7 میلیون کودک افغان از گرسنگی رنج می برند

به گزارش مهسان بلاگ، دفتر بین الملللی حمایت از بچه ها با هشدار در مورد گرسنگی 7.3 میلیون نفر از بچه ها افغان بر اثر شیوع کرونا در ماه آینده اعلام نمود کرونا می تواند در این کشور منجر به فاجعه بزرگی گردد.

7 میلیون کودک افغان از گرسنگی رنج می برند

دفتر بین المللی حمایت از بچه ها (Save the children) در گزارش تازه ای که دیروز آدینه منتشر کرد، از جامعه جهانی به ویژه کشورها و سازمان های یاری نماینده خواسته است که برای رساندن مواد غدایی به خانواده های نیازمند، آسیب دیده، بچه ها و زنان در مناطق روستایی فوری اقدام نمایند تا از خطرات سوتغذیه و گرسنگی بچه ها در افغانستان جلوگیری گردد.

این نهاد از افزایش روزافزون قیمت مواد خوراکی در این کشور ابراز نگرانی و تأکید نموده است که خانواده ها و بچه ها نسبت به گذشته کمتر به تغذیه مناسب دسترسی دارند.

در این گزارش گفته شده است که قرنطینه و متوقف شدن بعضی از فعالیت های مالی، تامین نیازهای اولیه و ضروری مردم را مشکل نموده است.

براساس این گزارش،در یک ماه گذشته به دلیل گسترش ویروس کرونا، قیمت آرد، گندم و روغن در بازارهای افغانستان 23 درصد افزایش یافته است. قیمت برنج، شکر و حبوبات هفت تا 13 درصد بیشتر شده و شرایط عرضه و تقاضا هم متعادل نیست.

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) نیز در گزارشی هشدار داده است که این کشور با فاجعه بهداشتی روبرو است.

سیگار در گزارشی به کنگره آمریکا گفته است که سیستم بهداشتی افغانستان ضعیف بوده و آسیب پذیری های مردم این کشور را بیشتر نموده است.

وزارت اقتصاد افغانستان هم اظهار داشت براثر قرنطینه شهرها 700 هزار کارگر روزمزد درآمدهای خود را از دست داده اند که این عامل باعث گسترش فقر شده است.

درادامه این گزارش اضافه شده است افرادی که کار خود را از دست داده اند از تامین هزینه های خانواده ناتوان شده اند.

یونس سالک سخنگوی وزارت اقتصاد افغانستان گفته است که فعالیت های حدود 60 هزار سازمان خدماتی و بیش از پنج هزار سازمان صنعتی بر اثر گسترش ویروس کرونا متاثر شده و با توجه به این شرایط، رشد مالی افغانستان نیز زیر صفر خواهد رفت .

صندوق بین المللی پول 500 میلیون دلار از 220 میلیون دلار یاری به افغانستان را برای مقابله با اثرات منفی بیماری کرونا اختصاص داده ولی نگرانی از نحوه هزینه این مبلغ با توجه به فساد گسترده در این کشور همچنان وجود دارد.

صندوق بین المللی پول هشدار داده است که که رکود مالی در افغانستان سال جاری منجر به افزایش بیکاری و فقر خواهد شد.

در این حال کارشناسان افغان ابراز نگرانی می نمایند که پول های جامعه جهانی به این کشور به علت فساد درست هزینه نمی گردد.

طارق فرهادی استاد یکی از دانشگاه های سویس گفت که اگر این پول با شفافیت کامل هزینه گردد، بخشی از مسائل برطرف خواهد شد.

وی به دولت افغانستان پیشنهاد کرد نهادی مستقل از اقتصاددانان و افراد درستکار را برای هزینه کرد شفاف این مبلغ انتخاب کند.

براساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت افغانستان،تا به امروز 2 هزارو 337 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 68 تن جان باخته اند.،ایرنا

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47586

به "7 میلیون کودک افغان از گرسنگی رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 میلیون کودک افغان از گرسنگی رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید