تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

به گزارش مهسان بلاگ، بنا بر اعلام معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از تخصیص اعتباری به ارزش 200 میلیارد ریال برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد اطلاع داد.

تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای محور گردشگری پاسارگاد به تخت جمشید و نقش رستم در جریان سفر هیئت دولت به این منطقه اطلاع داد. وی مجموعه پاسارگاد را میراث جهانی ارزشمند و دارای ظرفیت های گردشگری بالا در زمینه گردشگری فرهنگی و تاریخی دانست و بر لزوم برنامه ریزی در زمینه جذب گردشگران بیشتر تاکید نمود. واحدی اضافه نمود:

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، به واسطه حضور آثار ارزشمندی همانند آرامگاه کوروش، تنگ بلاغی، تل تخت پاسارگاد، مجموعه سلطنتی و بسیاری آثار شگرف دیگر، همانند نگینی در خاک سرزمین ایران می درخشد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن ابراز امیدواری در مورد سرانجام بیماری کرونا و فراهم شدن زمینه ورود هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، اظهار کرد:

در سالی که گذشت مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال بابت زیرساخت های گردشگری مجموعه میراث جهانی پاسارگاد و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای موزه پاسارگاد از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

جواد واحدی بعلاوه با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت های لازم و ساماندهی زیرساخت های موجود، از فراهم شدن زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق اقتصاد جامعه محلی اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد از این طریق اطلاع داد.

شایان ذکر است که چندی پیش عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در اظهاراتی از لزوم انقباض حریم آرامگاه کوروش اطلاع داده بود که این سخنان، حواشی و جنجال بسیاری در محافل سیاسی و گردشگری کشور پدیدآورد؛ گرچه وی در روزهای بعد از اظهارات خود عقب نشینی کرد و این موضوع را حاصل سوء برداشت رسانه ها دانست.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 106444

به "تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای مجموعه میراث جهانی پاسارگاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید