کمبود خواب خطرناک تر از همواره در کمین شماست

به گزارش مهسان بلاگ، دانشمندان دانشگاه میشیگان در یکی از بزرگترین مطالعات مرتبط با خواب دریافتند که برخی از کار ها با وجود کمبود خواب امکان پذیر است؛ اما کم خوابی تاثیر زیادی در زندگی خواهد شد.

کمبود خواب خطرناک تر از همواره در کمین شماست

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشگاه میشیگان یکی از بزرگترین مطالعات مرتبط با خواب را انجام داده است. این تحقیق نه تنها یکی از بزرگترین مطالعات، بلکه اولین تحقیقی است که تاثیر محرومیت از خواب بر انجام توانایی های و کار های چندمرحله ای را آنالیز می نماید.

این تحقیق بر اساس تحقیق گذشته دانشمندان دانشگاه میشیگان انجام شده و نشان می دهد چگونه کمبود خواب بر توانایی فرد در انجام یک کار و هشیار ماندن تاثیر می گذارد.

تحقیقات نشان می دهند که کمبود خواب احتمال اشتباهات عجیب را دوبرابر و تعداد خطا ها در توجه به یک موضوع را 3 برابر می نماید. افرادی که خواب کافی ندارند باید در انجام کارهایشان احتیاط نموده و حواسشان را اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوند، باشد. پیامد برخی از این اشتباهات می تواند غیر قابل جبران و غم انگیز باشد.

محققان دریافتند که کمبود خواب بر عملکرد های شناختی تاثیر می گذارند و امیدوارند تا مردم درک نمایند که چگونه کمبود خواب توانایی هایشان را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است با کمبود خواب فعالیت های معمولی و روتین مانند اینکه یک دکتر علائم حیاتی بیمار را چک کند، انجام گردد؛ اما انجام کامل فعالیت هایی که چند مرحله دارند مانند یک عمل جراحی، تحت شرایط کمبود خواب بسیارخطرناک اند.

محققان آزمایش خود را روی 138 نفر انجام دادند که در این ارزیابی، 77 نفر تمام شب بیدارماندند و 61 نفر خوابیدند. در این شرکت نماینده ها دو عملکرد شناختی در دوزمان متفاوت آنالیز شد: زمان محرک به یک واکنش و توانایی در حفظ هشیاری هنگام انجام یک سری مراحل بدون حذف یا تکرار مرحله؛ این عملکرد ها قبل از زمان خواب (عصر) و صبح روز بعد اندازه گیری شد تا تاثیر خواب بر عملکرد شرکت نماینده ها ارزیابی گردد.

نتیجه آزمایش میخکوب نماینده بود. عملکرد گروه 77 نفره در عصر 15 درصد اشتباه داشت و صبح روز بعد برای این گروه که کمبود خواب داشتند، این عدد به 30 درصد رسید. در بقیه افراد با خواب کافی تغییری در درصد خطا مشاهده نشد. با وجود اینکه برخی از کار ها با وجود کمبود خواب نیز امکان پذیر است؛ اما محرومیت از آن باعث تاثیر در ابعاد مختلف زندگی خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27349

به "کمبود خواب خطرناک تر از همواره در کمین شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود خواب خطرناک تر از همواره در کمین شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید