کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه تا کناره گیری وزیر ایرلندی به دلیل نقض محدودیت ها

به گزارش مهسان بلاگ، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که آمار مبتلایان روزانه در بسیاری کشورهای مهم اروپایی افزایش چشمگیری داشته و وزیر کشاورزی ایرلند هم بر اثر نقض محدودیت ها از سمت خود استعفا داد.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه تا کناره گیری وزیر ایرلندی به دلیل نقض محدودیت ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا است که مرتبا بر عواقب مالی، اجتماعی و سیاسی آن افزوده می گردد.

جریمه 150 یورویی در ایالت نیدرزاکسن آلمان برای ناقضان طرح استفاده اجباری از ماسک

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که خودداری از استفاده از ماسک در ایالت نیدرزاکسن آلمان به زودی جریمه تا 150 یورویی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

استعفای وزیر ایرلندی به دلیل نقض محدودیت ها

دارا کالری، وزیر کشاورزی ایرلند هم به دلیل نقض قواعد کرونایی از سمت خود استعفا کرد. وی در هفته جاری در مراسمی با بیش از 80 شرکت کننده حضور پیدا نموده بود که مهمانان در آن به قواعد و محدودیت های کرونایی پایبند نبودند. کالری شب گذشته بابت شرکت در این مهمانی از شهروندان عذرخواهی کرد.

بر اساس محدودیت های اعمال شده در ایرلند تنها 6 نفر اجازه دارند در یک فضای بسته جمع شوند.

شیوع کرونا در مدارس برلین

همچنین به دلیل شیوع کرونا در مدارس برلین در 37 مدرسه این شهر بعضی از دانش آموزان و پرسنل آموزشی در قرنطینه قرار گرفته اند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در فرانسه

در فرانسه هم بیشترین آمار مبتلایان جدید به کرونا از ماه می در عرض 24 ساعت ثبت شده است. بر اساس آمار نهادهای بهداشتی در این کشور حدود 4700 نفر در 24 ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده اند که بالاترین آمار ابتلای روزانه در 24 ساعت در این کشور محسوب می گردد.

نهادهای بهداشتی در این کشور شب گذشته از ابتلای 4771 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر دادند. در مجموع در فرانسه در 7 روز گذشته حدود 18.638 نفر به کرونا مبتلا شده اند. از آغاز بحران کرونا هم بیش از 30 هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. فرانسه از جمله کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا و عواقب آن قرار گرفته است.

کرواسی و اتریش در لیست مناطق خطر کرونایی انگلیس

انگلیس هم کرواسی و اتریش را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافرانی که از این دو کشور به انگلیس می آیند باید در قرنطینه دو هفته ای قرار گیرند. دولت انگلیس به دلیل افزایش روزافزون آمار مبتلایان به کرونا در این کشورها این تصمیم را اتخاذ نموده است.

اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها در هلند

در کشور هلند هم تجمعات اعتراضی علیه محدودیت های کرونایی شکل گرفته و پلیس چندین معترض را دستگیر کرد. بر اساس اطلاعات پلیس یک نیروی این نهاد امنیتی در جریان این عملیات مجروح شد. این اعتراضات با درگیری ها و خشونت هایی همراه بود.

محدودیت های کرونایی در شهر فرانکفورت آلمان هم تقویت می گردد. مقامات محلی این شهر با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید این تصمیم را اتخاذ نموده اند.

تمدید محدودیت های کرونایی در بلژیک

بلژیک هم محدودیت های ارتباطی کرونایی خود را به مدت یک ماه دیگر تمدید می نماید. نخست وزیر بلژیک اعلام نموده که همه باید بیدار بمانند. هم زمان شورای امنیت ملی در بروکسل بعضی محدودیت ها را در دستور کار قرار داده است.

وزارت بهداشت آلمان هم از افزایش چشمگیر ظرفیت تست گیری های کرونا در کشور و افزایش آن به 825 هزار مورد در هر هفته خبر داده است.

هشدار اتاق صنایع و بازرگانی آلمان درباره عواقب طولانی مدت مالی کرونا

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان (DIHK) هم درباره محدودیت های گسترده کرونایی جدید در این کشور هشدار داده است. اریک اشوایتزر، این سناریو را برای اقتصاد عظیم آلمان فاجعه بار ارزیابی نموده است. وی درباره عواقب چنین محدودیت هایی برای اقتصاد آلمان که می تواند سال ها و یا یک دهه به طول بیانجامد هشدار داده است.

تشدید ترددهای مرزی در مجارستان

مجارستان هم اعلام نموده که می خواهد برای مقابله با شیوع کرونا ترددهای مرزی خود را از اول سپتامبر محدود کند. این خبر را نخست وزیر مجارستان با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید در کشورهای همسایه اعلام نموده است.

افزایش بی سابقه بدهی های دولتی انگلیس

بدهی های دولتی انگلیس هم در ماه جولای برای اولین بار از حدود 2.2 تریلون یورو بالا رفت. دولت انگلیس اخیرا به دلیل بحران کرونا و برای مقابله با آن هزینه های عمومی خود را به صورت قابل توجهی افزایش داده است.

کاهش چشمگیر آمار تصادفات در آلمان در دوران بحران کرونا

با توجه به کاهش تردد های خیابانی در آلمان در نیمه ابتدایی امسال میلادی افراد کم تری بر اثرتصادفات جان خود را از دست داده اند که از زمان اتحاد دوباره آلمان اتفاقی بی سابقه بوده است. بر اساس اطلاعت اداره آمار آلمان در این دوره حدود 1281 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند که تعداد آن ها حدود 13.2 درصد کم تر از نیمه ابتدایی سال 2019 بوده است. شمار مجروحان در این تصادفات هم 19 درصد کاهش داشته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای حدود 1427 مبتلای جدید به کرونا در عرض 24ساعت گذشته خبر داده است.

افزایش ترس از ابتلا به کرونا در بین شهروندان آلمانی

با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا ترس از ابتلا به این بیماری در آلمان افزایش پیدا نموده است. در یک نظر سنجی که از طرف آ ار دی آلمان انجام گرفته است حدود 34 درصد شهروندان اعلام نموده اند که در این باره که خود و یا اعضای خانواده شان به این بیماری مبتلا شوند بسیار نگرانند. نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که نگرانی شهروندان در این باره افزایش پیدا نموده است. در اوایل آگوست 28 درصد شهروندان در این باره ابراز نگرانی نموده بودند.

در این نظر سنجی که توسط موسسه اینفراتست دیامپ اجرا شده است 60 درصد شهروندان بر این عقیده اند که برای مهار این بیماری تعداد مهمان ها در مراسمات باید کم تر گردد. بخصوص افراد در سنین بالای 65 سال خواهان محدودیت های شدیدتر برای مهار این بیماری هستند و در بین جوانان زیر 40 سال خیلی ها مخالف این مسئله هستند.

کرونا محور مهم مذاکرات مرکل و ماکرون در فرانسه

مهار کرونا از جمله موضوعات مهم در مذاکرات روز گذشته مرکل و ماکرون در فرانسه نیز بود. این دو مقام غربی درباره هماهنگی تنگاتنگ بین کشورهای اروپایی برای مبارزه با این مسئله با هم توافق کردند. آن ها بر این باورند که تنها با قواعد مشترک اروپایی می توان به صورت پیروز با این ویروس مبارزه کرد.

مرکل در ملاقات با ماکرون گفت: ما می خواهیم در هر صورت از بسته شدن مجدد مرزها جلوگیری کنیم. ما توافق نموده ایم که همکاری های تنگاتنگ تری در این راستا داشته باشیم.

این دو مقام اروپایی در این ملاقات همچنین تاکید کردند که می خواهند در فراوری واکسن کرونا و داروهای ضد این بیماری همه گیر همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در ایتالیا

آمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایتالیا هم افزایش چشمگیری داشته و به بالاترین حد خود از 23 ماه می رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور که روز گذشته اعلام شد در 24 ساعت 845 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها منتشر شده کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان قربانی می گیرد و تا به حال در اسپانیا 404229 نفر به کرونا مبتلا شده و 28813 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 322280 نفر به کرونا مبتلا شده و 41403 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 256118 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35418 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 231284 نفر به کرونا مبتلا شده و 9324 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 229814 نفر به کرونا مبتلا شده و 3048 نفر هم در اثر ابتلا به این یماری جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58830

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه تا کناره گیری وزیر ایرلندی به دلیل نقض محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه تا کناره گیری وزیر ایرلندی به دلیل نقض محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید