اتفاقات عجیبی که فقط یک بار در جهان افتاده اند

به گزارش مهسان بلاگ، هر چه عمیق تر به جهانی اطرافمان نگاه کنیم اتفاقات جالبی کشف می کنیم که باور کردنشان کمی سخت است. اتفاقاتی که فقط یک بار در جهان اتفاق افتاده اند و حتی بعد از سال ها فراموش نشده اند. یکی از این اتفاقات شیوع خنده در سال 1962 بود زمانی که هزاران نفر در یک زمان نمی توانستند خنده خود را قطع نمایند. از این دست اتفاقات نادر زیاد است و خبرنگاران می خواهد شما را با تعدادی از آن ها آشنا کند.

اتفاقات عجیبی که فقط یک بار در جهان افتاده اند

آبشار نیاگارا بدون آب در سال 1969

در سال 1969 دولت کانادا و آمریکا برای بازسازی فرسایشی که آبشار نیاگارا بوجود آورده بود با ایجاد سد راستا ورود آب به آبشار را بستند و این نخستین باری بود که آبشار نیاگارا خشک و بدون آب دیده می شد. توریست های زیادی از نقاط مختلف جهان به آنجا رفتند تا بتوانند منظره آبشار نیاگارا بدون آب را با چشم های خود ببینند.

تیموتی براون نخستین کسی که بیماری ایدز را شکست داد

تیموتی براون شهروند آمریکایی که به بیمار برلین معروف است در جهان نخستین و تنها کسی است که بیماری ایدز را شکست داده است. براون در سال 2007 به علت انتقال خونی که حاوی ویروس ایدز بود به این بیماری مبتلا شد. 3 سال پس از تشخیص به طور معجزه آسایی هیچ ویروسی در بافت ها و سلول های خونی او یافت نشد و براون دیگر هیچ نیازی به گذراندن مراحل درمانی پیدا نکرد.

شیوع خنده در تانزانیا در سال 1962

هیستری جمعی در جهان زیاد رخ داده است اما این مورد تنها موردی است که ثبت شده است. شیوع خنده در تاریخ 30 ژانویه سال 1962 رخ داد زمانی که 3 دختر دانش آموز آغاز به خنده غیر قابل کنترل کردند. مدرسه بسته شد اما خنده این سه دانش آموز متوقف نشد. این اتفاق 18 ماه طول کشید و حدود 14 مدرسه به این دلیل تعطیل شد و بیش از هزاران نفر به این اپیدمی گرفتار شدند. بعضی از دانشمندان علت این هیستری جمعی را قوانین سخت و معلمان سخت گیر می دانند. به نظر می رسد شیوع خنده نوعی شورش در میان دانش آموزان مدارس بوده است.

حادثه دریاچه نیوس

در تاریخ 21 آگوست سال 1968 دریاچه نیوس به یک دریاچه مرگبار تبدیل شد و مقدار زیادی گاز سمی دی اکسید کربن منتشر کرد و جان بیش از 1700 انسان و حیوانات و پرنده های زیادی را گرفت. این گاز به فاصله 26 کیلومتر پخش شد و به هیچ موجود زنده ای شانس زنده ماندن را نداد. به گفته دانشمندان علت آن وجود آتش فشان های زیر آب بود.

ناپدید شدن لشکر نورفولک

لشکر نوفولک در آگوست سال 1915 به روستای آنافارتا حمله کرد. در بین راه سربازان وارد یک مه عجیب شدند و هنگام بیرون آمدن از مه 267 نفر از سربازان ناپدید شدند. در سال 1918 بعد از شکست ترکیه دولت انگلیس خواهان آزادی سربازان شد در حالی که این سربازان حتی در زمین جنگ هم دیده نشده بودند. کسانی که شاهد این اتفاق بودند گفته اند با وجود وزش تند باد شکل ابر هیچ تغییری نمی کرد.

دختر استرالیایی گروه خونی اش را تغییر داد

دمی لی برنان دختر 9 ساله استرالیایی نخستین کسی است که گروه خونی اش بعد از جراحی پیوند کبد تغییر نموده است. پزشکان چند ماه پس از جراحی با تغییر گروه خونی برنان شگفت زده شدند. به گفته دانشمندان دلیل این تغییر می تواند سلول های بنیادی کبدی فرد اهدا کننده باشد که با سلول های بنیادی برنان جایگزین شده است. شاید هم دلیلش سیستم ایمنی ضعیف او باشد که تحت تاثیر ویروس در خونش شده است.

زندانی با ماسک آهنین

در قرن 16 یکی از مرموزترین زندانیان زندانی با ماسک آهنین بود که چندین مرتبه از یک زندان به زندانی دیگر منتقل شد. علت شهرت داستان این مرد کتاب هایی است که بعدها نویسندگان معروفی چون ولتر و دوما درباره او نوشته اند و او را برادر دوقلوی پادشاه معرفی نموده اند. به همین دلیل صورت او را با ماسک می پوشاندند تا کسی چهره او را نبیند. نظریه دیگری می گوید این زندانی پیتر کبیر بوده است که بدل او برای حکمرانی به روسیه فرستاده شد.

منبع: بدونیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24022

به "اتفاقات عجیبی که فقط یک بار در جهان افتاده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات عجیبی که فقط یک بار در جهان افتاده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید