اقداماتی که در شرایط بحرانی سیل و زلزله حالتان را خوب می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، دکترای سلامت در بلایا علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اقدامات اورژانسی در شرایط بحران مانند سیل و زلزله شرح داد.

اقداماتی که در شرایط بحرانی سیل و زلزله حالتان را خوب می نماید

آرزو دهقانی دکترای سلامت در بلایا و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار درباره اقدامات لازم در زمان بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و لزوم حمایت روانی از حادثه دیدگان اظهار کرد: پس از بروز بلایای طبیعی فرد گرفتار علائم گذارا و مقطعی چون ، ترس، اضطراب، استرس و دلهره می گردد.

لحظه های تلخ و شیرین مامایی در گل و لای سیل/ وقتی نجات جان مادر و نوزاد همه زندگیت می شوند

به حادثه دیدگان در بلایای طبیعی انگ نزنید

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه کرد که اصل اولیه و مهم بهداشت روان در بلایای طبیعی پرهیز از بر چسب بیماری زدن به بازماندگان است، باید توجه داشت، افرادی که در جریان بلایا دچار واکنش های رفتاری غیرمعمول شده اند نباید بیمار یا مبتلا به بیماری روانی تلقی کرد، این علائم واکنشی طبیعی به یک حادثه کاملاً غیرمعمول است و در بسیاری از موارد در طول زمان کاهش یافته و از بین می رود.

دکترای سلامت در بلایا و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه قطعا پیشگیری در همه موارد بهتر از درمان است، بیان نمود: یکی از راهکارهای کاهش عوارض روانی - اجتماعی در بلایا آموزش همگانی است بالاخص پیش از وقوع آنها، نحوه مقابله با ترس، نحوه کنترل استرس و حمایت عاطفی صحیح در زمان وقوع بلایا از جمله راهکارهایی است که با آموزش و مشارکت عمومی باعث پیشگیری از اختلالات روانی شدید در زمان بلایا خواهد شد.

بیش از 90 درصد جمعیت کشور در معرض خطرات ناشی از بلایای طبیعی

اقدامات اولیه پس از بروز سیل و زلزله که جانتان را نجات می دهد

دهقانی با اشاره به اقدامات اولیه پس از بروز حادثه اظهار کرد: در زمان بروز حوادث نیز ضروری است خونسردی خود را حفظ کنید. چند نفس عمیق بکشید. حتما در جمع خانواده یا دوستان و آشنایان قرار گرفته و در خصوص نگرانی ها، استرس ها و ترس های خود با دیگران سخن بگویید. هر چه سریعتر کارهای روتین زندگی مثل ساخت خانه، آشپزی، کارهای گروهی و کشاورزی را شروع کنید. به هیچ وجه بیکار نمانید. خواب و تغذیه مناسب نیز به شما یاری خواهد نمود که هر چه سریعتر بتوانید استرس خود را کنترل کنید.

دکترای سلامت در بلایا و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اقدامات لازم برای یاری به بچه ها در شرایط بحران بیان نمود: بچه ها یکی از گروه های آسیب پذیر به لحاظ روانی در جریان حوادث و فوریتها هستند، پرخاشگری، گوشه گیری، تهوع و استفراغ و بهانه گیری از علائمی است که در بعضی بچه ها پس از وقوع حوادث می توان مشاهده کرد. اقداماتی همچون حرف زدن، نقاشی کشیدن، در آغوش کشیدن، بازی دسته جمعی و قرارگیری در گروه همسالان به آنها یاری خواهد نمود. حتما بچه ها را همراهی کنید و به آنها اطمینان دهید که خطر جدی تهدیدشان نمی کند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24255

به "اقداماتی که در شرایط بحرانی سیل و زلزله حالتان را خوب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقداماتی که در شرایط بحرانی سیل و زلزله حالتان را خوب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید