کارهای ممنوعه جهانگرد ها در سیدنی، عکس

به گزارش مهسان بلاگ، سیدنی شهری دوست داشتنی است که مردمانش عاشقش هستند و دوست دارند این عشق را با سایر افراد از سراسر جهان به اشتراک بگذارند. اما مواردی وجود دارد که باید به منظور داشتن سفری ایمن و رضایت مردم محلی، رعایت کرد.

کارهای ممنوعه جهانگرد ها در سیدنی، عکس

سوار اتوبوس شدن بدون اوپال کارت

اوپال کارت ها (Opal cards) قابلیت خرید از بیشتر ایستگاه ها و مراکز خرید را دارند. احتیاج است برای استفاده از بیشتر وسایل حمل ونقل عمومی در سیدنی از یک اوپال کارت بهره ببرید، بنابراین سعی نکنید از آن دسته گردشگرانی باشید که در ساعات شلوغ روز سوار بر اتوبوس می شوند و با میلیون ها سؤال خود در خصوص این کارت ها، عبور و مرور سایرین را کند می نمایند.

رفتن به بندرگاه دارلینگ

ممکن است بسیاری از راهنماهای گردشگری به شما توصیه نمایند به بندرگاه دارلینگ (Darling) بروید، اما صادقانه می گوییم؛ زمان خود را برای این کار هدر ندهید. بندرگاه دارلینگ مکانی کاملاً گردشگری است و اصلاً حال و هوای محلی ندارد. درواقع، بیشتر مردم سیدنی از رفتن به این منطقه خودداری می نمایند.

فراموش کردن استفاده از کرم ضد آفتاب

آفتاب سوختگی در استرالیا ممکن است سفر شما را تحت تأثیر قرار دهد. آفتاب در استرالیا بسیار شدید است. محلی ها همیشه به گردشگر هایی که پوست آن ها بر اثر آفتاب شدید استرالیا قرمز و سوخته شده لبخند طعنه آمیزی می زنند. پس حتما از کرم ضد آفتاب بهره ببرید.

نوشیدن در مکان های عمومی

استرالیا کشوری با قوانین فراوان است، بنابراین نباید از آن ها غافل شد. قوانین در این کشور فراتر از تصور شما هستند و قانون مصرف انواع نوشیدنی ها در مکان های عمومی یکی از نمونه های آزاردهنده است. با مصرف نوشیدنی در خانه یا کافه ها، خود را در برابر جریمه شدن یا اخطار مصون نگه دارید.

طرفداری از تیم رقیب

استرالیایی ها عاشق ورزش های خود هستند و از باختن به نیوزیلندی ها متنفرند. اگر در یک کافه در سیدنی مشغول تماشای مسابقه ای هستید، مطمئن شوید که برای جلوگیری از نگاه های خشمگین مردم، از تیم استرالیایی طرفداری می کنید.

خوابیدن تا دیروقت

برخلاف دیگر نقاط دنیا، سیدنی شهری سحرخیز است. هوا در تمام طول سال در این شهر مطلوب بوده و مردم هم دوست دارند از آن نهایت بهره را ببرند. رأس ساعت 6 صبح، می توان مردم فراوانی را در خیابان ها دید. بیشتر کافه ها در ساعت 7 صبح آماده میزبانی از قرارهای کاری شهروندان هستند.

بیرون رفتن در ساعات پایانی روز

همان طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، استرالیا، به خصوص سیدنی، قوانین زیادی دارد. یکی از آن قوانین این است که کافه ها باید زود بسته شوند. بیشتر کافه ها در نیمه شب تعطیل هستند، معدودی از آن ها تا ساعت 2 بامداد و تعداد انگشت شماری از آن ها تا 4 صبح باز می مانند؛ بنابراین خیلی دیر برای تماشای شهر و زندگی شبانه در سیدنی راهی خیابان ها نشوید.

اشاره به اینکه ملبورن بهتر است

سیدنی و ملبورن همیشه مانند دو خویشاوند رقیب بوده اند؛ بعضی تصور می نمایند که سیدنی بهتر است، در حالی که عده ای دیگر خلاف این نظر را دارند. اگر باور دارید که ملبورن بهتر است، این تفکر را در سیدنی بازگو نکنید.

شنا در بندرگاه

آب های آبی رنگ و جادویی بندرگاه سیدنی می توانند شما را برای شنا کردن وسوسه نمایند، اما فریب آن ها را نخورید. این آب ها خانه کوسه های سفید، یکی از خطرناک ترین گونه های کوسه ها، هستند. مراقب باشید و هرگز در خارج از محوطه معین شده شنا نکنید.

شنا نکردن بین پرچم ها

شاید شما هم یک قسمت از سریال عملیات نجات بوندای را دیده باشید. این سریال می تواند هشداردهنده خوبی برای مراقب بودن در ساحل باشد. بیشتر سواحل سیدنی با غریق نجات هایی همراه با پرچم هشداردهنده محافظت می شوند و گردشگران باید بین این پرچم ها شنا نمایند. خارج از محدوده پرچم ها شنا نکنید، زیرا خود را در معرض خطر غرق شدن قرار خواهید داد.

احساس ضرورت برای انعام دادن

دستمزدها در استرالیا خیلی خوب است و صنعت خدمات، برخلاف دیگر نقاط دنیا، هیچ احتیاجی به انعام های شما ندارد. اگر احساس کردید که خدمات ارائه شده به شما فراتر از انتظار است، مانعی در دادن انعام نیست؛ اما هرگز تصور نکنید که حتماً باید به خدمه انعام بدهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86198

به "کارهای ممنوعه جهانگرد ها در سیدنی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای ممنوعه جهانگرد ها در سیدنی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید