گردشگران خارجی مبلّغ فرهنگ ما هستند، نبود هتل 5 ستاره در شمال کشور

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم بای سلامی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه گردشگری، شاخص توسعه کشورها است، باید کاری کنیم این حوزه به اولویت نخست حاکمیت و دولت کشورمان تبدیل گردد.

گردشگران خارجی مبلّغ فرهنگ ما هستند، نبود هتل 5 ستاره در شمال کشور

سلامی اضافه نمود: بزرگان ما باید درباره گردشگری به طور مفصل صحبت نمایند تا نیروهای اجتماعی مردد، گردشگری را به عنوان صنعت پیشرو و تخصصی که می تواند درآمد و اشتغال ایجاد کند، بپذیرند.

وی با بیان اینکه گردشگری، هویت ملی و دینی ما را به بهترین شکل به جهان معرفی می نماید توضیح داد: بنابراین ضروری است دولت در سیاست گذاری های خود به این موضوع اهمیت ویژه دهد و در اولویت های خود بگذارد.

به گفته وی، نقش مشارکت های اجتماعی و رسانه ها برای روشن شدن ذهنیت و ورود مردم به این صنعت بسیار مهم است.

نماینده رئیس جمهور در شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توضیح داد: همچون گذشته که در خانه های قدیمی، میهمان خانه هایی داشتیم و بهترین پذیرایی را از میهمان به عمل می آوردیم اکنون نیز باید میزبانان خوبی باشیم.

سلامی با تاکید بر اهمیت میهمان نوازی گفت: به این ترتیب عزت، هویت و معرفت ما در جهان گسترش می یابد و گردشگران خارجی مبلغان فرهنگ ما خواهند بود.

وی از بازسازی، تکمیل و ساخت مراکز اقامتی کشور اطلاع داد و گفت: باید هرچه سریعتر به این مراکز یاری و خطوط جاده ای را ترمیم کنیم و واگن های قطار را به تعداد 2500 دستگاه برسانیم.

ضعف فیلم ها در تبلیغ جاذیه های گردشگری کشور

نماینده رئیس جمهور در شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان نمود: در سه استان شمالی حتی یک هتل پنج ستاره نداریم و این بدین معناست که در این زمینه برنامه ریزی یا سیاست گذاری مناسبی نداشته ایم.

ابراهیم بای سلامی با تاکید بر فعالیت رسانه ملی در زمینه جذب گردشگر اظهار کرد: در بیشتر فیلم های تلویزیون، جاذبه های دیدنی ما نشان داده نمی گردد اما در آثار کشورهای دیگر حتی ضعیف ترین فیلمنامه ها، زیباترین جاذبه ها را تبلیغ می نمایند.

سلامی در خاتمه بیان نمود: در گلستان که مرکز جاذبه های گردشگری است می توانیم به اندازه کشور آلمان گردشگر داشته باشیم و بهترین امکانات را برای آنها فراهم کنیم. این موضوع به همت مردم و مسئولان و اصلاح نگرش ها و سیاست ها نسبت به گردشگران جهان دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31879

به "گردشگران خارجی مبلّغ فرهنگ ما هستند، نبود هتل 5 ستاره در شمال کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران خارجی مبلّغ فرهنگ ما هستند، نبود هتل 5 ستاره در شمال کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید