آشنایی با 5 ویژگی منحصر به فرد در قطار پردیس رجا

به گزارش مهسان بلاگ، قطار پردیس از جمله قطارهای اتوبوسی موجود در ناوگان ریلی شرکت رجا است که در مسیرهای متعددی در کشور تردد می نماید. این قطار هر چند که یک قطار اتوبوسی است اما یکی از بهترین قطارهای مسافربری رجا محسوب می شود چرا که دارای ویژگی هایی است که آن را به یک قطار منحصر به فرد تبدیل می نماید. در ادامه مطلب آشنایی با 5 ویژگی منحصر به فرد در قطار پردیس رجا قصد داریم تا به بعضی از مهمترین ویژگی های این قطار اشاره کنیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

آشنایی با 5 ویژگی منحصر به فرد در قطار پردیس رجا

همانطور که می دانید بلیط قطار رجا برای قطارهای گوناگونی به فروش می رسد. بعضی از این قطارها نظیر قطار زندگی یا سیمرغ جزو قطارهای لوکس محسوب می گردند و بعضی دیگر قطارهای معمولی این شرکت هستند. در این میان بلیط قطارهای درجه یک معمولاً با قیمت بیشتری به فروش می رسد و قطارهای معمولی از بلیط های ارزان قیمت تری برخوردار هستند. قطار پردیس نیز از جمله قطارهای درجه شرکت رجا محسوب می گردد از این رو بلیط آن از بازه نرخی بیشتری نسبت به سایر قطارهای مسافربری این شرکت برخوردار است. البته همه ماجرا تنها به قیمت بلیط این نوع قطار خلاصه نمی گردد و قطار پردیس تفاوت های دیگری نیز با دیگر ناوگان ریلی موجود در شرکت رجا دارد.

پردیس؛ تنها قطار سریع السیر ایران

جالب است بدانید که قطار اتوبوسی پردیس تنها قطار سریع السیر ایران است. این قطار در راستاهای تهران مشهد، تهران همدان، تهران یزد، تهران قم، تهران میانه، تهران زنجان و... تردد می نماید و نسبت به سایر قطارهای فعال در این راستاها، مسافران خود را زودتر به ایستگاه مقصد می رساند. در نتیجه اگر مسافری بلیط قطار یزد خود را از در قطار پردیس رزرو کند طبیعتاً زودتر از مسافری که با قطار طوس یا خیام سفر می نماید، به مقصد می رسد. البته باید بگوییم که سریع السیر بودن یک قطار در ایران کمی با دیگر نقاط مختلف جهان تفاوت دارد اما بر اساس استانداردهای موجود در کشور، در حال حاضر هیچ قطاری سریع تر از قطار پردیس بر روی جاده های آهنین نمی تازد.

پردیس؛ قطار بدون لوکومتیو رجا

قطار اتوبوسی پردیس یک قطار خودکششی است در نتیجه لوکومتیوی در این قطار وجود ندارد. چرا که در قطارهای خودکششی قدرت مورد احتیاج جهت تامین نیروی لازم برای حرکت قطار، توسط هر واگن تامین می گردد. بنابراین هر واگن انرژی مورد احتیاج برای حرکت خود را فراهم می سازد و برای این کار احتیاجی به لوکومتیو ندارد.

این کار در صورتی به انجام می رسد که اغلب قطارهای موجود در ایران با لوکومتیو حرکت می کنند و همین امر نیز سبب می گردد تا زمان رسیدن آنها به مقصد افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که سفرهای ریلی معمولاً بیشتر از سفرهای جاده ای یا هوایی به طول می انجامند. اما این موضوع، خود یکی از دلایلی است که بعضی از مسافران را برای خرید بلیط قطار ترغیب می نماید. چرا که این ویژگی به آنها امکان می دهد تا در طول سفر از راستا نیز لذت ببرند و به خوبی آن را به تماشا بنشینند.

امکانات فرست کلاس هواپیما در قطار پردیس رجا

اگر نتوانسته اید تا در راستا مورد نظر خود، یک بلیط هواپیما را خریداری کنید می توانید از قطار رجا برای این کار بهره بگیرید. قطار پردیس رجا هر چند که یک قطار اتوبوسی است و در آن جایگاه ها پشت هم، شبیه به یک سالن چیده شده اند اما جایگاه های تعبیه شده در این قطار از بهترین جایگاه های موجود در کشور است که حس جایگاه های راحت موجود در فرست کلاس هواپیما را به مسافران القا می نماید.

نکته قابل توجه دیگر در مورد قطارهای رجا عایق بندی سرتاسری واگن های این قطار است که مانع از ورود گرد و غبار، باد و باران به داخل قطار می گردد. سیستم تهویه مطبوع و سرمایش و گرمایش مناسب نیز در سقف این قطار تعبیه شده است تا درجه حرارت داخل قطار به صورت اتوماتیک تنظیم گردد. از جمله دیگر امکانات این قطار می توان به پذیرایی با میان وعده به صورت رایگان، سرو وعده اصلی در راستاهای طولانی، امکانات لازم و ضروری برای مسافران ناتوان نظیر ویلچر، سیستم های صوتی و تصویری تعبیه شده در هر سالن، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، جعبه یاری های اولیه و مواردی از این دست اشاره نمود.

سرعت حرکت قطار پردیس

قطارهای معمولی در ایران به طور معمول با سرعتی بالغ بر 120 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. از این رو بعضی از مسافران معتقدند اگر قرار باشد با چنین سرعتی سفر کنند بهتر است که یک بلیط اتوبوس را برای مقصد خود رزرو کنند. البته بعضی از قطارها نظیر قطار غدیر نیز وجود دارند که سرعت آنها به 140 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد با این حال این سرعت هنوز با سرعت حرکت قطار پردیس تفاوت دارد. چرا که سرعت قطار پردیس در راستاهای مختلف از 160 تا 180 کیلومتر متغییر است.

گفتنی است خریداران محترم وب سایت قاصدک 24 برای خرید بلیط قطار رجا در راستاهای یاد شده می توانند به سایت یا اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 مراجعه کنند. ایبته امکانات مجموعه قاصدک 24 تنها به خرید بلیط قطار پردیس، بلیط هواپیما و یا بلیط اتوبوس خلاصه نمی گردد و مشتریان محترم این مجموعه می توانند جهت رزرو هتل خود در سراسر کشور نیز از خدمات قاصدک 24 بهره بگیرند.

پردیس؛ قطار سریع السیر اما معمولی رجا

اگر تصور می کنید که چون بلیط یک قطار سریع السیر را خریداری نموده اید حتماً با یک قطار لوکس سفر می کنید باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. قطار پردیس یک قطار اتوبوسی درجه یک است و فاصله زیادی تا قطارهای لوکس دارد. بنابراین اگر می خواهید تا در سفر خود از امکانات یک قطار لوکس برخوردار شوید بهتر است تا بلیط قطار زندگی رجا یا بلیط قطارهای 5 ستاره فدک را از وب سایت قاصدک 24 خریداری کنید.

منبع:

تهیه بلیط قطار رجا

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: همگردی
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53780

به "آشنایی با 5 ویژگی منحصر به فرد در قطار پردیس رجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 5 ویژگی منحصر به فرد در قطار پردیس رجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید