کشف 4 هزار جلد کتاب ممنوعه و دستگیری 11 نفر

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از اجرای طرح برخورد با عاملان فروش کتب غیرمجاز و ممنوعه در محدوده خیابان انقلاب، اطلاع داد و گفت: در این طرح 11 نفر دستگیر و بیش از 4 هزار جلد کتاب بدون مجوز انتشار و ممنوعه کشف و ضبط شد.

کشف 4 هزار جلد کتاب ممنوعه و دستگیری 11 نفر

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سردار علی ذوالقدر گفت: صبح روز سوم خرداد ماه، مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی طرح بازدید و نظارت از واحد های صنفی کتابفروشی در محدوده میدان و خیابان انقلاب و برخورد با عاملان فروش و انتشار کتاب های غیرمجاز و ممنوعه را اجرا نموده و از 66 واحد صنفی کتابفروشی و تعدادی از دستفروشان این صنف سرکشی کردند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اجرا شده از سوی ماموران پلیس، تعیین شد که بعضی از مالکان و فروشندگان کتاب اقدام به نگهداری و خرید و فروش کتب و نوشته های غیر مجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار می نمایند.

وی ادامه داد: با هماهنگی از سوی کارشناسان اتحادیه صنفی مذکور و کارشناس فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اخذ دستور قضایی تعداد 11 نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: در آنالیز های اجرا شده بیش از 4 هزار جلد کتاب و دست نوشته غیرمجاز، ممنوعه و فاقد مجوز انتشار خرید و فروش و عرضه جمع آوری و کشف که با هماهنگی دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور پلمپ این واحد های صنفی صادر شد.

سردار ذوالقدری اضافه کرد: تمامی کتب های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران تحویل و افراد دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا عمومی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 16 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51385

به "کشف 4 هزار جلد کتاب ممنوعه و دستگیری 11 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 4 هزار جلد کتاب ممنوعه و دستگیری 11 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید