13 مورد از بهترین غذا های انرژی زا

به گزارش مهسان بلاگ، قبل از اینکه به غذا های واقعی که می توانند انرژی بیشتری به شما بدهند نگاهی بیندازیم، بیایید مختصراً در خصوص چگونگی دریافت انرژی بهینه صحبت کنیم. افرادی که در طول روز با انرژی هستند چند کار اساسی انجام می دهند!

13 مورد از بهترین غذا های انرژی زا

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، آیا می دانید در وسط روز به به یک انتخاب خوب احتیاج دارید؟ ممکن است انرژی شما درست قبل از ترک کار از بین برود؟

بسیاری از ما در طول روز در یک لحظه خاص احساس خستگی می کنیم - شاید به اندازه کافی نخوابیده اید، یا شاید والدین تازه کاری هستید و فقط به دلیل خواباندن کودک به اندازه کافی شب ها نمی خوابید. حتی ممکن است مشکل خواب داشته باشید و احتیاج به تصحیح عادت های خواب خود دارید.

چه می گردد اگر بعضی غذا ها وجود داشته باشند که به افزایش انرژی شما یاری نمایند و در واقع برای تان سالم هستند؟

قبل از اینکه به غذا های واقعی که می توانند انرژی بیشتری به شما بدهند نگاهی بیندازیم، بیایید مختصراً در خصوص چگونگی دریافت انرژی بهینه صحبت کنیم. افرادی که در طول روز با انرژی هستند چند کار اساسی انجام می دهند:

برای حفظ سطح قند خون و انرژی به طور مساوی در طول روز، بهتر است هر 2 تا 3 ساعت یکبار میان وعده میل کنید.

داشتن ترکیبی متعادل از مواد مغذی - پروتئین، چربی و کربوهیدرات - به اطمینان از انتشار آهسته و پایدار انرژی در طول روز یاری می نماید.

طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات به ما اطمینان می دهد که ویتامین ها و مواد مغذی مورد احتیاج از این غذا های شگفت انگیز را دریافت می کنیم!

علاوه بر خوردن غذا های سالم، متعادل و میان وعده هایی که در طول روز وجود دارد، غذا های زیادی هستند که می توانند به تقویت سریع سیستم ایمنی یاری نمایند. اگرچه اغلب اوقات که ما خسته ایم، به غذا های فست فود روی می آوریم، اما این ها کار مفیدی جهت تقویت استقامت بدن بدون افزایش وحشتناک قند انجام نمی دهند. بیایید در این مقاله نگاهی به غذا های افزایش انرژی بیاندازیم:

1. کافئین

در شروع یک صبح معمولی، نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای نه تنها باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می گردد، بلکه عملکرد مغز را نیز تقویت می نماید. همچنین منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها هستند و احتمالاً باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های کبدی می گردد.

گفته می گردد کافئین بعضی از انتقال دهنده های عصبی را تحت تأثیر قرار می دهد که می توانند خلق و خوی، واکنش، یادگیری و هوشیاری را بهبود بخشند.

2. برگ نعناع

ژورنال انجمن بین المللی تغذیه ورزشی می گوید: تصور بر این است که نعناع باعث افزایش غلظت اکسیژن مغز می گردد، که می تواند منجر به افزایش انرژی گردد - بنابراین این یک انتخاب عالی برای اواسط روز است تا بعد از ظهر شما پر انرژی باشد.

3. زنجبیل

باور عمومی بر این است که زنجبیل موجب بهبود گردش خون و قند خون، خستگی را کاهش می دهد. این ماده مغذی، خوشبو و معطر همچنین ممکن است به مبتلایان میگرنی یاری کند - حتی با داروی سوماتریپتان و عوارض جانبی کمتر نیز قابل مقایسه باشد.

اضافه کردن بعضی از غذا های خاص به طور منظم به رژیم غذایی می تواند به افزایش انرژی کلی به طور طولانی مدت یاری کند. آن ها نه تنها مزایای سلامتی زیادی را یکجا ایجاد می نمایند بلکه مستقیم یا غیرمستقیم انرژی را افزایش می دهند.

4. کینوا

اینکا ها معتقدند استقامت رزمندگانشان را با مصرف کینوا افزایش می دهند - این دانه به عنوان دانه فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است.

کینوا غنی ترین پروتئین موجود در غلات و همچنین یک پروتئین کامل است که حاوی 9 اسید آمینه ضروری بدن است. این ماده مغذی حاوی آهن از جمله مواردی است که می تواند به تقویت عملکرد مغز یاری کند، زیرا مغز حدود 20 درصد اکسیژن خون را می گیرد. همچنین حاوی ریبوفلاوین (ویتامین B 2) است که سوخت و ساز انرژی را در مغز و سلول های ماهیچه ای بهبود می بخشد و به این ترتیب به فراوری انرژی مناسب در سلول یاری می نماید.

5- شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی کافئین و همچنین توبرومین است که هر دو به تقویت سطح انرژی یاری می نمایند - شکلات تلخ، قند کمتر و پتانسیل تقویت انرژی بیشتری دارد.

6. ماست

ماست دارای مقدار زیادی پروتئین است که می تواند باعث گردد فرد احساس سیری طولانی تر کند، بنابراین احساس گرسنگی را از نظرتان دور می نماید. محتوای چربی موجود در ماست یونانی نیز به نظر می رسد باعث تجربه رضایت بخش تری باشد!

7. انواع توت ها

یک مطالعه نشان داده است که انگورفرنگی سیاه (blackcurrants) می تواند علائم فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر را بهبود بخشد - یک دلیل شایع خستگی در روز کاری. گوجی بری (Gojiberries) حاوی غلظت بالایی از ملاتونین است که می تواند باعث بهبود خواب گردد، بنابراین انرژی بیشتری را در طول روز به ما می دهد.

گفته می گردد که انواع توت ها و بری ها از بیماری های قلبی عروقی و بعضی سرطان ها نیز جلوگیری می نمایند. قند طبیعی سالم در این دارو های شیرین باعث افزایش سریع انرژی در روز می گردد.

8. عدس

عدس در تثبیت قند خون بسیار عالی عمل می نماید، بنابراین منبع خوبی برای سوزاندن انرژی به طور پیوسته و آهسته است. عدس همچنین به افزایش ذخیره آهن یاری می نمایند که می تواند برای تقویت انرژی نیز مفید باشد.

9. گردو

آجیل ها حاوی چربی های سالم، فیبر و پروتئین هستند که از تخلیه ناگهانی انرژی جلوگیری می نمایند و انرژی شما را در طول روز به خوبی تامین می نمایند.

10. گیلاس

گیلاس یکی دیگر از منابع عالی ملاتونین است که به تجربه خواب بهترو با کیفیت در شب یاری می نماید و در طول روز شما احساس سر زندگی بیشتری خواهید داشت.

11. میوه های خشک

میوه های خشک منبع عالی انرژی هستند که بسیاری از مواد مغذی اساسی از جمله ویتامین A. B-6، C؛ و D. را تأمین می نمایند.

12. ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا حاوی اسید های چرب امگا است که گفته می گردد عملکرد مغز را بهبود می بخشد و خستگی را کاهش می دهد - همچنین ویتامین B؛ و پروتئینی را فراهم می نماید که می تواند به حفظ انرژی در طول روز یاری کند.

13. چای سبز

این نوع چای حاوی مقداری کافئین است که میزان انرژی بدن را افزایش می دهد. این چای گرم و دلچسب همچنین موجب کاهش 30 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان می گردد!

کلام آخر:

بنابراین بسیاری از غذا هایی که می خوریم می توانند به تقویت انرژی ما یاری نمایند. آن هایی که از نظر کربوهیدرات متراکم و از نظر انرژی در دسترس باشند و یا با داشتن فیبر و پروتئین برای رهاسازی آهسته انرژی به خوبی عمل نمایند، به افزایش قدرت و استقامت نیز یاری نمایند.

به عنوان یک امتیاز، بسیاری از این مواد غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند که نشان داده شده است در فراوری انرژی در سلول ها نقش دارند؛ و همه آن ها مزایای سلامتی دیگری را نیز ارائه می دهند.

اضافه کردن این غذا ها به یک رژیم متنوع قطعاً به افزایش سطح انرژی در طول روز یاری خواهد نمود و برای جلوگیری از احساس کسالت و خستگی در اواسط روز مفید هستند.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63145

به "13 مورد از بهترین غذا های انرژی زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مورد از بهترین غذا های انرژی زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید