کسی از فوتبالیست های ایرانی خبر دارد؟

به گزارش مهسان بلاگ، تیم های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپا، از شیوع ویروس کرونا در میان بازیکنان و عوامل تیم های خود خبر داده اند اما در ایران هنوز هیچ خبری از شرایط تیم ها و بازیکنان ایرانی گزارش نشده است. موضوعی که به نظر می رسد به دلیل عدم آنالیز شرایط بازیکنان از حیث درگیری یا عدم درگیری با ویروس کرونا باشد.

کسی از فوتبالیست های ایرانی خبر دارد؟

به گزارش خبرنگاران، ایران یکی از کشورهایی است که در آن کرونا شیوع پیدا نموده است و تدابیر لازم برای پیشگیری و درمان بیماری کووید 19 از مدت ها قبل با هماهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا در حال اجرا است.

با این وجود بعضی از رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات فوتبال که در هنگام برگزاری افراد بیشتری را درگیر می نماید، دیرتر از سایر مجموعه ها تعطیل شد اما برای مدتی هم چنان برگزاری مسابقات فوتبال بدون تماشاگران ادامه یافت تا اینکه با افزایش خطر ابتلا به بیماری، فوتبال به طور کامل در ایران به حالت تعلیق درآمد.

ادامه تمرینات و افزایش ریسک ابتلا به کووید 19

علیرغم گذشت هفته های متوالی از شیوه کرونا، اکنون شرایط تیم های ایرانی، بازیکنان فوتبال از حیث احتمال ابتلا به این بیماری نسبت به سایر کشورهای پیشرفته تعیین نیست و هیچ گزارش موثقی درباره شرایط بازیکنان ایرانی ارائه نشده است، کما اینکه در اروپا تا به امروز بازیکنان زیادی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در روزهای اخیر نیز یکی از مدیران باشگاه های لیگ فزونی اعتراف کرد که اگر از تیم های ایرانی تست کرونا گرفته گردد، چندین نمونه مثبت پیدا می گردد.

در همین رابطه فقط تصاویری از ضدعفونی کردن بعضی مکان ها و محاسبه تب بازیکنان در روزهای اخیر توسط چند تیم معدود منتشر شده که راه چاره مناسب و مطمئن برای جلوگیری از ورود فرد آلوده به تمرینات محسوب نمی گردد.

هر چند تمرینات همه تیم ها هفته هاست که تعطیل شده اما به نظر می رشد از اواسط فروردین 99 مجددا برنامه تمرینی تیم ها از سر گرفته خواهد شد تا بر اساس اعلام کنونی لیگ از اردیبهشت مجددا شروع گردد.

مقابله با کرونا در تیم های خارجی

پس از تعطیلی فوتبال باشگاهی در ایران، کشورهای مختلف از جمله اروپایی ها با کمی تاخیر، رقابت های خود را ابتدا بدون حضور تماشاگران برگزار و سپس به طور کامل تعلیق کردند. یکی از دلایل این موضوع، ورود کرونا به مجموعه بازیکنان و کادرفنی بعضی تیم ها مانند یوونتوس، سمپدوریا، چلسی، آرسنال، هافنهایم، والنسیا و ... در لیگ های مختلف اروپا بود.

سنجش شرایط بازیکنان تیم های فوتبال با توجه به برگزاری مسابقات در برهه ای از زمان، احتمال ابتلای عوامل مسابقات را افزایش داده و همه تیم ها به طور روزانه شرایط بازیکنان خود را پیش از ابتلای فرد جدیدی، مورد آنالیز قرار می دهند.

به همین دلیل نیز به نظر می رسد هنوز پایش کاملی درباره تیم های ایرانی صورت نگرفته و محتمل است با توجه به فرایند مشابهه در تمام لیگ ها دنیا، در ایران نیز بعضی به این ویروس آلوده شوند و ناخودآگاه موجب انتقال و همه گیر شدن آن در یک تیم شوند. همانطور که این اتفاق در تیم سمپدوریا ایتالیا یک اپیدمی شده است.

حال تصور کنید که در انگلیس باشگاه واتفورد علاوه بر تیم خود، برنامه تست دریافت از طرفداران پیشکسوت خود را هم شروع نموده تا از سلامت آن ها مطمئن گردد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40577

به "کسی از فوتبالیست های ایرانی خبر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی از فوتبالیست های ایرانی خبر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید