اجرای یک طرح ملی شنا در سال جدید، کرونا ضربه بزرگی به ورزش زد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سال 98 برای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یکی از سخت ترین و بدشانس ترین سال های ممکن بود. شناگرانی که در بهترین شرایطِ خود، برای کسب سهمیه المپیک قرار داشتند، تیم ملی واترپلو نیز که پس از 44 سال با کسب مدال برنز بازی های آسیایی امید زیادی به طلسم شکنی و حضور در المپیک توکیو داشت در ابتدا و انتهای سال 98 از استخر، یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین ابزار مورد احتیاج محروم بودند.

اجرای یک طرح ملی شنا در سال جدید، کرونا ضربه بزرگی به ورزش زد

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در تبادل نظر با خبرنگاران شرحی از آنچه در سال 98 در فدراسیون رخ داد را اعلام کرد.

* 98 سخت گذشت

سال 98 از نظر مسائل اقتصادی که به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور وجود داشت بسیار سخت گذشت اما در هر سه بخش شنا، شیرجه و واترپلو در دو بخش سخت افزار و نرم افزار توانستیم حرکت رو به جلو داشته باشیم. مسابقات رده های سنی آسیا مهمترین رویدادی بود که تیم ملی واترپلو پیروز به کسب مقام سوم شد. در شنا نیز چندین رکورد ملی شکسته شد و در بخش شیرجه هم چند مدال به دست آوردیم. در مجموع نتایج کسب شده نمره قبولی دریافت کرد.

* هزینه بلیت هواپیما هم تیم های میزبان پرداخت کردند

با رایزنی هایی که صورت گرفت پیروز شدیم تیم ملی واترپلو را به دو سفر تدارکاتی بدون پرداخت هزینه ای اعزام کنیم، حتی پول بلیت هواپیما از سوی دو کشور سنگاپور و کره پرداخت شد و اینها به خاطر ارزش مدالی است که تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به دست آورد. اردوی تدارکاتی کره جنوبی و سنگاپور دو رویداد تدارکاتی بود که تیم ملی وترپلو در آن شرک کرد و زمینه ای برای آمادگی تیم ملی در رقابت های انتخابی المپیک توکیو شد.

* ویروس کرونا ضربه بزرگی به ورزش زد

تیم ملی شنا نیز در چندین مسابقه حضور داشت. ملی پوشان خود را برای مسابقات کسب سهمیه در اسفندماه 98 و خرداد 99 مهیا نموده بودند که با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات انتخابی اسفندماه برای شرکت نمایندگان خارجی لغو شد. تا به امروز حدود 50 درصد و خورده ای مسابقات کسب سهمیه در رشته های مختلف انجام شده و حدود 40 درصد و خورده ای نیز باقی ماند است. شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی به ورزش زد.

* فردی غیر ورزشی مسئول استخر آزادی بود!

ابتدای سال 98 با چالش های سخت روبرو شدیم. مسئولی به عنوان مدیر در استخر آزادی حضور داشت که فردی غیرورزشی بود. به مسئولان توصیه کردیم که او نمی تواند این کار را انجام دهد و دید ورزشی ندارد. در نتیجه او را به باشگاه انقلاب منتقل کردند که البته بیشتر از 2-3 ماه دوام نیاورد و از آنجا نیز اخراج و یا برکنار شد. در این میان تنها ضربه ای که به تیم های شنا، شیرجه و واترپلو زده شد این بود که نتوانستند تمرینات مناسبی در راه کسب سهمیه المپیک داشته باشند. مطمئن باشید تأثیر این وقفه در مسابقات انتخابی المپیک خردادماه 99 نیز دیده خواهد شد.

* امکانات خوبی از فدراسیون جهانی شنا گرفتیم

صحبت هایی مبنی بر این مطرح بود که فدراسیون شنا ایران با فدراسیون جهانی مشکل دارد اما خدا را شکر تابستان سال 98 فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا من را به عنوان نماینده فدراسیون جهانی برای انتخابات فدراسیون افغانستان اعزام کرد که این آغاز خوبی است. در ادامه نیز توانستیم امکانات خوبی از فدراسیون جهانی دریافت کنیم که مهمترین آن مسلح کردن استخر آزادی به تاچ پد بود که عنوان پیشکسوت در این رشته به آن افتخار می کنیم.

* ثبت نام فیزیکی انجام نمی گردد

نکته مهم دیگر مسئله بانک اطلاعاتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بود که توانستیم آن را کامل کنیم از همکارانم مخصوصاً محسنی تشکر می کنم. البته آغاز کار در زمان فتاحی بود. در حال حاضر دیگر هیچ ثبت نامی به صورت فیزیکی انجام نمی گردد. کار خوبی که مورد نظر وزارت ورزش است و به کلیه فدراسیون ها نیز اعلام شده تا از این طرح استفاده نمایند.

* با درایت صالحی امیری جلوی بسیاری از مسائل در ورزش ایران گرفته شد

حضور من و فتاحیان در کمیته ملی المپیک اتفاقی است که رقم خورد. یکی از افتخاراتم این است که در کنار صالحی امیری کار را یاد بگیرم. او از افراد فرهیخته، هوشمند و بسیار فرهنگی است که تأثیر فعالیتش در کمیته ملی المپیک مشهود است. بسیاری در خارج سعی کردند که در ورزش ایران مشکل بوجود آورند که با درایت صالحی امیری جلوی بسیاری از آنها گرفته شد. به همین دلیل از او تشکر می کنم. مسئله دیگر که با حضور صالحی امیری در ورزش بوجود آمده مسئله بودجه است که اصلاً با گذشته قابل مقایسه نیست. با رأی اکثریت مجمع این افتخار نصیبم شد تا در هیئت اجرایی حضور داشته باشم.

* امیدوارم فردی در حد فتاحیان برای شنا پیدا کنیم

فتاحیان نیز به عنوان سرپرست مسئول بین الملل کمیته ملی المپیک انتخاب شد که این افتخاری برای هر کسی است. همه فتاحیان را برای این سمت تأیید کردند و من نیز او را تأیید کردم. برای من بسیار سخت بود تا با این موضوع کنار بیاییم. مدتی درگیر بودم اما چون می دانستم فتاحیان شخصی است که می تواند بخش بین الملل کمیته المپیک را مدیریت کند و بسیار تأثیرگذار و شایسته خواهد بود با این تصمیم موافقت کردم. امیدوارم بتوانیم فردی را در حد فتاحیان پیدا کنیم.

* نبود فتاحیان حس خواهد شد

فدراسیون شنا قطعاً نبود فتاحیان را حس خواهد نمود. او در کنار ما خواهد بود تا دوران سرپرستی را انجام دهد و در این مدت یک نفر را به عنوان یاری به همراه او خواهیم گذاشت تا کارهای فدراسیون رو به جلو انجام گردد.

* فوتبال در حال خروج از حالت ورزش و تبدیل شدن به مسئله سیاسی است

فدراسیون شنا و هیچ فدراسیون دیگری را نمی توان با فوتبال مقایسه کرد. فوتبال از حالت ورزش در حال خروج است و به یک مسئله سیاسی در جهان تبدیل می گردد. رقم هایی که در فوتبال در حال جابجایی است تصورش ممکن نیست اما امیدوارم روزی باشگاه هایی که در فوتبال سرمایه گذاری می نمایند و پول های هنگفت هزینه می گردد مجبور شوند تا مقداری را در ورزش های پایه در اولویت قرار دهند و سپس در سایر رشته ها در بخش تیم داری هزینه نمایند. تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد ما در رشته های پایه نمی توانیم قد علم کنیم و مدال کسب کنیم. این اتفاقی است که در تمام کشورهای صاحب نام رقم خورده و امیدوارم روزی در کشور ما نیز این شرایط به وجود آید.

* مهم ترین مسئله عبور از بحران کرونا است

مهمترین مسئله در حال حاضر عبور از بحران ویروس کرونا است امیدوارم این بیماری ریشه کن گردد. فعلاً باید به این موضوع فکر کنیم. تمام زحماتی که ورزشکاران در جهان برای کسب سهمیه کشیده اند و تمریناتی که انجام داده است به باد رفته و نتیجه ای در پی نداشت. امیدوارم هر چه سریع تر تکلیف این موضوع تعیین گردد تا ما نیز بتوانیم زودتر برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

* برنامه سال جدید طرح ملی ریشه کنی عدم آشنایی با شنا است

طرح ملی ریشه کنی عدم آشنایی با شنا از طرح هایی است که در سال جدید آن را انجام خواهیم داد. در چند نهاد مهم قانونگذاری و اجرایی کشور به دنبال آن هستیم تا بتوانیم این طرح ملی را اجرایی کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43068

به "اجرای یک طرح ملی شنا در سال جدید، کرونا ضربه بزرگی به ورزش زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای یک طرح ملی شنا در سال جدید، کرونا ضربه بزرگی به ورزش زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید