اخذ مالیات از خانه های خالی از تابستان سال جاری

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه پیش از رفتن به مجلس در جلسه هیات دولت گزارشی از شرایط مسکن ارائه کردم گفت: هیات دولت کاملا قاطع وجدی خواستند تا تمامی دستگاه های ذی ربط مسکن در کنترل بازار مسکن همکاری نمایند چراکه این بازار تنها مربوط به وزرات راه و شهرسازی نیست.

اخذ مالیات از خانه های خالی از تابستان سال جاری

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او ادامه داد: تلاطم موجود در بازار مسکن ناشی از نوسانات ایجاد شده در اقتصاد کشور از جمله بازارهای موازی مانند طلا وارز است و قیمت ها در بخش مسکن از شرایط عرضه و تقاضا تبعیت نمی نماید بلکه از شرایط موجود در اقتصاد کشور و بازارهای موازی مانند ارز و همچنین نرخ تورم و سایر موارد پیروی می نماید.

اسلامی اعلام کرد: برای ثبات بازار مسکن احتیاج است که تمامی دستگاه ها همکاری نمایند. آثار روانی در جامعه و انواع اخبار کذب باعث می گردد این بازار دچار نوسان گردد بنابراین همه دستگاه های متولی امر اقتصاد باید در این زمینه همکاری نمایند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه جلسه هم اندیشی با حضور معاون اول رئیس جمهور را معین کردیم، گفت: با برگزاری یک هم اندیشی و اتخاذ تمهیدات مناسب می توان التهاب حباب گونه ای که در بازار اجاره ایجاد شده و هیچ پایه و اساسی ندارد را کنترل کرد.

او در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای کنترل این بخش در نظر گرفته شده است، گفت: نباید با اطلاعات غیر دقیق التهاب در جامعه ایجاد کنیم به طور مثال سالانه تعداد مشخصی مسکن در کشور احتیاج است. این موضوع که مسکن به دلیل کم کاری دولت تهیه نشده و این امر باعث انباشته شدن احتیاج مسکن در کشور شده کاملا غلط است.

اسلامی تاکید نمود: بعضی مدعی هستند که به احتیاجهای مسکن پاسخ داده نشده و عرضه از سوی دولت کاهش یافته و همین باعث شده که تقاضا افزایش یابد که نتیجه آن افزایش یافتن قیمت ها شده که این کاملا اشتباه است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: طبق آنالیز ها و آمارهای ارائه شده سالانه 400 هزار واحد مسکن در کشور احتیاج است و حداقل سالانه 300 هزار واحد مسکونی توسط مردم فراوری می گردد که بخشی برای دهک های متوسط جامعه است و بخشی هم ممکن است لوکس سازی باشد که جوابگوی دهک یک تا 7 نیست بنابراین با ارزیابی اجرا شده سالانه 400 هزار واحد مسکونی در کشور کافی است.

اسلامی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده برای فراوری و عرضه مسکن باید برنامه جامعی داشته باشیم. این برنامه ها تداوم خواهد داشت و ما سعی داریم فراوری مسکن در کشور از یک فرایند طبیعی و پایدار تبعیت کند و افراد جامعه بتوانند صاحب ملک گردد.

وزیر راه و شهرسازی به بحث دریافت مالیات از خانه های خالی هم اشاره نمود و گفت: راه اندازی سامانه املاک طبق قانون از سوی وزارت راه وشهرسازی اجرا شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و این سازمان باید نسبت به اخذ مالیات اقدام کند.

او اضافه کرد : این سامانه در بهمن ماه توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شده و تمامی دستگاه ها اطلاعات خود را وارد این سامانه نموده اند و سازمان امور مالیاتی باید از تابستان سال جاری اقدام به شناسایی واحدهای خالی و صدور برگه مالیات کند.

اسلامی تاکید نمود: مالکان این واحدها باید هرچه سریع تر اقدام به عرضه واحدها برای بخش اجاره و یا فروش نمایند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کنار سامانه املاک، طرح ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که واجدان شرایط در سطح کشور 800 هزار نفر هستند.

او تاکید نمود : برای تمامی این اقشار، زمین و مسکن پیش بینی شده است و از سوی دیگر سعی نموده ایم هرچه سریع تر واحدهای مسکن مهر را به اتمام برسانیم به طوری که امروز پفراینده مسکن مهر در شهر قم را بستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علاوه بر اخذ مالیات از خانه های خالی از تمامی سازندگان درخواست نموده ایم که اگر زمین و یا واحد مسکونی نیمه تمام دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن عرضه نمایند گفت: در مقابل وزارت راه وشهرسازی زمین مرغوبی را برای ساخت به سازندگان ارائه می نماید و بدین ترتیب جریان فراوری را ادامه خواهیم داد.

او درباره بورس مسکن هم گفت: با اجرای این طرح سعی خواهیم کرد دلالان و سوداگران را از بازار مسکن دور کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 19 تیر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48735

به "اخذ مالیات از خانه های خالی از تابستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات از خانه های خالی از تابستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید