آشتی اقتصادی راه حل حفظ باغات کن است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید حسن رسولی در آنالیز یکی از دستورات جلسه امروز این شورا که به مشخص تکلیف باغات کن اختصاص داشت؛ راه چاره برون رفت از مسائل پیش آمده برای حفظ باغات کن را آشتی اقتصادی بین مالکان و مسئولان دانست.

آشتی اقتصادی راه حل حفظ باغات کن است

وی توضیح داد: تا زمانی که توافق ترازی طرفین صورت نگیرد، مسئولین بر روی کاغذ دستور حفظ باغات را می دهند و مالکین کم اطلاع متضرر می شوند و افراد سودجو از روزنه های پیش آمده سو استفاده می نمایند.

رئیس شورای شهرستان تهران گفت: اسناد بالادستی حکم می نماید که از 1120 هکتار باغات کن حدود 700 هکتار آن با استدلال های صحیح محیط زیستی حفظ گردد و از هرگونه ساخت و ساز، تفکیک زمین و قطع درختان تحت هر عنوانی جلوگیری گردد و سازو کارهای تبدیل این فضا به فضای سبز عمومی ظرف مدتی مشخص توسط شهرداری تهیه گردد.

رسولی ادامه داد: برای حل و فصل منازعات در سال 94 و در زمان ریاست احمد مسجد جامعی بر شورای شهرستان تهران شیوه نامه مناسبی تصویب شد که تا به امروز یک متر از آن اجرایی نشده و همه موضوعات به گردن شهرداری گذاشته شده است.

وی گفت: برای حل مسائل در این بخش از شهر می توان کاربری هایی را که موجب تخریب محیط زیست و باغات نمی گردد را ایجاد کرد تا برای مالک درآمد زا باشد تا خود وی به حفظ و صیانت از باغات ترغیب گردد.

رئیس شورای شهرستان تهران در سرانجام پس از دریافت نظرات اعضای شورای شهر تهران اعلام نمود که با حضور، معاون شهرسازی شهرداری تهران، شهرداران مناطق 5 و 22 ، رئیس شورای شهرستان تهران، دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران و معاون عمرانی استانداری تهران جلسه تشکیل شده و صحبت های تمامی افراد در این خصوص دریافت گردد تا در نهایت بتوانیم به یک هماهنگی در این حوزه دست یابیم.

حسن رسولی گفت: شیوه نامه نقشه راه است و همانند طرح تفصیلی در شهرها است، پیشنهاد می کنم این شبوه نامه در بخش های سه گانه شهرستان تهران آگهی عمومی گردد تا اشخاص حقیقی و حقوقی ذی نفع به صورت مصداقی وارد عمل شوند.

شهربانو امانی، عضو شورای شهرستان تهران نیز در جریان آنالیز وضعیت باغات کن در شورای شهرستان تهران بر ضرورت مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری برای باغاتشان تاکید نمود.

وی با بیان اینکه تخریب باغات تهران، حفظ باغات کن را در مرکز توجهات قرار داده است تاکید نمود: نباید برای حفظ باغات کن مردم را مغموم کنیم.

عضو شورای شهرستان تهران گفت: ما نمی توانیم در اطاق های دربسته برای مردم تصمیم بگیریم چرا که نتیجه آن ایجاد فساد و رانت های اطلاعاتی است. از این روی باید مردم را در تصمیم گیری برای خودشان مشارکت دهیم.

امانی تاکید نمود: قرار نیست برای اعمال یک طرح حق مردم زایل گردد؛ هر یک از این مردم سالیان طولانی و نسل هاست که باغاتشان را حفظ و نگهداری نموده اند و ما نباید به خاطر اینکه املاکشان را تبدیل به برج باغ ننموده اند تنبیه کنیم.

وی بر ضرورت تبدیل موضوع باغات کن به اولویت های مدیریت شهری همچون مترو تاکید نمود و ادامه داد: برای حل این مسائل البته دستگاهها نیز باید تعارض های میان خودشان را حل نمایند و اینگونه نباشد که وزارت جهاد کشاورزی مجوز پرورش تیور را بدهد و سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل این پرورش تیور، جریمه سنگین در نظر بگیرد.

امانی در سرانجام پیشنهاد برگزاری مسابقه برای ایجاد طرحی متناسب با باغات کن تاکید نمود و گفت: اگر ذینفعان اصلی که مالکان هستند پای کار بیایند، هم باغات حفظ می شوند و هم از اجرای طرح مراقبت می گردد.

در سرانجام این جلسه انتخابات هیئت رئیسه سال دوم از دوره پنجم شورای شهرستان برگزار گردید. سید حسن رسولی با اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای شهرستان ابقا شد، همچنین حمیدرضا کروبی به عنوان نائب رئیس، ابوالفضل میررفیع به عنوان سخنگو و هادی باغبانی به عنوان منشی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2130

به "آشتی اقتصادی راه حل حفظ باغات کن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشتی اقتصادی راه حل حفظ باغات کن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید