با 200 میلیون تومان، کجای محمودآباد ویلا بخریم؟

به گزارش مهسان بلاگ، این اواخر خرید زمین در شمال کشور به طرز چشمگیری رایج شده است. افراد گوناگون با انگیزه های مختلف، اقدام به خرید زمین یا ویلا در شهرهای شمالی کشور می نمایند. در این میان بعضی قصد سرمایه گذاری دارند و بعضی نیز با انگیزه های تفریحی در شمال کشور ویلا می خرند. به هر حال، معمولا افرادی که در شمال کشور ویلا می خرند، بومی این منطقه نیستند؛ بنابراین باید مسایلی را مدنظر داشته باشند و اطلاعاتی در این زمینه کسب نمایند تا پس از خرید ویلا در شمال کشور، پشیمان نشوند. در فرصت حاضر قصد داریم به شما بگوییم که اگر 200 میلیون تومان پول دارید و قصد خرید ویلا در شهر محمودآباد استان مازندران را دارید، چه ویلایی را می توانید بخرید. پس با ما همراه باشید.

با 200 میلیون تومان، کجای محمودآباد ویلا بخریم؟

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمودآباد کجاست؟

محمودآباد یک شهر ساحلی زیبا، کنار دریای خزر است. این شهر یکی از مقاصد جهانگردی در شمال ایران محسوب می گردد. اقتصاد این شهر بر گردشگری، ماهیگیری و کشاورزی راسخ است. خوب است بدانید که شهر فعلی محمودآباد قدمت تاریخی زیادی ندارد. اگرچه بعضی تاریخ محمودآباد را با روستای تاریخی اهلم که در مجاورت آن قرار گرفته است، یکی می دانند، ولی تا دوره ناصرالدین شاه تنها اثر معماری مهم در این شهر، راه ساحلی شاه عباسی و یک امامزاده بوده است.

لازم به ذکر است، این شهر در دوره ناصرالدین شاه پایه گذاری شده و در دوره رضا شاه نیز تا حد زیادی توسعه یافته و در قدیم بندرگاه بوده است. محمودآباد و سرخرود دو شهر مهم شهرستان محمودآباد به حساب می آیند. از طرف دیگر، این شهر دارای دو مرکز تفریحی آموزشی مهم در شرق و غرب خود به نام های فرودگاه بیشه کلا وابسته به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجتمع تفریحی نفت وابسته به وزارت نفت است. به هر حال، شهر محمودآباد یکی از مقاصد گردشگری مهم در شمال کشور محسوب می گردد و سالانه افراد زیادی از تمام نقاط ایران به آن سفر می نمایند. خرید ویلا در این شهر زیبای شاقتصادی نیز آرزوی افراد زیادی است. اگر شما هم سودای خرید ویلا در شمال را دارید با ما همراه شوید.

با 200 میلیون تومان کجای محمودآباد می توانیم صاحب ویلا شویم؟

با توجه به آنچه در بالا گفتیم، حتما حدس می زنید که شهر محمودآباد یک مقصد مهم برای جهانگرد ها محسوب می گردد و گزینه ای جدی برای خرید ویلا است. افراد زیادی به دلایل مختلف از جمله آب وهوای خوب این شهر، رونق اقتصادی خوب آن، نزدیکی به پایتخت و… کوشش می نمایند که در این شهر ویلایی برای خودشان دست و پا نمایند. اما اگر با 200 میلیون تومان قصد خرید ویلا در محمودآباد را دارید، شاید کار سختی پیش رو داشته باشید. زیرا این شهر مملو از ویلاهای گران قیمت است.

باید بگوییم که شما می توانید با نقدینگی 200 میلیون تومانی در نقاط مختلفی از محمودآباد صاحب ویلا شوید. از جمله گزینه های پیش روی شما می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جاده دریا، شهرک آرامش

در حال حاضر هر متر مربع از یک ویلای مسکونی با زیربنای 90 متر مربع، مساحت 220 متر، دارای 2 اتاق خواب و دو پارکینگ اختصاصی، در حدود 909 هزار تومان و قیمت کل آن 200 میلیون تومان است. این ویلای ساده ولی زیبا توجه بسیاری از خریداران ویلا را به خود جلب نموده است.

همچنین قیمت یک ویلای مسکونی نوساز با زیربنای 140 متر مربع در زمینی به مساحت 230 متر مربع، 188 میلیون تومان است. این ویلا دارای 2 اتاق خواب و یک پارکینگ اختصاصی است و قیمت هر متر مربع از زمین آن 817 هزار تومان است.

شهرک بهشت

در حال حاضر قیمت هر متر مربع از یک ویلای مسکونی نوساز با زیربنا 170 متر مربع، 700 هزار تومان است. این ویلا در یک زمین 300 متری واقع شده است و دارای 3 اتاق خواب و 4 پارکینگ اختصاصی است. قیمت کل این ویلا در حدود 210 میلیون تومان است. همچنین یک ویلای 150 متری با همین تعیینات در این شهرک، قیمتی در حدود 195 میلیون تومان دارد.

شهرک بهار

در این شهرک هم یک ویلای مسکونی با زیربنا 160 متر مربع دارای قیمتی در حدود 190 میلیون تومان است. این ویلا در یک زمین 300 متری واقع شده است و دارای3 اتاق و 3 پارکینگ است. قیمت هز متر مربع از زمین این ویلای نوساز در حدود 650 هزار تومان است.

میرعلمده

در حال حاضر یک ویلای مسکونی با زیربنای 150 متر مربع در زمینی با مساحت 295 متر مربع، دارای 3 اتاق خواب و 2 پارکینگ اختصاصی با قیمت 195 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت هر متر مربع از زمین این ویلا در حدود 660 هزار تومان است.

قصاب کتی

در این منطقه هم یک ویلای مسکونی با زیربنای 140 متر مربع در زمینی با مساحت 400 متر مربع، دارای 2 اتاق و 3 پارکینگ، ساخت سال 1397 با قیمت 200 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت هر متر مربع از این ویلا هم 500 هزار تومان است.

شهرک بلوط

در شهرک بلوط هم یک ویلای زیبا با زیربنای 100 متر مربع در زمینی با مساحت 230 متر مربع، دارای 4 اتاق و 2 پارکینگ، ساخت شده در سال 1395 با قیمت 95 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت هر متر مربع از این زمین 413 هزار تومان است.

بونده

یک ویلای مسکونی با زیربنای 270 متر، دارای 2 اتاق، انباری و پارکینگ، نوساز نیز با قیمت 167 میلیون تومان به فروش می رسد. قیمت هر متر مربع از این ویلا، 620 هزار تومان است.

نکاتی که قبل از خرید ویلا باید به آن ها توجه کنید

ابتدا شهر موردنظرتان را برای خرید ویلا تعیین کنید

همان طور که می دانید شمال ایران شهرهای زیبای زیادی دارد. اما در نهایت باید با توجه به شرایط خودتان تصمیم بگیرید که در کدام شهر این منطقه زیبا می خواهید ویلا بخرید. بندر ترکمن، بندر گز و روستای حضرت از جمله مناطقی هستند که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می نمایند و گزینه ای برای خرید ویلا به شمار می فرایند. بابلسر، محمودآباد، چمستان، چالوس، نمک آبرود، متل قو و رامسر نیز در مازندران معروف و محبوب هستند. اما استان گیلان و منطقه زیباکنار و دهکده ساحلی را نیز نباید از یاد برد.

دسترسی به امکانات و خدمات رفاهی شهر را مدنظر داشته باشید

توصیه می کنیم که قبل از خرید ویلای موردنظرتان در خصوص دسترسی به مراکز خدماتی، مسافرتی، پزشکی، تفریحی، مراکز خرید و نزدیکی به شاهراه های ارتباطی استان حتما تحقیق کنید. سعی کنید ویلایی بخرید که دسترسی خوبی به این امکانات داشته باشد.

مسائل اقتصادی خرید ویلا را مدیریت کنید

قبل از خرید ویلا در شمال کشور به بعضی مسایل مهم توجه کافی را داشته باشید. مثلا ببینید که قرار است چند بار در سال از ویلایی که می خرید، بهره ببرید. بر این اساس تخمین بزنید که آیا با توجه به شرایط اقتصادی شما، مقرون به صرفه است که اقدام به خرید کنید یا خیر؟

مجوز ساخت ویلا را حتما آنالیز کنید

برای ساخت ویلا، اولین مساله مورد احتیاج، مجوز پروانه ساخت است. اگر کسی بخواهد در شمال کشور ویلا بساز، حتما باید مجوز پروانه ساخت داشته باشد. بنابراین، اولین موضوعی که خریداران باید به آن توجه نمایند، آنالیز کردن پروانه ساخت ویلای موردنظر است.

نوع ویلای موردنظرتان را تعیین کنید

ابتدا نوع ویلای موردنظرتان را تعیین کنید تا گیج نشوید. به یاد داشته باشید که در شمال سه نوع مرسوم ویلا وجود دارد که عبارت اند از ویلاهای ساحلی، جنگلی و کوهستانی. هر کدام از این ویلاها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و هواداران خاصی نیز دارند. اما، ویلای ساحلی از همه معروف تر است، زیرا تعداد زیادی از ایرانیان به عشق دریا راهی شمال کشور می شوند. امّا زیبایی های ویلای جنگلی نیز قابل تامل است. کوهستان نیز قصه خودش را دارد.

هزینه های جانبی را از قلم نیاندازید

به یاد داشته باشید که ویلا احتیاج به نگهداری دارد و باید برایش هزینه کنید. این هزینه ها را نیز محاسبه کنید و با توجه به تمام جوانب برای خرید ویلا در شمال کشور تصمیم بگیرید. برای ویلا نیز باید مانند منزل یا آپارتمانی که در آن زندگی می کنید به صورت ماهانه یا سالانه مبالغی را به عنوان شارژ که شامل هزینه نگهداری و سایر مشاعات می گردد، پرداخت کنید. این را هم بدانید که معمولا شارژ ویلاها حتی در بسیاری موارد از مبلغی که بابت شارژ ساختمان مسکونی می پردازید، بیشتر است.

به موقعیت جغرافیایی ویلای موردنظرتان توجه کنید

برای خرید ویلا در شمال کشور حتما به موقعیت جغرافیایی و مکانی آن دقت کنید. این موضوع را مدنظر داشته باشید که بر اثر ساخت وسازهای آینده، چشم اندازتان کور نگردد. توصیه ما این است که در شهرک های وسیع ویلا بخرید تا هم از ارزش سرمایه گذاری و هم از چشم انداز و امنیت آن اطمینان داشته باشید .

در خصوص کیفیت ویلایی که می خرید، تحقیق کنید

باید این حقیقت تلخ را پذیرفت که ویلاها در شمال کشور معمولا به صورت انبوه و با قصد فروش ساخته می شوند و اصطلاحا بساز و بفروشی هستند. این ویلاها معمولا سازه چندان استاندارد و مقاومی ندارند و بنابراین ممکن است بعد از یک تا دو سال به تعمیرات سالانه احتیاج پیدا نمایند.

جمع بندی

با توجه به تمام آنچه که گفته شد، می توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر ویلاها با قیمت های متنوع در مناطق مختلف شمال به فروش می رسند و تب و تاب خاصی برای خرید ویلا در شمال کشور ایجاد شده است. اما موضوع مهم این است که ابتدا درباره مقرون به صرفه بودن خرید ویلا در شمال کشور برای خودتان مطمئن شوید. همچنین باید دقت لازم را داشته باشید و قبل از خرید ویلای موردنظرتان به نکاتی که به آنها اشاره شد، توجه کنید. توجه نکردن به مواردی که اشاره نمودیم، ممکن است مشکلاتی را برای شما به دنبال داشته باشد که جبرانشان سخت خواهد بود.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 خرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42726

به "با 200 میلیون تومان، کجای محمودآباد ویلا بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 200 میلیون تومان، کجای محمودآباد ویلا بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید