بیش از 100 هزار نفر، تعداد بیکاران فعلی استان کرمان

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه برآورد می گردد بیش از 100 هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، مطرح کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین 35 تا 37 هزار نفر برآورد می گردد و باید حدود 40 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم جوابگوی احتیاج فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

بیش از 100 هزار نفر، تعداد بیکاران فعلی استان کرمان

دکتر جعفر رودری امروز شنبه 16 فروردین ماه در اولین جلسه کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان در سال 99 اظهار کرد: چهار کارگروه ذیل شورای توسعه و برنامه ریزی استان داریم که کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری یکی از آنهاست و گروه های کاری چهارگانه دیگری را نیز شامل می گردد.

وی اضافه نمود: باید دبیران هر گروه کاری، توضیح وظایف را دنبال، جلسات لازم را تشکیل داده و مصوبات به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارسال گردد.

رودری با اشاره به اینکه جلسه امروز با تمرکز بر فعالیت گروه کاری اشتغال و کارآفرینی تشکیل شده است، توضیح داد: برای ساماندهی امر اشتغال باید نگاه کلان و جامع از بالا داشته و باید بدانیم با چه جامعه ای سر و کار داریم، چه میزان هدفگذاری اشتغال داشته و چشم انداز و میزان عملکرد و برنامه ریزی ما منبعث از این نگاه شکل خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان نمود: در برنامه ششم توسعه و مطالعات سند آمایش و اشتغال، هدفگذاری شده در امسال 39 هزار و 863 نفر شغل در استان ایجاد گردد که این عدد از تلاقی عرضه و تقاضای نیروی کار و نرخ بیکاریِ هدفگذاری شده بیرون می آید.

وی با بیان اینکه برآورد می گردد بیش از 100 هزار نفر تعداد بیکاران فعلی استان کرمان باشد، مطرح کرد: سالانه میزان ورود به بازار کار بین 35 تا 37 هزار نفر برآورد می گردد و باید حدود 40 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم جوابگوی احتیاج فعلی بازار کار بوده و هم بخشی از بیکاران جامعه را جواب بدهیم.

رودری با اشاره به اینکه سال قبل 38 هزار مورد هدفگذاری ایجاد شغل استان بوده که همان عدد نیز محقق شده است، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کرمان11.4 درصد و این نرخ در سطح کشور 10.6 درصد است ضمن آنکه باید مطرح کرد این نرخ بیکاری مربوط به پاییز سال 98 بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه منتظر اعلام سیاست های اشتغال سال 99 از مرکز هستیم و باید برنامه های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و سایر حوزه های هماهنگ و متمرکز گردد اظهار کرد: در راستای ایجاد شغل، یک تعهد استانی داریم که در برنامه ششم توسعه است و برای سال قبل 37 هزار و 726 مورد بوده و اعداد دیگری که اعلام می گردد براساس تعهد و برنامه سازمان ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 خرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42890

به "بیش از 100 هزار نفر، تعداد بیکاران فعلی استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 100 هزار نفر، تعداد بیکاران فعلی استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید