گوگل به کارمندان موقت دستمزد کم پرداخت نموده است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، نشریه نیویورک تایمز در سال 2019 میلادی گزارشی درباره 121 هزار کارمند موقت گوگل نوشت و آنها را نیروی کار سایه نامید که جمعیت شان از تعداد کارمندان تمام وقت شرکت بیشتر است.

گوگل به کارمندان موقت دستمزد کم پرداخت نموده است

اکنون یک افشاگر شکایتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت نموده که طبق آن شکاف دستمزد میان کارمندان پیمانی و تمام وقت گوگل با وظایفی مشابه، طی چند سال اخیر افزایش یافته است. این شکاف دستمزد به میزان ای افزایش یافته که به نوشته گاردین قوانین محلی در انگلیس، اروپا و آسیا را نقض می نماید.

اما شرایط وقتی بدتر می گردد که نگاهی به اسناد انتشار یافته درنیویورک تایمز وگاردین نشان می دهد دسامبر گذشته مدیران گوگل این مشکل را رصد کردند و به جای حل آن فقط نرخ دستمزد کارمندان پیمانی استخدامی تازه را اصلاح کردند.

وکلای سازمان Whistleblower Aid از این افشاگر دفاع می نمایند. او ادعا می نماید گوگل با عدم گزارش درباره مسئولیت های قانونی و اقتصادی احتاقتصادی خود در سراسر دنیا، سرمایه گذاران را گمراه نموده است.

هرچند آمریکا شرکت ها را ملزم نمی نماید به کارمندان پیمانی به میزان کارمندان تمام وقت دستمزد پرداخت نمایند، اما طبق گزارش نیویورک تایمز، در بیش از 30 کشور قوانینی درباره تساوی دستمزد وجود دارد. مشکل از جایی سرچشمه می گیرد که گوگل نرخ دستمزدهای تمام وقت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا را در 2012 و 2013 میلادی و منطقه ها آسیا و اقیانوسیه را در 2017 میزان گیری کرد. اما نرخ ها پس از آن آپدیت نشدند.

این بدان معنا است که سازمان های استخدامی برای مشاغل موقت براساس اطلاعات قدیمی نیرو استخدام می کردند. این چالش تا زمانی که مدیران همخوانی متوجه آن بشوند، ادامه داشته اشت.

در شکایت ذکر شده گوگل همچنان براساس نرخ های قدیمی، دستمزد پرداخت نموده و در این میان مدیران نمی دانستند باید چه کاری انجام دهند. بعلاوه میزان دستمزد عقب مانده گوگل به کارمندان طی 9 سال گذشته در بیش از 16 کشور به بیش از 100 میلیون دلار می رسد.

گوگل هنوز به درخواست ورج برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95573

به "گوگل به کارمندان موقت دستمزد کم پرداخت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل به کارمندان موقت دستمزد کم پرداخت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید