چگونه در سفر ظاهر خوب داشته باشیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، ظاهر خوب و آراسته و انتخاب لباس مناسب در هر زمانی مهم است و باعث احترام خاص دیگران به شما می گردد؛ حتی در هنگام سفر هم نباید از ظاهر خود غافل شوید.

چگونه در سفر ظاهر خوب داشته باشیم؟

شاید شما هم در مسافرت چندان به ظاهر خود توجه نکنید و این موضوع را بی اهمیت بدانید یا شاید وقت کافی برای رسیدگی به ظاهر خود را نداشته باشید؛ اما حتی در طول سفر هم می توانید با رعایت چند نکته ساده که وقت زیادی هم از شما نمی گیرند، ظاهر تمیز و مجذوب کنندهی داشته باشید. از میان این نکات می توان به استفاده از لباس هایی که چروک نمی شوند، پوشیدن چند لباس متناسب با هم و حفظ رطوبت پوست اشاره نمود. استفاده از آرایش و مدل موی ساده هم در زمینه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اگر در سفری طولانی به سر می برید، حتما قبل از رسیدن به مقصد اصلی کمی ظاهر خود را وارسی کنید. در ادامه نحوه داشتن ظاهر خوب در سفر را چند بخش آنالیز می کنیم.

بخش اول: انتخاب لباس راحت و شیک

1. انتخاب لباس بافتنی یا لباس کشی

انتخاب لباس در سفر اهمیت زیادی دارد. توصیه می کنیم در طول سفر از لباس هایی نسبتا گشاد که دارای منافذ زیادی باشد، بهره ببرید. لباس هایی بافتنی گزینه خوبی برای سفر هستند. شما می توانید این لباس ها را به راحتی لوله کنید و در چمدان خود قرار دهید.

لباس هایی که بافت آن ها کش می آید، نیز مناسب هستند. زیرا معمولا چروک نمی شوند و بیشتر از لباس هایی که 100 درصد از کتان هستند، شکل خود را حفظ می نمایند؛ ضمناً برخی از این لباس ها عرق هم نمی نمایند که ویژگی واقعا خوبی است. ضمناً لباس های کتانی زود چروک می شوند و از پوشیدن آن ها اجتناب کنید.

2. انتخاب لباس بیرونی مناسب

بهتر است در هنگام سفر لباس بیرون مورد علاقه خود را انتخاب کنید؛ این کار باعث می گردد در سفر اعتماد به نفس داشته باشید. قطعا با لباسی که به آن علاقه دارید، کاملا راحت نیست؛ وگرنه آن را انتخاب نمی کردید.

لباس مناسب بانوان: بهتر است بانوان یک لباس زنانه ساده بلند با یک ژاکت مجذوب کننده بپوشند. یک شال و شلوار بلند هم می تواند به مجذوب کننده تر شدن ظاهر یاری کند.

لباس مناسب آقایان: شلوار جین تیره و پلیور، لباس مناسبی برای آقایان در حین سفر است. پلیور هم پوشش بهتری نسبت به تی شرت برای شما ایجاد می نماید و هم محدویت های کت و شلوار و پیراهن های دکمه دار را ندارد. استفاده از ژاکت سبک با شلوار جین با رنگ خنثی مثل مشکی یا سرمه ای هم می تواند گزینه مناسبی باشد.

3. پوشیدن چند لباس روی هم

این طرز لباس پوشیدن برای سفر کاملا مناسب است؛ زیرا می توانید متناسب با شرایط دما لباسی روی لباس دیگر بپوشید یا لباس خود را بکنید. مثلا می توانید روی لباس اصلی خود ژاکت بپوشید و وقتی گرمتان شد، آن را در بیاورید یا می توانید ژاکتی در هواپیما همراه باشید تا هم در صورتی که سردتان شد، آن را بپوشید و هم فضای کمتری از چمدانتان اشغال گردد.

4. تغییراتی در ظاهر برای جلب توجه

اگر چه در سفر هدف بیشتر راحتی است؛ اما می توانید با کمی تغییر در ظاهر خود، توجه دیگران را به خود جلب کنید؛ البته اگر مایل به انجام چین کاری باشید! شما می توانید با پوشیدن یک روسری که اشکالی روی آن چاپ شده باشد یا داشتن کیف دستی پیروز به انجام این کار شوید! بعلاوه می توانید با اشیایی مثل گردن بند، دست بندهایی که شبیه الگو است، سربندهایی که اشکال یا طرح های مختلفی روی آن چاپ شده باشد و یا عینک های آفتابی بزرگ توجه دیگران را به خود جلب کنید.

5. انتخاب کفش مناسب

انتخاب کفش مناسب و راحت در طول سفر اهمیت زیادی دارد. در طول سفر از پوشیدن کفش نو خودداری کنید؛ ممکن است کفش نو باعث تاول زدن پا مسائل دیگر گردد.

نکات ضروری در رابطه با کفش

  • تا حد امکان از کفش هایی بهره ببرید که بند نداشته باشد یا به راحتی بتوانید آن ها را درآورید؛ مخصوصا زمانی که می خواهید به فرودگاه بروید؛ چون ممکن است مجبور شوید به خاطر بازرسی های بدنی کفش هایتان را درآورید.
  • انتخاب جوراب مناسب نیز مهم است و باعث می گردد پاهایتان گرم باقی بماند. جورابی را انتخاب کنید که عرق نکند.

بخش دوم: انتخاب مدل مو و آرایش مناسب

1. مرطوب کردن پوست

فرقی نمی نماید که در چه اقلیمی زندگی می کنید؛ مرطوب نگه داشتن پوست باعث حفظ سلامتی پوست و ظاهر بهتر می گردد. برای حفظ رطوبت پوست بدن باید از لوسیون و برای پوست صورت باید از کرم ضد آفتاب بهره ببرید. می توانید اندازهی آب را با چند قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و گاهی اوقات آن را روی صورت خود اسپری کنید، تا پوست شاداب بماند. ضمناً کمی کرم مرطوب نماینده با رایحه ای که دوست دارید و به شما آرامش می دهد، روی دستان خود بمالید.

2. مدل موی مناسب

هر فردی مدل موی خاصی دوست دارد. برخی دوست دارند موی خود را بالا بزنند و برخی دوست دارند پایین بزنند؛ اما هر مدل مویی دوست دارید، بهتر است ساده باشد. اصلا لازم نیست ساعت ها وقت را خود صرف مدل دادن به موی خود کنید و آن را پیچ و تاب دهید. گاهی اوقات این کار باعث می گردد موهای شما ظاهر نامناسبی پیدا نمایند. می توانید برای جلوگیری از ریخته شدن موها روی صورتتان، آن ها را با مدلی کاملا ساده ببافید. اگر به مکانی مرطوب و شرجی سفر می کنید، برای جلوگیری از به هم چسبیدگی و مجعد شدن موهایتان، از سرم ضد فر مو بهره ببرید.

3. آرایش

آرایش غلیظ برای خانم ها هم در سفر هم اصلا ضرورتی ندارد و اگر ساعت ها وقت خود را صرف آرایش کردن کنید؛ نمی توانید از سفر لذت ببرید. با این حال اگر به آرایش عادت دارید، می توانید از سایه چشم و خط چشم ملیحی و کمی هم رژ لب برای زیباتر تر لبخند خود بهره ببرید. ضمناً حتما چند دستمال آرایش پاک کن همراه خود داشته باشید تا اگر صورتتان هنگام آرایش خیلی چرب یا براق شد، آرایش خود را کمی پاک کنید.

بخش سوم: توجه به سلامت برای حفظ ظاهر خوب

1. خواب و استراحت کافی

خواب کافی نیز یکی از عوامل مهم برای حفظ ظاهری زیبا و مجذوب کننده است. در میان سفر اگر فرصت کردید کمی بخوانید و از چشم بند نیز بهره ببرید تا به آرامش برسید یا حداقل در فضایی آرام، کمی استراحت کنید.

2. نوشیدن آب

به طور کلی نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت و ظاهری شاداب، کاملا مفید است. از خوردن آب در حین سفر اصلا غافل نشوید؛ مخصوصا زمانی که هوایی سفر می کنید. سعی کنید در هر ساعت حداقل یک لیوان آب بنوشید و در صورت تمایل از آب معدنی بهره ببرید یا کمی آب میوه تازه به آب خود اضافه کنید. ضمناً توصیه می کنیم از نوشیدن نوشیدنی های مضر هم در حین سفر اجتناب کنید.

3. خوردن غذایی سالم

بسیاری از افراد در حین سفر از انواع فست فود و هله هوله استفاده می نمایند؛ اگر چه این غذاها طعم اغوانماینده ای دارند؛ اما اصلا سالم نیستند و مواد استفاده شده در آن ها باعث می گردد احساس سنگینی پیدا کنید. توصیه می کنیم از غذاها و میان وعده های سالم و سبک بهره ببرید که شامل موارد زیر می گردد:

  • ساندویچ های پر شده با مواد مورد علاقه شما
  • میوه هایی مانند سیب، پرتقال و موز
  • مغزها و دانه های مغزی
  • اندازه کمی سالاد
  • سبزیجات تازه مثل هویچ و ساقه کرفس

4. مسواک زدن

در حین سفر نیز حتما مسواک بزنید و آدامس نعنا بجوید تا دهانتان تازه گردد. جویدن مواد خوشبونماینده دهان یا استفاده از اسپری های خوش رایحه خوشبونماینده دهان نیز توصیه می گردد.

منبع: کجارو / wikihow.com
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109129

به "چگونه در سفر ظاهر خوب داشته باشیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه در سفر ظاهر خوب داشته باشیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در سفر ظاهر خوب داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید