بهداشت جهانی از شرایط شیوع کرونا در عراق نگران است

به گزارش مهسان بلاگ، برای اولین بار از زمان شناسایی اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در سه ماه قبل در عراق، سازمان بهداشت جهانی امروز (دوشنبه) از شرایط رو به رشد مبتلایان به این ویروس در این کشور ابراز نگرانی کرد.

بهداشت جهانی از شرایط شیوع کرونا در عراق نگران است

کننده سازمان بهداشت جهانی در عراق در واکنش به افزایش کم سابقه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، خواهان تشدید تدابیر پیشگیرانه بهداشتی در مواجهه با شیوع این ویروس در عراق شد.

در طول هفته های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در عراق به طرز کم سابقه ای رو به افزایش نهاده و برخی از مبتلایان جان خود را از دست داده اند، امری که دولت عراق را ناچار کرد، تعطیلات یک هفته ای عید فطر امسال را برای یک هفته اضافه تمدید کند.

اسماعیل ادهم کننده سازمان بهداشتی جهانی در عراق در سخنانی از دستگاه های مسئول در این کشور خواسته که تدابیر سختگیرانه ای برای پیشگیری از افزایش شیوع این بیماری اتخاذ کرده و نمونه گیری های میدانی را بیشتر کنند.

وی همچنین بر ضرورت تمدید تدابیر منع تردد برای یک هفته اضافی تاکید کرد و گفته است که شهروندان عراقی باید پایبندی کاملی به اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به کرونا از جمله منع تردد عمومی نشان دهند و با سازمان های بهداشتی در مهار این ویروس همکاری کنند.

میانگین آمار مبتلایان به کرونا در عراق به طور چشمگیری در هفته های اخیر افزایش داشته، به نحوی که فقط در جمعه گذشته بیش از 400 نفر مبتلا به این ویروس در عراقی شناسایی شد که در نوع خود رقمی بی سابقه است.

طبق آخرین آمارها، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به شش هزار و 439 نفر و تعداد قربانیان به 205 نفر و شفایافتگان به سه هزار و 156 نفر رسیده است.

در خصوص افزایش مبتلایان به کرونا در عراق در هفته های اخیر دیدگاه های مختلفی مطرح شده که برخی تغییر گروه بهداشتی سابق در نتیجه انتخاب نخست وزیر جدید و تغییر وزیر بهداشت قبلی عراق را در این افزایش آمار دخیل می دانند.

عده ای نیز کاهش اهتمام مردم به تدابیر پیشگیرانه بهداشتی و امنیتی عراق با توجه گرم شدن هوا و نیازهای طبیعی معیشتی و اقتصادی خانواده ها و شماری نیز ناشی از افزایش نمونه گیری ها و آزمایش ها از مبتلایان را در بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق موثر دانسته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 11 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50628

به "بهداشت جهانی از شرایط شیوع کرونا در عراق نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهداشت جهانی از شرایط شیوع کرونا در عراق نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید