گزارش سی ان ان از تاثیر کرونا بر ماهیت ارتش آمریکا ، طرح مارک اسپر چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، فارس نوشت: رسانه آمریکایی در گزارشی تحلیلی درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر ارتش این کشور، از تغییر ماهیت ارتش و لزوم بازنگری در فهم از تهدیدات خارجی خبر داده است.

گزارش سی ان ان از تاثیر کرونا بر ماهیت ارتش آمریکا ، طرح مارک اسپر چیست؟

شبکه سی ان ان در گزارشی خبری- تحلیلی به قلم باربارا استار خبرنگار حوزه پنتاگون به آنالیز آثار بلندمدت شیوع ویروس کرونا بر ارتش و نیروهای مسلح آمریکا پرداخت.

در ابتدای این گزارش به بازدید پنجشنبه هفته گذشته دکتر آنتونی فائوچی و دکتر دبرا برکس از پنتاگون اشاره نمود. آنها دو مشاور اصلی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و اعضای ارشد کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هستند.

طبق این گزارش، آقای فائوچی و خانم برکس در حالی که نقاب بر صورت داشتند به وزارت دفاع آمریکا رفتند. هدف از حضور آنها در وزارت دفاع، ملاقات با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود تا درباره کوشش های ارتش به منظور مدیریت همه گیری ویروس کرونا و حفاظت از 1.4 میلیون نفر از پرسنل نظامی این کشور صحبت نمایند.

به باور باربارا استار نویسنده گزارش سی ان ان، در حالی که موج دوم کرونا در فصل پاییز محتمل به نظر می رسد، موانع پیش روی پنتاگون بسیار زیاد هستند. این موانع شامل این موارد هستند: تهیه مواد لازم و کافی برای آزمایش تست ابتلا به کرونا، اطمینان از لوازم حفاظت شخصی لازم برای پرسنل ارتش و ادامه فعالیت پرسنل پزشکی ارتش در حمایت از نظام درمانی آمریکا.

طبق نوشته استار، فراتر از تاکید بر لزوم کارآمدی ارتش آمریکا، این موضوع وجود دارد که همه گیری کرونا ممکن است سبب بر هم خوردن معادلات ژئوپلیتیکی گردد و تهدیدات تازه و غیرقابل پیشبینی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد کند.

از نظر او، دلایل زیادی برای نگرانی در مورد بحران شیوع ویروس کرونا وجود دارد. ویروس موجب شد که ارتش مانورهای نظامی خودش را لغو کند، به مدت کوتاهی فرایند جذب نیرو را متوقف کند، ناو فرانکلین روزولت را بعد از ابتلای 800 ملوان و مرگ یک ملوان دوباره به آب برگرداند. هم اکنون بیش از 40 ناو جنگی با شیوع کرونا را گزارش دادند .

در ادامه یادداشت آمده است: نزدیک به 4000 مورد ابتلا در میان نیروهای فعال و مشغول به وظیفه ارتش وجود دارد اما ابتلای ملوانان در ناو روزولت بیشترین نگرانی کادر پزشکی ارتش را به دنبال داشته است. نیروی دریایی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در حال همکاری روی تحقیق به منظور تعیین چگونگی سرایت ویروس به این ناو هواپیمابر هستند.

در ادامه این گزارش به طرح مصوب مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا درباره اولویت دریافت تست کرونا در ارتش اشاره شده است.

طبق این طرح، اولویت مبتنی بر این اساس است که به آن فرد مورد نظر برای پیشبرد امور ارتش و توانمندی آن برای مقابله با تهدیدات بین المللی چه احتیاج حیاتی می باشد.

طبق طرح اسپر،لایه اول کسانی که باید از آنها تست کرونا گرفته گردد، نیروها و پرسنل وابسته به بازدارندگی اتمی آمریکا هستند از قبیل خدمه موشکهای بالستیک قاره پیما و بمب افکنها و همچنین واحدهای نیروهای عملیات ویژه که برایماموریت های ضد تروریسم در آماده باش دائمی به سر می برند.

لایه دوم، نیروهای آمریکایی مستقر در سراسر دنیا هستند، از عراق و افغانستان گرفته تا سوریه و کره جنوبی. سپس نیروهایی که قرار است به خارج اعزام شوند یا نیروهایی ک قرار است به کشور برگردند.

به گفته باربارا استار خبرنگار حوزه مسائل دفاعی سی ان ان، یک فهم رو به گسترش در حال ایجاد شدن است مبنی بر اینکه شاید همه گیری کرونا باعث تغییر ماهیت ارتش آمریکا و کاری که می نماید و فهم تهدید امنیت ملی گردد.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ماه گذشته درباره تاثیرات کرونا بر ارتش گفته بود: آیا به همان روال قبلی برخواهیم گشت؟ نه من چنین چیزی را نمی بینم.میلی با تاکید بر تاثیرات بلندمدت شیوع کرونا تاکید نمود، ماهیت تهدیدات علیه آمریکا در حال تغییر کردن است.

به باور رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، شیوع ویروس کرونا خطر بی ثباتی سیاسی یا شنمایندگی مالی بعضی کشورها از قبیل افغانستان، عراق و سوریه را بیشتر می نماید و ارتش آمریکا باید درس های خودش را از اینکه چطور بتواند در دنیا پسا کرونا موثر باشد، بیاموزد.

در ادامه یادداشت خبری- تحلیلی سی ان ان آمده است:ارتش (آمریکا) همچنان باید قادربه اجرای ماموریت های حیاتی خود از قبیل بازدارندگی تمی قابل اتکا و جنگ با تروریسم باشداما بسیاری از از شرکت های دفاعی کارگرانی دارند که به مرخصی اجباری فرستاده شدند در نتیجه ممکن نیست بگردد حساب کرد که چه زمانی همه به سر کار برمی گردند و خطوط فراوری تجهیزات و خدمات نظامی بار دیگر به کار خود برمیگردند چه برسد به اینکه تاثیرات این موضوع را بر کوششهای تحقیقاتی مهم روی مواد و فناوریهای پیشرفته بتوان آنالیز کرد.

چاک هیگل وزیر دفاع اسبق آمریکا در این باره به سی ان ان گفت: (به عنوان وزیر دفاع و مسئول ارتش) شما باید دائما این موضوعات را مرور کنید، چه کاری انجام می دهید، چطور این کار را انجام داده اید و این دو موضوع را با چالش های روز تطبیق دهید.

باربارا استار در انتها گزارش خود نوشت: این چالش پنتاگون است چون باید هوشیارانه رفتار و آنالیز کند برای اینکه شاید تهدید عظیم بعدی از سوی چین یا روسیه نباشد، ممکن است یک همه گیری دیگر، حمله سایبری یا حتی تغییرات اقلیمی باشد که ارتش را فلج کند؛ ارتشی که هنوز هم به صرف میلیاردها دلار برای کشتیها، هواپیماها، تانکها و موشکهای متعارف وابسته است.

2323

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46585

به "گزارش سی ان ان از تاثیر کرونا بر ماهیت ارتش آمریکا ، طرح مارک اسپر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سی ان ان از تاثیر کرونا بر ماهیت ارتش آمریکا ، طرح مارک اسپر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید