چک صادرات سلاح را به ترکیه متوقف کرد

به گزارش مهسان بلاگ، جمهوری چک دوشنبه شب گفت، بدنبال ادامه حملات ترکیه به شمال شرق سوریه، صادرات سلاح را به آنکارا به حالت تعلیق در می آورد.

چک صادرات سلاح را به ترکیه متوقف کرد

صادرات سلاح

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یان هاماچیک وزیر کشور جمهوری چک در تویتی نوشت، این کشور به صورت فوری صادرات تجهیزات نظامی را به ترکیه متوقف می کند.

این تصمیم جمهوری چک پس از نشست شورای روابط خارجی اروپا اتخاذ شد.

هرچند این شورا کشورهای اروپایی را نسبت به تحریم صادرات به ترکیه ملزم نکرد، اما به هریک از اعضا اجازه داد که در این باره مستقل عمل کنند.

ترکیه

پیش از جمهوری چک، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ و فنلاند به خاطر ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، صادرات سلاح را به آنکارا متوقف کردند.

آمریکا نیز بامداد سه شنبه دو وزارتخانه دفاع و انرژی ترکیه و سه مقام ارشد دولت آنکارا را به خاطر حملات نظامی به شمال شرق سوریه تحریم کرد.

وزارت بازرگانی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه ای گفت، تعرفه های واردات فولاد ترکیه را از 25 به 50 درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری 100 میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

تحریم آمریکا و توقف صادرات سلاح کشورهای غربی به آنکارا، بدنبال حملات 17 مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه اعمال می شود، حملاتی که به نام چشمه صلح نامگذاری شده است و مقام های آنکارا هدف از آن را مقابله با گروه هایی چون حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان های مدافع خلق (ی. پ. گ) اعلام می کنند. ترکیه آنان را گروه های تروریستی می داند.

دولت سوریه با محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دوشنبه شب گزارش داد، ارتش این کشور وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب واقع در شمال غرب سوریه شده است.

منابع رسمی سوریه نیز گفتند،پرچم سوریه بر فراز همه ادارات دولتی و ورودی ها و خروجی های این شهر برافراشته شده است.

پیش از عملیات 17 مهرماه، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از شمال سوریه را تصرف کرده بود.،ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22220

به "چک صادرات سلاح را به ترکیه متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک صادرات سلاح را به ترکیه متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید