انتخابات 2020 آمریکا، شرایط به نفع کدام نامزد پیش می رود؛ ترامپ یا بایدن؟

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- 24 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که تا روز آدینه 9 اکتبر، جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات رئیس جمهوری آمریکا، بیش از 9 و هفت دهم درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

انتخابات 2020 آمریکا، شرایط به نفع کدام نامزد پیش می رود؛ ترامپ یا بایدن؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی های صورت گرفته رسانه های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن ها را ارائه می نماید گزارش داد بایدن با 51.6 درصد امتیاز از ترامپ با 42.0 درصد پیش است.

رسانه های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 خبر می دهند.

بر اساس نظرسنجی های شبکه فاکس نیوز (Fox News) بایدن 53 درصد و ترامپ 43 درصد، موسسه اکونومیست (The Economist) بایدن 51درصد و ترامپ 42 درصد، موسسه (Reuters) بایدن 52 درصد و ترامپ 40 درصد، شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) بایدن 52 درصد و ترامپ42 درصد، شبکه خبری ان بی سی (NBC News) بایدن 53 درصد و ترامپ 39 درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن 47 درصد و ترامپ 40 درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن 51 درصد و ترامپ 43 درصد، موسسه منموته (Monmouth) بایدن 50 درصد و ترامپ 45 درصد، دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن 54 درصد و ترامپ 44 درصد، موسسه کالج امرسون (Emerson) بایدن 48 درصد و ترامپ 44 درصد و شبکه خبری ان بی سی (ABC News) بایدن 54 درصد و ترامپ 44 درصد، را نشان می دهد.

نتایج نظرسنجی ها در آمریکا در حالی گویای فزونی نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار ها تاکید نموده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی ها جعلی است. به اعتقاد ترامپ جمهوری خواستار در نظرسنجی ها شرکت نمی نمایند.

علی رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی ها را باید در پی بی تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک مالی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور باید جستجو کرد.

نارضایتی رای دهندگان سالخورده آمریکا از ترامپ

شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث شده است بسیاری از شهفرایندان سالخورده در این کشور، از رئیس جمهور آمریکا فاصله بگیرند.

خبرگزاری رویترز از نیویورک گزارش داد، بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، ترامپ و رقیب انتخاباتی اش جو بایدن، در میان افراد بالای 55 سال حمایتی تقریبا برابر دارند؛ 47 درصد از بایدن حمایت می نمایند و 46 درصد حامی ترامپ هستند.

همین امر سبب شده است که یکی از پایگاه های مهم حمایت از جمهوریخواستار که موجب پیروزی ترامپ در سال 2016 شد، تضعیف گردد.

بر اساس این گزارش، در فاصله تنها 25 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این مسئله می تواند یک هشدار برای رئیس جمهور آمریکا باشد که از بایدن عقب است.

این در حالی است که طی سال های گذشته، جمهوریخواستار در انتخابات، از حمایت آمریکایی های سالخورده برخوردار بوده اند.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 , بیشتر آرای افراد بالای 55 سال را به خود اختصاص داد. در آن انتخابات افراد این رده سنی 13 درصد بیشتر از رقیب به ترامپ رای دادند.

این در حالی است که ترامپ که در دوره نقاهت کووید-19 به سر می برد، روز پنجشنبه خطاب به شهفرایندان مسن آمریکایی از آن ها به عنوان مردم مورد علاقه خود در دنیا یاد کرد و وعده داد که دارو های جدید مقابله با ویروس کرونا را به طور رایگان در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

وی همچنین خطاب به شهفرایندان سالخورده آمریکایی گفت: شما هم مانند من آسیب پذیر هستید. ما از افراد مسن مراقبت خواهیم کرد.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی در این خصوص گفت ترامپ بدون حمایت قدرتمند از سوی رای دهندگان سالخورده، پیروز نخواهد شد.

درخواست عجیب ترامپ از مردم برای رای دادن

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب از مردم این کشور خواست برای رای دادن به وی در انتخابات 13 آبان شرکت نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به صحبت های فرماندار شهر ویرجینیا که از همه مردم این شهر خواسته بود در انتخابات شرکت نمایند، در توئیتر خود نوشت، اهالی ویرجینیا من از متمم دوم قانون اساسی برای شما حفاظت خواهم کرد، اما جو بایدن این متمم را از بین خواهد برد، به ترامپ رای بدهید.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه محافظت می نماید و در 15 دسامبر 1791، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا تصویب شده است.

شکل گیری کارزاری عظیم برای شکست ترامپ در انتخابات

مشارکت رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری با هدف حذف ترامپ از کاخ سفید به شکلی بی سابقه افزایش یافته است.

به گزارش وب سایت نشریه فوربز، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که 3 نوامبر (13 آبان) برگزار می گردد می تواند از حیث مشارکت رکوردی جدید به همراه داشته باشد. بنا بر برآوردها، هواداران دموکرات ها بیش از هواداران جمهوری خواستار مشتاق مشارکت در انتخابات امسال هستند. این تفاوت می تواند معنادار باشد. رای دهندگان آمریکایی با قضاوتی از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات 2020 دارند، پای صندوق های رای می فرایند و این می تواند خبری بد برای جمهوری خواستار باشد.

چهار میلیون و 250 هزار و شش نفر در 31 ایالت آمریکا آرای خود را با روش پستی به صندوق انداخته اند و پیش بینی می گردد این رقم در هفته های آینده رشد سریعی داشته باشد.

این رقم تقریبا دو برابر رقم هفته گذشته است درحالی که تنها چهار هفته به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است.

چنین آرای بالایی در این مرحله اولیه از انتخابات، مایکل مک دونالد از دانشگاه فلوریدا را که پروژه رای گیری را در دست آنالیز دارد، بر آن داشت تا پیش بینی کند که میزان حضور مردمی در انتخابات امسال حدود 150 میلیون نفر باشد، رقمی که آمریکا از سال 1908 به خود ندیده است.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، در سال 2016 در مجموع 136 میلیون و 669 هزار و 276 رای اخذ شد.

مک دونالد گفت: هرگز ندیده ایم این تعداد از مردم در آستانه روز انتخاباتی در رای گیری شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: مردم وقتی تصمیم می گیرند، رای می دهند و ما می دانیم که بسیاری از مردم تصمیم شان را از مدت ها قبل گرفته اند و دونالد ترامپ (رئیس جمهور فعلی آمریکا) را مورد قضاوت قرار داده اند.

اقدام رای دادن علاوه بر چگونگی رای دادن در حال حاضر یک اقدام سیاسی محسوب می گردد.

ترامپ در سراسر کارزار انتخاباتی مجددش، مرتبا و بدون پایه و اساس به رای گیری پستی تاخت و ادعا کرد که تقلب گسترده ای در این روش روی می دهد. اما هیچ مدرکی این ادعا را تائید ننموده است.

با افزایش تکیه بر رای گیری پستی، تا حد زیادی احتمال دارد که برنده انتخابات تا بعد از روز انتخابات تعیین نگردد.

کوشش طولانی مدت ترامپ برای غیرقانونی جلوه دادن رای گیری پستی، خطر هرج و مرج را به همراه دارد، اگر برنده تعیینی در شب انتخابات به دست نیاید.

بسیاری از ایالت ها هنوز رای گیری زودهنگام یا ارسال ورقه های رای برای مردم را آغاز ننموده اند. در حالی که به روز انتخابات نزدیک می شویم، انتظار می رود تعداد آرای ریخته شده به صندوق ها تا پیش از روز انتخابات به شکلی غیر قابل پیش بینی افزایش یابد.

حمایت 33 دیپلمات باسابقه از بایدن

این دیپلمات ها تاکید کردند که سیاست های ترامپ باعث انزوای بین المللی و افزایش تنش ها به ویژه در غرب آسیا شده است.

روزنامه واشنگتن تایمز در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان حمایت 33 سفیر سابق و کارشناس خاور میانه از جو بایدن نوشت: گروهی متشکل از 33 سفیر سابق و کارشناسان امور خاورمیانه روز آدینه ضمن تایید و حمایت از جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، اعلام کردند در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا اعتماد و دوستی بسیاری از کشور ها را از دست داده است.

اعلام حمایت قابل توجه این سفیران سابق و کارشناسان تنها چند هفته پس از آن صورت گرفته است که حدود 500 نفر از ژنرال های سابق و کارشناسان امنیت ملی نیز از جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.

بیش از 200 مقام نظامی سابق نیز ماه گذشته از دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا اعلام حمایت کردند.

این کارشناسان سیاسی در اعلام حمایت خود از بایدن به سابقه طولانی خدمات وی اشاره کردند و گفتند این نامزد دموکرات انتخابات آمریکا منافع امنیت ملی آمریکا را پیش خواهد برد، حاکمیت قانون را تقویت و از اقلیت ها و حقوق بشر در داخل کشور و در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا حمایت خواهد نمود.

این کارشناسان در اعلام حمایت خود از بایدن گفتند: جو بایدن از شرکای منطقه ای می خواهد تا به سیاست های زیان آور نظیر حمایت از ائتلاف عربستان سعودی - امارات عربی متحده در جنگ تاسف آور یمن، سرکوب مخالفان و هدف قرار دادن فعالان زن، ناراضیان و روزنامه نگاران خاتمه بخشند.

افرادی که از جو بایدن اعلام حمایت کردند شامل سفیران سابق آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، مقامات وزارت امور خارجه، کاخ سفید و کارشناسان سیاسی هستند که می گویند اگرچه ممکن است با همه سیاست های جو بایدن موافق نباشند، اما اطمینان دارند که وی دیپلماسی آمریکا را به منظور ارائه راهکار های سیاسی و ابراز نظرات و دیدگاه شهفرایندان در مورد راهکار های سیاسی برای بسیاری از درگیری ها در این منطقه، ارتقا خواهد بخشید.

این افراد بدون اشاره به نام دونالد ترامپ در ادامه به رویکرد غیر متعارف سیاست خارجی که دولت فعلی آمریکا اغلب برای آن به دقت مورد تحقیق و آنالیز قرار گرفته است، اشاره کردند و گفتند جو بایدن ما را از سخنان و اقدامات التهاب آمیز و سیاست هایی که امنیت ملی آمریکا را تضعیف می نماید؛ دور خواهد نمود.

آن ها در ادامه گفتند: به اعتقاد ما، جو بایدن از درستی، دانش و درک کافی برای آغاز و حمایت از سیاست هایی که در واقع از منافع و امنیت آمریکایی ها حمایت می نماید، برخوردار است و در عین حال به مردم این منطقه امکان می دهد تا به امیال و آرزو های خود برای تحقق ثبات، امنیت، کامیابی و عدالت برسند.

مجله رویای کره ای: مجله رویای کره ای | مجله گردشگری شرق آسیا

مرد کوچک: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64929

به "انتخابات 2020 آمریکا، شرایط به نفع کدام نامزد پیش می رود؛ ترامپ یا بایدن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات 2020 آمریکا، شرایط به نفع کدام نامزد پیش می رود؛ ترامپ یا بایدن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید