با یک بار تزریق دارو، از شر سرطان پوست خلاص شوید ، عرضه قرص های ضدعفونی کننده با اثربخشی بالا خبرنگاران

به گزارش مهسان بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

با یک بار تزریق دارو، از شر سرطان پوست خلاص شوید ، عرضه قرص های ضدعفونی کننده با اثربخشی بالا خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

با یک بار تزریق دارو، از شر سرطان پوست خلاص شوید

محققان دانشگاه ییل در حال توسعه یک روش درمانی برای مقابله با سرطان پوست هستند که شامل تزریق نانوذرات به تومور و از بین بردن سلول های سرطانی با یک رویکرد دو جانبه است؛ این روش می تواند به عنوان یک گزینه جایگزین برای جراحی باشد.

خبر خوب برای خودرو های الکتریکی / باتری نانویی با شارژ سریع در خط تولید آزمایشی قرار گرفت

اخیرا گروه خودروسازی گوانجو موفقیتی بزرگ در فناوری باتری به دست آورده است. باتری های شارژ سریع مبتنی بر گرافن پیشرفت بزرگی کرده است و اکنون وارد مرحله آزمایشی واقعی و استفاده در خودرو شده است. Aion V، اولین وسیله نقلیه مجهز به این باتری، در حال آزمایش زمستانی است و قرار است در ماه سپتامبر سال جاری به تولید انبوه برسد.

عرضه قرص های ضدعفونی کننده ای که اثربخشی بالایی دارند

شرکت سی باند سیستمز (C-Bond Systems) محصولی به نام MB-10 Tablet به بازار عرضه کرده است که می توان از آن برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کرد. این قرص با سم پاش های معمولی قابل اسپری کردن بوده و هیچ اثر شیمیایی از خود روی سطح باقی نمی گذارند.

هشتمین جشنواره فناوری اطلاعات ایران از 25 بهمن به صورت مجازی برگزار می شود

جشنواره فناوری اطلاعات ایران، IT Weekend رویدادی است که در آن افراد سرشناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات و داستان موفقیت و شکست های خود را در قالب سخنرانی های کوتاه برای مخاطبین مطرح می کنند. این رویداد از سال 1394 تا به امروز هفت دوره برگزار شده است، ولی امکان برگزاری دوره هشتم این جشنواره با توجه به شرایط بیماری کرونا به صورت حضوری وجود نداشته و درنتیجه به صورت مجازی و همزمان با نمایشگاه مجازی ایران ایتکس برگزار خواهد شد.

رونق فعالیت های دانش بنیان امنیت سایبری را بالا برد

امنیت سایبری را برنامه ریزی و اقدام برای حفاظت سیستم ها، شبکه ها، دیتابیس ها و برنامه ها از حملات دیجیتال و سازماندهی یک استراتژی دفاعی علیه مجرمان اینترنتی و اقدامات مخرب آنها تعریف می کنند. حوزه ای راهبردی که برای پاسداشت از دارایی های ارزشمند سازمانی کاربرد فراوانی دارد. حفظ امنیت سایبری یکی از چالش های مهم دنیای مدرن به شمار می رود، چرا که تعداد وسایل الکترونیکی، از تعداد افراد بیشتر است و حملات سایبری روز به روز خلاقانه تر می شود.

ماسک های نانویی حاوی گرافن و نقره راهی بازار شد / مقابله با طیف وسیعی از ویروس و باکتری ها

شرکت نانوماتریکس متریالز (Nanomatrix Materials) مستقر در هند، در کارخانه خود 20 کیلوگرم در ماه اکسید گرافن و مشتقات آن، اکسیدگرافن احیا شده (r-GO) تولید می کند. این شرکت به تازگی ماسک صورت تقویت شده با گرافن را با نام ماسک G 1 Wonder تولید کرده است. نانوماتریکس متریالز به تازگی چند ماسک خود را برای ارزیابی در اختیار یکی از موسسه ها قرار داده است. بررسی های این ماسک ها نشان می دهد که در این ماسک ها از یک فیلتر استفاده شده است؛ فیلتر هایی که در آن ها نانوذرات گرافن و نقره با هم ترکیب شده اند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78603

به "با یک بار تزریق دارو، از شر سرطان پوست خلاص شوید ، عرضه قرص های ضدعفونی کننده با اثربخشی بالا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک بار تزریق دارو، از شر سرطان پوست خلاص شوید ، عرضه قرص های ضدعفونی کننده با اثربخشی بالا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید