6 واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش های شبانه اخطار گرفتند

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت در جریان گشت و پایش های صورت گرفته شبانه، تعداد 6 اخطاریه قانونی برای واحدهای دارای آلایندگی هوا در زمان پایش ها صادر و تحویل آنها شده است.

6 واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش های شبانه اخطار گرفتند

به گزارش محیط زیست استان تهران، شیدا آکار گفت: به منظور نظارت بر فعالیت واحدها و برخورد با تخلفات محیط زیستی و جلوگیری از ایجاد آلاینده های زیست محیطی و پسماند سوزی در سطح شهرستان، گشت و پایش ویژه شبانه روزی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی شهرستان از ابتدای آبان ماه امسال آغاز شده است.

آکار در این خصوص گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش غلظت آلاینده ها، اکیپ های گشت و کنترل برای رصد و پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در محورهای مواصلاتی شهرستان تشکیل و فعالیت این واحدها به وسیله کارشناسان محیط زیست به صورت شبانه روزی مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفته و با متخلفین زیست محیطی برخورد قانونی به عمل می آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در ادامه اعلام کرد: بر همین اساس از ابتدای آبان ماه امسال 90 واحد مورد بازدید و پایش قرار گرفته اند که از این تعداد حدود 70 واحد بتن و تفکیک ضایعات به طور مستمر در این روزها پایش شده اند.

وی اضافه کرد: در جریان گشت و پایش های صورت گرفته شبانه، تعداد شش اخطاریه قانونی برای واحدهای دارای آلایندگی هوا در زمان پایش ها صادر و تحویل آنها شده است. بعلاوه در پایش های روزانه از فعالیت تخلیه نخاله در گود معدن شن و ماسه با حکم قضائی جلوگیری به عمل آمده است.

آکار در سرانجام گفت: از جمله محورهای مواصلاتی مورد پایش و کنترل کارشناسان محیط زیست، محورهای اصلی شهریار رباط کریم، اتوبان ساوه، شهریار تهران، شهریار چینگر و محدوده شهرهای شهریار، اندیشه، شاهد شهر، صبا شهر، وحیدیه، فردوسیه و باغستان بوده که کارشناسان در این مدت با 16 مورد ضایعات سوزی برخورد و نسبت به اطفا و شناسایی عوامل آن اقدام نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100652

به "6 واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش های شبانه اخطار گرفتند" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش های شبانه اخطار گرفتند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش های شبانه اخطار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید