تاکید عون بر شفاف سازی امور اقتصادی، هشدار درباره توطئه های عربی و خارجی برای سقوط لبنان

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهوری لبنان در ملاقات با وزیر دادگستری دولت پیشبرد امور در این کشور بر انجام حسابرسی دقیق به حساب های بانک مرکزی برای برون رفت از بحران ها تاکید نمود.

تاکید عون بر شفاف سازی امور اقتصادی، هشدار درباره توطئه های عربی و خارجی برای سقوط لبنان

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره، میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز گذشته در ملاقات با ماری کلود نجم وزیر دادگستری در دولت پیشبرد امور لبنان تأکید کرد که پیغامی به وسیله نبیه بری رئیس مجلس این کشور درباره حسابرسی دقیق حساب های بانک مرکزی به مجلس ارسال نموده است که این پیغام هیچ ارتباطی به اختلافات سیاسی ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید )

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

میشل عون توضیح داد که هدف از این اقدام رسیدگی به یک فاجعه عظیم ملی است؛ زیرا در صورت حل نشدن مشکل حسابرسی دقیق و شفاف سازی حسابهای بانک مرکزی نمی توان با کشورهایی که تمایل به یاری به لبنان دارند و یا صندوق بین المللی پول و سایر موسسات مالی به توافق رسید.

رئیس جمهوری لبنان گفت که موضوع حسابرسی دقیق در امور مالی بهترین راه برای برون رفت از بحران کنونی است.

وی از رسانه ها نیز خواست تا این واقعیت را درک نمایند و در پوشش دهی اخبار، بر اساس منافع عالی ملی با این پفراینده حساس برخورد نمایند.

عون همچنین با ماری کلود نجم درباره شرایط دادگستری و ضرورت رسیدگی به تحقیقات حسابرسی دقیق امور مالی به وسیله همه راه های ممکن برای رسیدن به هدف مطلوب مصاحبه کرد.

از سوی دیگر منابع مطلع از پفراینده تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که حل بحران مالی این کشور جدا از حل بحران سیاسی آن نیست.

این منابع اعلام کردند که بعضی طرف های عربی و خارجی، لبنان را در برابر یک سری مطالبات سیاسی قرار می دهند که امکان تحقق آنها وجود ندارد و اولین آنها اصرار بر عدم مشارکت حزب الله در دولت آینده است.

منابع مذکور همچنین درباره اینکه طرف های عربی و خارجی برای سقوط لبنان برنامه ریزی نموده باشند ابراز نگرانی کردند.

پیش از این میشل عون در جشن عید استقلال لبنان با اشاره به مانع تراشی های سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان تحت مداخلات خارجی در فرایند تشکیل دولت گفت که آیا در سایه این شرایط متشنج هنوز زمان آن نرسیده است که پفراینده تشکیل دولت را از تنش ها آزاد کنیم؟

همه این شرایط حاکی از آن است که تا انتها 2020 دولت در لبنان تشکیل نخواهد شد. منابع وابسته به حریری معتقدند که حداقل قبل از ژانویه پفراینده تشکیل دولت در لبنان به نتیجه نخواهد رسید. به اعتقاد بعضی از آنها حتی بعد از این زمان نیز تضمینی برای تشکیل دولت در لبنان وجود ندارد.

اما مشکل اصلی عدم پایبندی حریری به توافق های صورت گرفته با گروه های سیاسی است. از طرف دیگر منابع مطلع از فرایند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که واشنگتن نقش اصلی در بن بست سیاسی این کشور دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69557

به "تاکید عون بر شفاف سازی امور اقتصادی، هشدار درباره توطئه های عربی و خارجی برای سقوط لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید عون بر شفاف سازی امور اقتصادی، هشدار درباره توطئه های عربی و خارجی برای سقوط لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید