با راه اندازی صندوق های کالایی کشاورزی، نقد شوندگی بازار محصولات کشاورزی افزایش می یابد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل بورس کالا گفت: با راه اندازی صندوق کالا های کشاورزی، نقد شوندگی در بازار محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

با راه اندازی صندوق های کالایی کشاورزی، نقد شوندگی بازار محصولات کشاورزی افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حامد سلطانی نژاد در مراسم افتتاح معاملات صندوق های کشاورزی و گواهی سپرده خرما در بورس کالا، اضافه نمود: در بورس کالای ایران، بازار های مختلفی از جمله بازار مشتقه، اقتصادی و فیزیکی وجود دارد که محصولات کشاورزی عرضه می گردد.

وی با اشاره به اینکه بازار کشاورزی تفاوت ویژه ای با محصولات صنعتی و پتروشیمی دارد ادامه داد: فراوریکنندگان در بازار کشاورزی متعدد هستند و محصولات کشاورزی برای عرضه در بورس کالا، باید با استاندارد مناسب فراوری شوند.

سلطانی نژاد گفت: وقتی ابزار اقتصادی مانند گواهی سپرده کشاورزی وارد بورس کالا می گردد محصول راحتر به فروش می رود.

مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه بدنبال ابزارسازی در بازار های کشاورزی بورس کالا هستیم اضافه نمود: امروز گو اهی سپرده خرما و صندوق های کالایی کشاورزی در بورس کالا افتتاح شد.

وی ادامه داد: پشتوانه گواهی سپرده اوراق بهادار، کالایی است که در انبار وجود دارد و با استفاده از این ابزار، طرح حمایتی خرید محصولات کشاورزی را انجام دادیم و همین موضوع باعث صرفه جویی در منابع اقتصادی دولت شد.

سلطانی نژاد توضیح داد: از سال 95 تا به امروز، فرایند معاملات محصولات کشاورزی رو به رشد بوده است بطور مثال معاملات زعفران در سال 95،8 تن و در9 ماهه سال جاری، 62 تن در بورس کالا صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: ظرفیت های خوبی در حوزه انبار محصولات کشاورزی ایجاد شده است و تا به امروز 100 انبار از محصولات کشاورزی در بورس کالا پذیرفته شده است.

وی در رابطه با افتتاح صندوق کالایی کشاورزی گفت: دو صندوق کالا کشاورزی که امروز افتتاح رسمی شدند با 100 میلیارد تومان منابع شروع بکار کردند که استقبال خوبی از این صندوق ها شد بطوریکه کل واحد های نخستین صندوق بفروش رفت و صندوق دیگر در حال پذیره نویسی در بورس کالا است.

وی اضافه نمود: صندوق های کالایی کشاورزی بازارگردان دارند و با راه اندازی این صندوق ها، نقد شوندگی بازار محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74046

به "با راه اندازی صندوق های کالایی کشاورزی، نقد شوندگی بازار محصولات کشاورزی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با راه اندازی صندوق های کالایی کشاورزی، نقد شوندگی بازار محصولات کشاورزی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید