را در انواع پنکیک ها، وافل، کیک و... بهره ببرید تا از خواص آن بهره مند شوید.

طرز تهیه شربت زنجبیل: یک چهارم قاشق غذا خوری پودر زنجبیل را با یک فنجان شکر و یک فنجان آب مخلوط نموده و می گذاریم به مدت 30 دقیقه بجوشد.

5- یک کاسه گرانولا ضد التهابی امتحان کنید

گرانولا نوعی صبحانه است که معمولا از جو دوسر، شکر قهوه ای یا عسل، میوه خشک و آجیل تهیه می گردد. این غذا مواد باارزشی مانند سدیم، پتاسیم، روی، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن. ویتامین ها شامل ویتامین E، ویتامین C، نیاسین و تیامین را دارد. دانشمندان ژاپنی اعتقاد دارند که گرانولا یک ابَر غذا است.

شما می توانید با اضافه کردن مقداری زنجبیل به گرانولا خاصیت آن را دوچندان کنید. (بهبود هضم غذا، چربی سوزی، کاهش التهابات معده و...)

6- اسموتی با طعم زنجبیل بنوشید

اگر از آن دسته افرادی هستید که روز خود را با یک نوشیدنی مخلوط از انواع میوه ها شرذوع می کنید بهتر است از این به بعد در تهیه آن از مقداری رنجبیل هم بهره ببرید. این معجون در افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است و موجب چربی سوزی بیشتر می گردد. بعلاوه برترین درمان برای دردهای دوران پریودی است.

7- به نان صبحانه مقداری زنجبیل اضافه کنید

امروزه در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی، انواع و اقسام نان و کیک و کلوچه با طعم های مختلف دیده می گردد. اگر خواستید برای صبحانه خود نان یا کیکی انتخاب کنید ترجیحا با طعم زنجبیل باشد.

کسانی که ورزش می نمایند با خوردن نان زنجبیلی چربی ها و پروتئین های سالم را به بدن خود وارد و انرژی بالایی در طول روز دریافت می نمایند.

حرف آخر:

زنجبیل یکی از مفیدترین مواد غذایی در جهان است که اغلب به اسم یک ادویه و چاشنی استفاده می گردد. زنجبیل در درمان دردهای قاعدگی، آرتروز، آسم و آلرژی، اگزما، بیماری های روده، حالت تهوع، برخی سرطان ها و حتی استرس بسیار مؤثر است. این ادویه بعلاوه کلسترول و تری گلیسرید را کنترل می نماید، رگ های خونی را محکم و فشار خون را کم می نماید، سطح قند خون را بهبود می بخشد و باعث درمان چاقی است.

منبع: healthline

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95454

به "چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل شروع کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید روز خود را با خوردن زنجبیل شروع کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید