کدام مدل جاکفشی برای دکوراسیون و فضای منزل بهتر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، جاکفشی برخلاف آن چیزی که در دکوراسیون داخلی منزل یا راهرو خانه، کم اهمیت به نظر می رسد اصلا اینطور نیست. متأسفانه موقع چیدمان منزل، انتخاب وسایل و تناسب و هماهنگی اجزا با یکدیگر فقط به وسایل عظیم و شاخص که اهمیت آنها مسلم است دقت می کنیم غافل از اینکه همین وسایل کوچک مثل جاکفشی مقرون به صرفه و شیک در دکوراسیون، تأثیر زیادی روی زیبایی و نظم محیط زندگی ایفا می نمایند. اما افرادی که به نقش تک تک المان ها در دکوراسیون داخلی اهمیت می دهند، از ما می پرسند جاکفشی رو کجا بذارم؟ جاکفشی نو چی بخرم؟ چطور انتخاب کنم و غیره. در این مطلب به همه این سؤالات پاسخ می دهیم.

کدام مدل جاکفشی برای دکوراسیون و فضای منزل بهتر است؟

جاکفشی مدرن و شیک خود را چطور انتخاب کنید؟ کجا بگذارید؟

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام خرید جاکفشی زیبا و شیک به آن دقت کنید جنس جاکفشی است تا ارتباط و تناسب کامل با سبک دکوراسیون داخلی منزلتان داشته باشد. در ادامه به این مورد پرداخته ایم.

  • جاکفشی فلزی مناسب برای سبک دکوراسیون داخلی صنعتی و مینیمال است که با ظاهر ساده خود، فضای کافی برای قرارگیری کفش ها را فراهم نموده ضمن اینکه قابلیت جابجایی هم دارد. یکی از انواع جاکفشی ساده نوع فلزی است که در رنگ های مختلف هم به فروش می رسند و بهتر است به تناسب آن با دیوار دقت کنید. این مدل ها معمولا بدون درب هستند.
  • جاکفشی تازه چوبی هم مناسب سبک دکوراسیون داخلی سنتی، روستیک و کلاسیک است. جاکفشی چوبی سنتی طرح ساده ای دارد اما اگر در پی مدل های شیک تر هستید، می توان انواع تاشو یا رولینگ و درب دار را انتخاب کنید. البته مدل های جاکفشی چوبی شیک مثل ریلی و سه تیکه هم وارد بازار شده اند که مشتریان خاص خود را دارند.
  • جاکفشی ام دی اف برای سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک، روستیک و مدرن مناسبتر است و برای کسانی که بودجه خرید جاکفشی های ساخته شده از چوب طبیعی را ندارند جایگزین بسیار مناسبی است. توجه به طرح و رنگ این مدل ها بسیار اهمیت دارد. به اسم مثال جاکفشی تازه سفید از نوع ام دی اف برای سبک مدرن با دیوار رنگ خنثی برترین گزینه است.

مورد مهم بعدی توجه به مدل طراحی جاکفشی خریداری شده است تا متناسب با فضا و نوع کاربری، زیبنده دکوراسیون داخلی شما باشد:

  • جاکفشی نشیمن دار برای کسانی که تمایل دارند کفش خود را بپوشند مناسب است. در ضمن ارتفاع این مدل ها کوتاه است و فضای زیادی ندارند.
  • جاکفشی کنسولی مناسب برای داخل منزل مخصوصا در مجتمع های مسکونی است و باید فضای عظیمی داشته باشید در غیر این صورت جاگیر خواهد شد.
  • جاکفشی داشبوردی را می توان یکی از انواع مدل های جاکفشی ثابت در نظر گرفت و از مدل های اولیه و البته کماکان پرفروش محسوب می گردد. فضای زیادی دارند و بعضی اوقات یک کشو هم در قسمت فوقانی برای نگهداری واکس و سایر وسایل تعبیه شده است. توصیه می کنیم از این مدل به اسم جاکفشی جلوی در ورودی یا در راهرو بهره ببرید.
  • جاکفشی سه تیکه که یکی از لوازم جهیزیه عروس هم به شمار میرود و می توانیم آن را در رده جاکفشی سلطنتی و لوکس قرار دهیم. معمولا از جنس چوب طبیعی یا ام دی اف و در رنگ های مختلف هستند و به نوع پلکانی یا جاکفشی پله ای هم معروف است.
  • جاکفشی ایستاده بیشتر برای منازل آپارتمانی کوچک مناسب است. تعداد طبقات قابل تغییر هستند. توصیه می کنیم این مدل را به شکل جاکفشی توکار در منزل خود قرار دهید تا با توجه به متراژ کم، فضای خاصی اشغال نکند و زیبایی دکوراسیون داخلی هم بیشتر گردد.
  • جاکفشی تو دیوار که معمولا در داخل دیوار راهرو یا داخل کمد دیواری قرار می گیرد و بسیار لوکس است. می توانید به مدل جاکفشی تاشو فکر کنید که فضای زیادی اشغال نمی نمایند.
  • جاکفشی جالباسی هم برای خانه های کوچک توصیه می کنیم ضمن اینکه وسیله کاربردی تری هم هستند.
  • جاکفشی پایه دار برای کسانی که می خواهند در هر نوبت تغییر دکوراسیون، محل جاکفشی را تغییر دهند مناسب است. معمولا جاکفشی پلاستیکی یا جاکفشی استیل را از نوع پایه دار و قابل حمل می سازند.
  • جاکفشی آینه دار برای منازلی که راهرو دارند مناسب است. گاهی اوقات درب خاصی بر روی بدنه جاکفشی تعبیه شده که علاوه بر قرارگیری آینه بر روی درب، فضایی هم برای گذاشتن لوازم آرایش و وسایل شخصی فراهم می نماید. جاکفشی با آینه در دسته مدل های چند منظوره است. مدل های بسیار تازه آن از نوع جاکفشی ریلی آینه دار هستند که مناسب سبک دکوراسیون داخلی لوکس و مدرن بوده و نقطه کانونی بسیار شیک در کنار درب ورودی یا داخل راهرو ایجاد می نمایند.

نکات جانبی انتخاب جاکفشی برای منزل:

  • اگر فضای کمی دارید، جاکفشی دیواری یا توکار باید انتخاب کنید، البته انتخاب جاکفشی باریک در کنار درب ورودی هم مناسب است. در غیر این صورت برای متراژ بالا، جاکفشی عظیم و کنسولی یا جا لباسی مناسب خواهد بود. توجه کنید که فضای نصب باید از داخل دیوار آشپزخانه یا سرویس بهداشتی و در خانه های جنوبی در دیوار راهرو جدا نماینده پذیرایی از اتاق ها تأمین گردد.
  • برای بچه ها بهتر است جاکفشی بچه گانه تهیه کنید. این مدل ها دارای رنگ و طرح فانتزی هستند و حتما باید در داخل اتاق خواب باشند.
  • رنگ جاکفشی حتما باید متناسب با رنگ دیواری که در کنار آن قرار گرفته و بعلاوه رنگ درب ورودی انتخاب گردد که خود آن تحت تأثیر سبک دکوراسیون داخلی است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: اتاق
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 93088

به "کدام مدل جاکفشی برای دکوراسیون و فضای منزل بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مدل جاکفشی برای دکوراسیون و فضای منزل بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید