کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در تهران ، امیدوارم از وضعیت سخت مالی خارج شویم

به گزارش مهسان بلاگ، شهردار تهران گفت: در حال حاضر که 40 درصد ساخت وسازها کاهش پیدا نموده امیدوارم با تصویب 2 لایحه در مجلس، شهرداری از این فشار سخت موجود خارج گردد.

کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در تهران ، امیدوارم از وضعیت سخت مالی خارج شویم

ایسنا نوشت: پیروز حناچی در مراسم شروع به کار شورای محلات شهر تهران که امشب تالار وزارت کشور برگزار گردید با بیان اینکه در شرایط سختی به سر می بریم و بیشترین فشارها در حوزه مالی است، اظهار کرد: در آنالیز های صورت گرفته در نحوه بودجه ریزی 10 کلان شهر کشور متوجه شدیم که بیشترین وابستگی های بودجه ای را به ساخت وساز دارند که برای اصلاح این موضوع 2لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم.

وی اضافه کرد: گرچه این اقدام فشار زیادی روی مدیریت شهری است، اما کوشش می گردد تا بودجه شهرداری را از وابستگی به ساخت وساز کاهش دهیم و در حال حاضر نیز 40درصد ساخت و سازهای ساختمانی در مدیریت شهری جدید پایتخت کاهش یافته است

شهردار تهران گفت: اگر موضوعاتی که مردم نسبت به آن حساس هستند، زنده گردد؛ مردم از شهرنشین به شهروند تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه در اوایل مردادماه پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها برگزار گردید، اضافه کرد: هرچند زمان زیادی برای برگزاری انتخابات نداشتیم، اما خوشبختانه با همکاری همه نهادها این انتخابات برگزار گردید.

حناچی گفت: در انتخابات شورایاری ها 12 هزار نامزد داشتیم که بیشترین سهم برای بانوان و جوانان بود که باید از دولت، دستگاه های اجرایی و نظارتی تشکر کرد.

وی ادامه داد: این انتخابات به صورت تمام الکترونیک و با کمترین خطا برگزار گردید که این دستاورد بزرگی برای مدیریت شهری در انتخابات شورای محلات بود.

شهردار تهران توضیح داد: برخلاف تبلیغات بعضی افراد که مردم در این شرایط سخت مالی به صحنه نمی آیند در حدود 510 هزار نفر از شهروندان تهرانی در این انتخابات شرکت کردند.

وی همچنین گفت: اگر بین تصمیم گیران و ذینفعان فاصله باشد، مدیران هر کاری که می نمایند موجب رضایت مردم نمی گردد و نقش شورایاری ها این است که ارتباط را ایجاد کند.

حناچی اضافه کرد: اگر شورایاری ها خود را به مردم نزدیک نمایند، هیچ عقل سلیمی این نهاد را نمی تواند حذف کند و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، نقادان به مسائل موجود استناد می نمایند و نهاد شورایاری ها را تضعیف می نمایند.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21331

به "کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در تهران ، امیدوارم از وضعیت سخت مالی خارج شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در تهران ، امیدوارم از وضعیت سخت مالی خارج شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید